صنایع هوایی

شیطنت پهپادها در اطراف فرودگاه‌های آمریکا

ادارهٔ هوانوردی آمریکا اذعان دارد که بیش از ۱۰۰ گزارش توسط خلبان‌ها و اشخاص مختلف مبنی بر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس در اطراف هواپیماها و فرودگاه‌های این کشور دریافت کرده است.

airport-drones-dronelife
همین امر دلیل آغاز همکاری این اداره با شرکت سی‌ای سی آی که یک شرکت آمریکایی درزمینهٔ فناوری اطلاعات است شد تا بتوانند با استفاده از تکنولوژی ردیابی این هواپیماها را شناسایی کنند.

airport-drones-dronelife
شرکت سی‌ای سی آی با استفاده از مفهوم کلی و پایه‌ای سیستم‌ها و فرکانس‌های رادیویی در نقاط حساس فرودگاه‌ها توانست راه‌حلی پیدا کند، زمانی که سنسورهای به‌کاررفته در این نقاط فرکانس‌هایی را که معمولاً هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند را شناسایی می‌کند می‌توانند با توجه به زاویهٔ سیگنال دریافتی مکان دقیق هواپیما و خلبان آن را نیز پیدا کنند.

air-drone
حوت گیبسون مشاور ارشد ادارهٔ هوانوردی فدرال آمریکا می‌گوید: رشد انفجاری صنعت هواپیماهای بدون سرنشین، تکنولوژی شناسایی و ردیابی این نوع هواپیماها را در بالاترین اولویت قرار می‌دهد، وی در ادامه می‌گوید: هدف تمام این تحقیقات امن نگه‌داشتن آسمان‌های ما است که در واقع مهم‌ترین مأموریت ما نیز همین است.
از ۲۵ ژوئن تا ۲ فوریه شرکت سی‌ای سی آی تحقیقات شناسایی و ردیابی خود را در محیط اطراف فرودگاه بین‌المللی شهر آتلانتیک انجام داد که از ۱۴۱ مورد عملیات انجام شده ۶۹ مورد آن پهپادهایی در آسمان و ۷۲ مورد دیگر پهپادهایی بر روی زمین شناسایی شدند.
در ماه‌های آینده قرار است مهندسین چندین سازمان ازجمله ادارهٔ هوانوردی فدرال آمریکا و دانشگاه مریلند طی همکاری با یکدیگر گزارش نهایی را تا پایان ماه آگوست ارائه دهند. تحقیقات بر روی این‌گونه هواپیماها ممکن است فراتر از نگرانی‌های ادارهٔ هوانوردی پیش رود اما این اداره خاطر نشان می‌کند که تمامی این تلاش‌ها جهت امن نگه‌داشتن آسمان‌های ما از کسانی است که به‌وسیلهٔ هواپیماهای بدون سرنشین اهداف مخربی دارند انجام می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Danial

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    الان اگ ایران بود … تک تکشون رو با موشک های مقداد و شهاب 1و2و3 میزدن .. خخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bardia

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (181 ديدگاه)

      داداش ایران که کنترله پهباده غیر قابل شناسایی نظامی امریکایی رو از رو هوا بدست اورد و پهبادو نشوندن روی زمین تازه اونم پهبادی که میگفتن هر اتفاقی براش بیوفته درجا منفجر میشه
      حس نمیکنی اینا تو این زمینه یکم از ما عقب باشن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (21 ديدگاه)

        آقای بردیا: اگر روزانه به خبر گزاری های کشور سری بزنید میبینید که هر روز پهباد ها جاسوسی میکنن ولی ردیاب های ایران نمیتونن شناسایی کنند. چند هفته پیش پهباد اسرائیلی تو مرز ایران و عراق سقوط کرده بود و از سقوط فهمیدند که پهباد داشت جاسوسی میکرد بدون اینکه رادرها نشون بدن.
        .
        اونی که شما میگی تو یه یک میلیون یه بار اتفاق افتاده اونم شانسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۹ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (70 ديدگاه)

          اقا مهدی بهتره یه مقدار واقع بین باشین این قدر ساده گول چرت پرت های ماهواره و یه مشت سایت الکی با کارشناسای مسخرشونو نخورید قرار نیست که هر پهبادی که وارد خاک ایران بشن توی رادار نشون بده اصلا میدونید رادار چطور کار میکنه و چه زمانی میتونه اهداف رو شناسایی کنه ولا ما که رشتمونه اینقدر میدونم تمام رادار هایی که ساخته شده نقطه ضعف هایی دارن این چیز عجیبی نیست خیلی از پهباد های حزب الله هم وارد خاک اسراییل میشن ولی شناسایی نمیشن در ضمن این رو هم بد نیس بدونید ایران یکی از کشور های پیشرفته در ضمینه ساخت رادار برای همینه که پیشرفته ترین پهباد های امریکایی رو شناسایی میکنه البته دوستان عزیز من به شما توصیه میکنم یه مقدار در مورد رادار و پهباد تحقیق کنید و از روی احساسات حرف نزنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید جهرمی

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (3684 ديدگاه)

          اتفاقا رئیس پدافند غیرعامل همینو گفت. که روزانه پهپادهای زیادی رو شناسایی میکنیم که مضغول جاسوسی هستن. اما ب خاطر مسائل امنیتی تا ب حال بازگوش نکردیم.
          ب علاوه حزب الله پهبادهای زیادی رو توی اسرائیل میفرسته که داد سخنگوی موصاد رو هم درآورد.
          درسته ضعف زیاد داریم اما قدرت مقابلمون هم کم نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. amir

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (185 ديدگاه)

        دوست عزیز
        در مستندی در مورد موشک های کروز مطلبی را بیان کردن که حقیقتا ضعف سیستم پدآفندی ایران را نمایش داد.
        در این مستند اعلام کرد به دلیل برخی مسائل فنی ( که کاملا محدودیت های فنی را شرح داد ) تعدادی موشک کروز با سرعت 4 برابر سرعت صوت در جنگ عراق از ناو امریکا به سمت رشته کوه زاگرس و مقصد نهایی عراق شلیک شد . البته مسیر را کاملا بر روی نقشه نشون داد و علت اینکار را نیز ذکر کرد . دلاور مردان شاید هنوز هم نفهمیده باشن !

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. moein

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        bardiaجان گند خبرش درومد پهباد جاسوسی rq170 رو روسیه تحت کنترول گرفت و فقط تو ایران نشوند زمین یه چرخی بزنی تو گوگل می فهمی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. lambo

          ۹ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (8 ديدگاه)

          موافقم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شکوفه های کویری

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (432 ديدگاه)

      خخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. 창세기

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    این پهبادها هم دیگه اینقدر تعدادشون زیاد و تو هر کاری سرک میکشن که فردا اگه خبر بیاد تو توالت ها هم رفتن و شیطنت میکنن کسی تعجب نمیکنه..
    به حر حال خلایق هر چه پهباد خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو ایران همچین اتفاقی بیوفته اعلام می کردن برا امریکا و انگلیس و اسراییل جاسوسی می کنن و کلن فرودگاهها رو به روی ملت میبستن تا توطئه دشمنان خنثی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، باید این قضیه رو جدی گرفت، خیلی قبل از این، باید جلوش گرفته می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      هنوز هم دیر نیست،
      پیشنهاد شما چیست احمِد آغا ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    @محمد:
    داداش گلم اولا اینکه سایتها الکی نیستند. من بهتر از شما میدونم کدوم سایت خبر ی صادقانه خبر انعکاس میکنه که اگر 1 % هم ببینه شایعه ست پاکش میکنه.
    در ضمن بنده 10 سالمم نیست که با رشته این چیزا باورم بشه. خود استاد شما استاد معمولی نیست. سیاسیه و از روی احساسات سیاسی تدریس میکنه.
    خودمونم در رابطه با انرژی هسته ای تحصیل کردیم و یه چیزایی حالیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا