فیات

معرفی فیات تریس، وانت برقی سه‌چرخ برای حمل‌ونقل شهری

فیات تریس، با طراحی جمع‌وجور، ظرفیت بار ۵۴۰ کیلوگرم و برد ۹۰ کیلومتر، راه‌حلی پایدار برای تحویل بار در شهرهای آفریقا و خاورمیانه ارائه می‌دهد.

فیات، برندی که به ساخت خودروهای بزرگ شهرت ندارد، با معرفی تریس (Tris) قدم جدیدی در حوزه میکروکارهای شهری برداشته است. این خودروی الکتریکی سه‌چرخ، برای کسب‌وکارهای کوچک، پیک‌های شهری و خدمات حمل‌ونقل طراحی شده است. تِریس که در مرکز طراحی فیات در ایتالیا خلق شده و در مراکش تولید می‌شود، فعلاً برای بازارهای آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای ورود به آمریکا یا اروپا ندارد. این خودرو با طراحی ساده، کاربردی و بدون آلایندگی، پاسخی به نیازهای حمل‌ونقل شهری در مناطق درحال‌توسعه است.

فیات تریس با طول ۳,۱۷۰ میلی‌متر، خودرویی بسیار جمع‌وجور است. با وجود ابعاد کوچک، این خودرو ۲.۲۵ مترمربع فضای بار ارائه می‌دهد و ظرفیت بار آن ۵۴۰ کیلوگرم است. حداکثر وزن ناخالص خودرو نیز ۱۰۲۵ کیلوگرم اعلام شده است. شعاع گردش ۳.۰۵ متری نیز امکان مانور آسان در خیابان‌های باریک شهری را فراهم می‌کند. تریس در سه نسخهٔ پیکاپ، شاسی کابین و وانت با اتاق بار تخت عرضه می‌شود که هرکدام برای نیازهای مختلف حرفه‌ای مناسب هستند. نسخه پیکاپ برای حمل کالاهایی مانند میوه، ماسه یا مبلمان ایده‌آل است درحالی‌که دو نسخهٔ دیگر برای سفارشی‌سازی‌های تخصصی مناسب‌اند. چراغ‌های LED با طراحی پیکسلی جدید فیات، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای و بوق هشدار دنده‌عقب از ویژگی‌های ایمنی و ظاهری این خودرو هستند. فقدان درهای جانبی نیز ورود و خروج راننده را در توقف‌های مکرر آسان‌تر می‌کند.

با وجود اندازه کوچک، کابین تریس با تمرکز بر کارایی طراحی شده است. فضای داخلی شامل محفظه‌های متعدد، جعبه‌داشبورد بسته، پورت USB-C، سوکت ۱۲ ولت و صفحه آمپر دیجیتال ۵.۷ اینچی است که اطلاعاتی مانند برد باقی‌مانده و سطح باتری را نمایش می‌دهد. طراحی ارگونومیک صندلی برای راحتی در ساعات کاری طولانی و امکاناتی مانند مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو هم از دیگر ویژگی‌های تریس هستند. فیات تِریس از یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی با توان ۱۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور برای سرعت‌های بالا طراحی نشده و حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت است که برای استفاده‌های شهری کافی به نظر می‌رسد. باتری ۶.۹ کیلووات ساعت این خودرو برد ۹۰ کیلومتری ارائه می‌دهد که برای تحویل‌های کوتاه‌مسیری مناسب است. شارژ باتری از صفر تا ۸۰ درصد در ۳.۵ ساعت و شارژ کامل در ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه با پریز خانگی ۲۲۰ ولت انجام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. اراز

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    وقتی عمو سبزی فروش مدیر فسمت طزاحی فیات بشه

    موافقم 36
    مخالفم 8
    1. ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6650 ديدگاه)

      ماشین ملی افغانستان 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 15
      مخالفم 10
    2. مردم ایران

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دنیا داره فورد وتویوتا استفاده میکنه ماهم ده سال دیگه شتر سوارمیشیم

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. علی Shelby

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (813 ديدگاه)

    از همون هندیاس ولی بروز شدش

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. Lamberto

      ۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      برادر هندی چیه اون هندیا همه طرح های کپی و تحت لیسانس سه چرخ وسپا پیاجو هستن
      سه چرخ های وسپا جنازش هنوز داره کار میکنه دهه شصت باهاش هندونه می‌فروختن انقدر قوی بود

      موافقم 18
      مخالفم 2
  3. Yaghoob

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (628 ديدگاه)

    ظرفیت بار با توانش همخوانی نداره
    نمیتونم باور کنم بتونه 90 کیلو بیشتر از پراید وانت بار ببره.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  4. GENERAL CORVETTE

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (195 ديدگاه)

    کاش با انجین 1.2 بنزینی هایبریدی هم عرضه بشه

    از همه مهم تر
    بازارهای هند و نپال و سری لانکا و بنگلادش و
    اندونزی و تایلند و فلیپین و ویتنام و لائوس
    طلبش داره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. Lamberto

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    متن های خارجی که دوهزار سواد ندارن رو ولش کنید
    فیات تاریخچه غنی از ساخت انواع وسیله نقلیه دارع
    تراکتور های فوق افسانه ایش موتور های دیزل بی نظیرش برای صنایع دریایی
    لوکوموتیو های پیشرفته و نواورش
    انواع ون های سبک و سنگین
    و مهم‌تر از همه فیات از سال ۱۹۰۳ کامیون ساز حرفه ای بوده الانم ایویکو داره راهشو ادامه میدع مدل های سگ جون و افسانه ایش مثل 682 اوراقش هنوز بعد هفتاد سال دارع تو بیابونای آفریقا کار میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. حسین دهمرد

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2842 ديدگاه)

      ایران و مصر و یونان هم تاریخچه ی غنی دارن. خب پس راجب الان هرکی حرف بزنه ولش کنین؟
      فیات سه چرخه زده چه ربطی به تراکتور و تاریخچه داره؟ مثه اینکه ایرانخودرو با حلب تابوت متحرک بسازه بگی ولش کن تاریخچه ی غنی داره یه زمانی بنز مونتاژ میکرده

      موافقم 3
      مخالفم 3
  6. حسین دهمرد

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2842 ديدگاه)

    تو اینجور چیزا هند و چین استادن. ضمنا بعید میدونم باتری ۷ کیلوولتی بتونه پونصد کیلو بار رو ۹۰ کیلومتر ببره. شایدم بدون بار محاسبه کردن.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. SepehrV10

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی من خوشم اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا