صنایع هوایی

نظرسنجی درباره میزان علاقه زنان و مردان به خودروهای پرنده

زمان نسبتاً زیادی از آغاز توسعه‌ی خودروهای خودران و تلاش برای ورود آن‌ها به خیابان‌ها می‌گذرد اما خیال و آرزوهای انسان تمامی ندارد و همه‌ی ما انتظار روزهایی را می‌کشیم که در آن شاهد خودروهایی باشیم که می‌توانند پرواز کنند.

aeromobil-2017
اخیراً فعالیت‌هایی در این باره انجام شده که از آن جمله می‌توان به آئروموبیل و ایتال دیزاین/ایرباس اشاره کرد؛ و این طرح‌ها ثابت می‌کنند که آرزوها نمرده‌اند. هرچند به نظر می‌رسد پیشرفت این طرح‌ها با توجه به استانداردهای کنونی بسیار کند است اما ایده‌ی تولید ماشین زمینی-هوایی نسبتاً ارزان بها هنوز هم باعث شده مهندسان بسیاری شب‌ها را بیدار بمانند.

italdesign-and-airbus-pop-up
ظاهراً سر متخصصان آمار نیز شلوغ است. محققان دانشگاه میشیگان اخیراً نظرسنجی جدیدی را برگزار کرده و در آن نظر مردم درباره‌ی خودروهای پرنده را جویا شده است. در این نظرسنجی ۵۰۸ فرد بالغ شرکت کرده و نتایج به دست آمده کاملاً شگفت‌انگیز است.

italdesign-and-airbus-pop-up-02
اولین نتیجه‌ی شوکه کننده این است: علاقه‌ی مردان به تولید خودروهای پرنده کمی بیشتر از زنان است. این مطالعه به‌طور خلاصه می‌گوید:

مردان نسبت به زنان علاقه‌ی عمومی و مثبت بیشتری نسبت به خودروهای پرنده دارند.

در حقیقت، اگرچه که بیشتر از ۵۱ درصد مردان نظر “بسیار مثبت” یا “تا حدی مثبت” درباره‌ی خودروهای پرنده دارند اما تنها ۳۸ درصد زنان همین احساس را درباره‌ی خودروهای پرنده نشان داده‌اند.

italdesign-and-airbus-pop-up-04
هزینه‌ی پرداختی دیگر فاکتوری است که در این نظرسنجی تأثیر خود را نشان داده است. ۳۰.۳ درصد مردان گفته‌اند که خودروهای پرنده با بهای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار “قطعاً ارزان بها” هستند. زنان کاملاً عاقلانه فکر کرده و گفته‌اند که بهای کمتر جذاب‌تر است. تنها ۱۸.۶ درصد زنان گفته‌اند که محدوده‌ی بهایی ذکر شده قابل ابتیاع و ارزان‌قیمت است. تنها ۴.۴ درصد پاسخ‌دهنده‌ها گفته‌اند که محدوده‌ی بهایی ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلاری قطعاً ارزان بها است.

italdesign-and-airbus-pop-up-03
دیگر سؤالات این نظرسنجی تصویری از خواسته‌های افراد از خودروهای پرنده را نشان می‌دهند. ترجیح بیشتر افراد این بوده که این خودرو تیک آف عمودی داشته باشند و محدوده‌ی حرکتی آن‌ها پیش از شارژ دوباره (الکتریکی) در حدود ۶۴۰ کیلومتر باشد؛ و در نهایت ۴۳.۵ تمامی پاسخ‌دهنده‌ها ترجیح می‌دهند این وسیله‌ها خودشان پرواز کنند (ویژگی‌های کاملاً خودران). عجب دنیایی!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. parsa

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    لذت ماشین اینطوری ازبین میره…من که مخالفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. japan_cars

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    موضوع نظر سنجی اونا با ما چقدر فرق داره?
    نظر سنجی ما ?سایپا لایک _ ایران خودرو دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ME84

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من موافقم که همچین ماشینایی بیاد. اون لذتی که میخوای رو زمین ببری، تو هوا خیلی بهترشو میتونی تجربه کنی. محدودیت کمتری داری و آرامش و راحتی بیشتری داری و کاربردی تر هم هست. یه موستانگ شلبی هم داشته باشی برای عشق و حال رو زمین. هر دوتاشو داشته باشی خیلی بهتره. ولی اولیه 90 درصد بیشتر به کار میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر با حاله ماشین پرنده
    منکه عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ماشینی که پرنده باشه دیگه ماشین نیست!
    ماشین باید بچسبه به زمین و آسفالتو بجوه واست!!! (دریفت و درگ و …)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امره Emrah

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    کلا بی خیال
    الان صد ساله ماشین اومده او این مملکت هنوز ملت رانندگی رو یاد نگرفتن حالا میخوان خلبانی رو یاد بگیرن سالی یک میلیون کشته میدیم نسلمون منقرض میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظر من منطقی نمیرسه یا حداقل در چند دهه آینده نمیتونه عملی باشه ولی من با این ماشین ها مخالفم چون کلا از ارتفاع میترسم ترجیح میدم با ماشین چرخ دار برم جایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ابرار

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بالاخره اجتناب ناپذیره من ک موافقم وسالها منتظرم. بنظرم ٣تا عامل پررنگ میشه١-خیابونهاوبزرگراها بلااستفاده میشه واحتمالافضای سبز یا پارکینگ میشن٢-فکرشو بکنید بیشتر مشکلات عصبی ما از همین ترافیک وماشینه که دیگه اعصابا باخودران شدن اسساییششش میگیره٣-یه فکری هم به حال پز دادن به خانوما بکندیم ک اوضاع بی ریخت میشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا