صنایع هوایی

ایرباس A330 جدید ارتقا یافته

کابین، بال‌ها و موتورهای جدید ایرباس A330 NEO این جت محبوب را برای مسافرت‌های طولانی، گزینه بهتری خواهند ساخت. بهبود آئرودینامیک و ارتقای موتورها باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت خواهند شد. در این صورت این هواپیما یکی از مقرون به صرفه‌ترین هواپیماهای با بدنه عریض در مسافت‌های متوسط خواهد بود. بعلاوه هزینه پرواز برای هر صندلی به طور متوسط لااقل ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت.

Airbus A330 NEO
Airbus A330 NEO
همچنین برد این هواپیماها با وجود بار مفید بیشتری که حمل می‌کنند، حدود ۴۰۰ ناتیکال مایل (۷۴۱ کیلومتر) افزایش می یبابد. موتورهای مورد استفاده از آخرین نسل از پیشرانه‌های رولز رویس ترنت ۷۰۰۰ می‌باشند که قطر پره‌های فن آن‌ها به ۲.۸۴ متر با نرخ بای پس ۱۰:۱ می‌رسد.

Airbus A330 NEO cabin
Airbus A330 NEO cabin
دهانه بال هواپیما از ۶۰ متر به ۶۴ متر افزایش یافته است و طراحی آن همانند بال پرندگان باعث افزایش نیروی لیفت و کاهش درگ می‌شود.

Airbus A330 NEO
Airbus A330 NEO
درون کابین با فضای بهینه‌تر و امکان استفاده از صندلی‌های بیشتر، می‌تواند شرکت‌های حمل‌ونقل را بیشتر به خود جذب کند. نورپردازی داخلی کاملاً تغییر کرده و تمامی چراغ‌ها با انواع LED تعویض شده‌اند. ایرباس A330 NEO هواپیمایی قابل‌اعتماد و کارآمد است که می‌تواند تا سالیان دراز ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را حفظ کند.

[jwplayer mediaid=”80360″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    ایشا… تحریم امریکا که در این باره از روز اول انقلاب بوده برداشته شه و بنزین هواپیما هم یارانش برداشته شه تا این هواپیما ها را در ایران شاهد باشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeid

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      چه تحریم لغو شه یا نشه فکر نکنم زیا تغییری بکنه چون پول نفت و گازو فیلان فقط جیب یه عده میره حالا شاید اونم شاید تو خواب شاهد تحول بشیم 30 سال درجا زدیم 30 دیگه هم وضعیت از این بدتر خواهد شد :(

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        اون فردی که دشمن قسم خورده ایران هست میگه ایران امروز خیلی پیشرفته تر از 30 سال پیش هست(مثل مراکز امار یا اطلاعاتی خارجی)!!
        اما شما میگی 30 سال درجازدیم!! چه بده آدم از اونا هم بدتر باشه!!شاید حیف کلمه “آدم”…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ehsan

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    یک دور میدن بزنیم ! :-D

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. غمگین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    انشالا که با لغو تحریم های هوایی ناوگان هواپیمایی ایران هم
    به هواپیما های روز دنیا مجهز بشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hoseyn

      ۲۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      من مشابه کامنت شما را در اولین جایگذه گذاشتم ولی پدال حذفش کرد با این تفاوت که من ارزو کرده بودم دلیل نبود این هواپیماها برداشته شه!!ولی حذف شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. sky

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من هر وقت میخوام سوار هواپیما های ایران بشم ختم قران میگیرم از بس که قدیمی اند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hoseyn

      ۲۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      یکی از دلایلش ارزون بودن بنزین هواپیماست که باعث میشه هواپیما های جدید که کم مصرفترند را نخرند!
      علت دیگر که قراره برداشته شه البته ، ثابت بودن قیمت بلیط هواپیماس!!که باعث میشه با هر هواپیمایی چه ساخت سال2006 چه 1996 یه پولی به دست شرکت برسد!!؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    14 درصد کاهش هزینه پرواز برای هر صندلی…مدیریت که درست باشه هم خریدار سود میبره هم فروشنده.کشور ما نیاز شدید به مدیریت مناسب داره.باید مدیرای اروپایی رو بیارن ایران و مدیرای ما رو اموزش بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hero

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    به جرات میگم ایرباس خیلی بهتر از بوئینگه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. شلبى

      ۲۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (685 ديدگاه)

      به جرات به شما میگم که کاملا برعکس

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. hero

        ۲۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        آتش سوزی مکرر بوئینگ 787 دقیقا گویای این موضوعه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۲۶ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          حالا اون باتری هاش اتیش میگرفت!
          ایرباس ا380 که موتورش اتیش میگرفت!
          تو استرالیا در حین بلندشدن از زمین یکی از موتورای ا380 شعله ور شد
          اگه این اتفاق 30 ثانیه بعد میوفتاد همه کارشون تمام بود….

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. شلبى

          ۲۶ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          تازه اون اوایل ترک های ریزى هم در بال هاى ٣٨٠ دیده شده بود
          در مورد ٧٨٧ هم وقتى یه محصول که تکنولوژى هاى بسیارى براى اولین بار در ان بکار گرفته شده براى اولین بار ساخته میشه بروز اشکالات کوچک در ان کاملا عادیه که اون مشکل باترى ها رو هم مهندس هاى بویینگ حل کردن و الان این هواپیما هیچ مشکلى نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. P.G

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      به جرأت به شما میگم که در اشتباه محضى،لطفاً در مورد موضوعى که اطلاعات ندارى به جرأت نظر نده!
      تغییرات آیرودینامیکى که میخوان تو این هواپیما اعمال کنن به خصوص در بال ها،کپى آشکارى از بوئینگ ٧٨٧ هست که پنج سال پیش اولین پروازش رو انجام داد،
      بوئینگ به گردن هوانوردى جهان خیلى حق داره!:)

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. hero

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اگه میخواین سوار همچین هواپیماهایی بشین باید از شرکتای هواپیمایی عربی مثل قطر یا امارات بلیط بخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    باید سوار جفتشون شد بعد قضاوت کرد . اما خب کو شرایط که سوار بشیم .

    شرایط هم باشه ، هواپیماش نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خوشبحالشون اینجا هم بلیط گرونه هم اینکه اگه بد شانس باشی خلبان هواپیما بلد نباشه بدون چرخ فرود بیاد کارت تمومه اینم از خطوط هواپیمایی درپیت ما گران و اشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. P.G

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    تفاوت ایرباس با بوئینگ اینه که براى معرفى تکنولوژى جدید خیلى محتاطانه عمل میکنه و سعى میکنه از تکنولوژى هاى استفاده شده حتى توسط رقبا که جواب خودشونو پس دادن استفاده کنه،بیشتر تمرکزش روى بهبود اکونومى و کاهش هزینه ها با استفاده از روش هایى مثل طراحى یکسان یا بسیار شبیه به هم کاکپیت هواپیماهاى مختلف تولیدیش براى کاهش هزینه آموزش کروى پروازى و یا بهبود موتور براى کاهش مصرف سوخت و شبیه این هاست،
    اما بوئینگ بیشتر سعى داره از طریق ارائه ى تکنولوژى هاى جدید و ارتقاى طراحى هواپیما و نوآورى به کاهش هزینه ها دست پیدا کنه که خب البته ریسک بیشترى هم داره و ایرباس این ریسک رو نمیکنه،به همین دلیل من بوئینگ رو بیشتر دوست دارم،
    نمونش بوئینگ ٧٨٧ بود که یه انقلاب تو طراحى و ساخت هواپیماهاى مسافربرى بود و تکنولوژى هاى جدید بسیارى رو معرفى کرد،از قبیل :
    براى اولین بار بیش از ۵٠٪ سازه هواپیما از جمله بال ها از کامپوزیت ساخته شد،
    در قسمت موتور براى کاهش صدا و بهبود چشمگیر مصرف سوخت کارهاى زیادى انجام شد که حاصلش شد موتور جنرال الکتریک مدل GEnx,
    طراحى خارق العاده بال انحنا دار که براى اولین بار صورت گرفت و باعث بهبود چشمگیر آیرودینامیک،کاهش مصرف سوخت و جذب تکان هاى هواپیما در اغتشاشات هوا توسط بال میشه.جالبه ایرباس چند سال بعد اعلام کرد در مدل A350 از این نوع بال استفاده میکنه که این کار رو نکرد و بال این هواپیما انحناى بسیار کمى داره،
    استفاده از HUD در هواپیماهاى مسافربرى براى اولین بار و ارتقاى چشمگیر تجهیزات اویونیکى و الکترونیکى هواپیما،
    ارتقاى چشمگیر کیفیت و امکانات سفر مسافران از طریق سیستم هاى متعدد که از جمله بزرگتر کردن شیشه هاى کابین به میزان ۵٠٪،استفاده از سیستمdimmable windows براى اولین بار که در این سیستم مسافر میتونه در پنج حالت شیشه رو تار و دودى کنه و رنگ شیشه با استفاده از کریستال مایع تغییر میکنه،سیستم سرگرمى جدید و …
    استفاده از باطرى هاى جدید لیتیوم یون براى اولین بار که علاوه بر سبک تر بودن کارایى بیشترى داره،
    و ده ها مورد دیگه که از حوصله خارجه!
    این تغییرات باعث شد این هواپیما نسبت به بوئینگ٧۶٧،٪٢٠٪ مصرف سوخت کمتر و رنج بیش از ١۵٠٠٠کیلومتر داشته باشه،
    خب ارائه این همه نوآورى با هم ریسک بزرگى بود و باعث بروز مشکلاتى براى این هواپیما شد که عمده اونها برمى گشت به باطرى هاى جدید که اصلاح شدن و الان این هواپیما دیگه با مشکلى مواجه نشده.جالبه ایرباس اعلام کرده بود در مدل A350 از این باطرى هاى جدید استفاده میکنه،اما به محض بروز مشکل اعلام کرد که از باطرى هاى قدیمى تر نیکل کادمیوم استفاده میکنه که این نشون دهنده ریسک پذیر نبودن ایرباسه!
    در مورد این A330 جدید هم ایرباس چیز جدیدى ارائه نکرده و از تکنولوژى A350 براى این هواپیما استفاده کرده!
    راستى تا یادم نرفته اینو بگم که هواپیمایى امارات دو هفته قبل سفارش خودش رو براى خرید ٧٠ فروندA350 لغو کرد و به جاش دیروز سفارش بزرگى رو براى خرید ١۵٠فروند بووئینگ B777x که قراره به زودى تولید بشه ارائه کرد تا همچنان بزرگ ترین بهره بردار این هواپیما در جهان باشه(مایه شرمندگى ما با اون همه ادعا)!
    باعث زیاده گوییم معذرت:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شلبى

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    هواپیماى خوبیه ولى فکر نمیکنم بتونه با مدلهاى جدید بویینگ ٧٨٧ و ٧٧٧ که قرار به زودى به خطوط هوایى دنیا اضافه بشن رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا