فورد

بررسی فورد F-150 اکوبوست 4×4 مدل ۲۰۱۵

فورد F-150 سوپر کرو با قیمتی بیش از ۶۰ هزار دلار و یک موتور دو توربوشارژر ۳/۵ لیتری V-6 به راحتی می‌تواند رقبای چهار در خود را از شورولت، رام و تویوتا پشت‌سر بگذارد. در همین حال، یک موتور کوچکتر نیز برای سری F-150 درنظر گرفته شده است؛ یک موتور ۲/۷ لیتری V-6 که می‌تواند در زیر این کاپوت این «فورد غیرآهنی» شک‌برانگیز باشد.

2015 Ford F-150 2.7L EcoBoost 4x4
۲۰۱۵ Ford F-150 2.7L EcoBoost 4×۴
موتور ۲/۷ لیتری که از فولاد و آلومینیوم ساخته شده شده، دربین موتور پایه ۲۸۲ اسب‌بخاری V-6 و موتور ۵ لیتری V-8 با قدرت ۳۸۵ اسب‌بخار قرار می‌گیرد و با کمک دو توربوشارژر، قدرتی به اندازه ۳۲۵ اسب‌بخار تولید می‌کند. استفاده از این موتور، نسبت به موتور پایه شش سیلندر با تنفس طبیعی تنها ۷۹۵ دلار هزینه اضافی دربر دارد؛ این درحالی است که آپشن سقف آفتاب‌گیر در F-150 برابر ۹۹۵ دلار است. همچنین استفاده از موتور V-8، نیاز به پرداخت ۱۵۹۵ دلار و موتور سطح بالای توربوی ۳/۵ لیتری V-6 نیاز به ۱۹۹۵ دلار اضافی دارد.
2015 Ford F-150 2.7L EcoBoost 4x4
۲۰۱۵ Ford F-150 2.7L EcoBoost 4×۴
موتور ۲/۷ لیتری باعث می‌شود تا این تراک در مدت ۵/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یک‌چهارم مایل را نیز در مدت ۱۴/۳ ثانیه طی کند. در نتیجه، از شتاب‌گیری ۰/۱ ثانیه نسبت به موتور ۳/۵ لیتری توربوشارژر V-6 کُندتر است و در همین حال، ۰/۱ ثانیه نسبت به این مدل در تست یک‌چهارم مایل سریع‌تر عمل کرده است. در نظر بگیرید هزینه‌ای را که برای داشتن آن، حداقل برای مدل «سوپرکاب» صرف می‌شود.
2015 Ford F-150 2.7L EcoBoost 4x4
۲۰۱۵ Ford F-150 2.7L EcoBoost 4×۴
این مدل با وزنی به اندازه ۲۲۱۱ کیلوگرم، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل دوکابین مورد اشاره سبک‌تر است. این موضوع را مقایسه کنید با شورولت کلرادو که در فرم دوکابین با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار، ۱۳۶ کیلوگرم سبک‌تر بوده و در تست یک‌چهارم مایل، ۱/۲ ثانیه کُندتر عمل کرده است.
2015 Ford F-150 2.7L EcoBoost 4x4
۲۰۱۵ Ford F-150 2.7L EcoBoost 4×۴
عدم‌وجود درهای بزرگ در عقب به ما یادآوری می‌کند که چرا تراک‌های بزرگتر به این اندازه محبوب‌ شده‌اند. در این حالت، مجبوریم که صندلی‌ مسافر را به جلو ببریم تا سرنشین بزرگسال در عقب احساس راحتی کند. البته این فضا به اندازه چیزی که از فرم دوکابین انتظار داریم، تنگ نیست، ولی هنوز هم نمی‌توان آن را با فضای جادار هنگام داشتن یک چهار در واقعی مقایسه کرد.
2015 Ford F-150
۲۰۱۵ Ford F-150
کاهش وزن F-150 نسبت به سایر تراک‌های موجود در بازار، میزان ظرفیت حمل بار را به چالشی برای مهندسان شاسی بدل کرده است. این F-150 می‌تواند تا ۷۳۷ کیلوگرم سرنشین و وسایل را با خود حمل کند که ۳۶ درصد رشد در نسبت وزن بار به وزن ناخالص خودرو نشان می‌دهد. حداکثر قابلیت حمل بار در عدد ۷۸۹ کیلوگرم برآورد شده که وزن کلی وسیله نقلیه در این حالت به حدود ۳ تُن می‌رسد. با این نسبت وزن بارگیری‌شده به وزن بدون بار، این انتظار می‌رود که وضعیت سواری در این خودرو چندان جالب نباشد، ولی در کمال تعجب، چنین چیزی اتفاق نمیفتد. چاله‌ها و سرعت‌گیرها مشکل چندانی برای ما ایجاد نمی‌کنند و سیستم فرمان از دقت قابل‌ملاحظه‌ای برای یک تراک برخوردار است.
2015 Ford F-150
۲۰۱۵ Ford F-150
در همین حال، مدل ۲.۷ اکوبوست، وضعیت چندان مطلوبی در برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا ندارد. برای این مدل، مصرف سوختی برابر ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده که البته نباید آن را به راحتی برای دنیای واقعی درنظر گرفت. در تستی که به طول بیش از هزار مایل انجام شده و شرایط مختلف رانندگی از جمله مسیرهای زمستانی، یدک‌کشی و حمل بار با آن آزموده شده، مصرف سوختی برابر ۱۴/۷ لیتر از این خودرو شاهد بوده‌ایم.
2015 Ford F-150
۲۰۱۵ Ford F-150
در هر صورت، رفتار و عملکرد خودرویی F-150 قابل‌ستایش است. البته برای قیمتی در حدود ۴۳ هزار دلار که برای این مدل پرداخته می‌شود، می‌تواند یک مدل V-8 از شورولت یا رام را نیز درنظر گرفت. مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب/ چهارچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در پیکاپ.
  • قیمت مدل تست: ۴۲۸۰۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۹۹۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با خنک‌کننده داخلی و دو توربوشارژر، بدنه آلومینیوم و فولادی، رویه آلومینیومی،انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۶۹۴ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۲۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۰۸/۴ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۳/۶۸۵ متر.
  • طول ماشین: ۵/۸۹ متر.
  • عرض: ۲/۰۲۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۹۶۱ متر.
  • وزن کلی: ۲۲۱۱ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۲/۸۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۶۷/۳۷ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۰۳۵ متر.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (888 ديدگاه)

    خیلی عالیه بنظر من بهترین پیکاپ های دنیا رو توی امریکا می سازن

  2. زیگما

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3068 ديدگاه)

    پرفروش ترین خودرو در بازار امریکا برای بیش از 30 سال متوالی…
    پرفروش ترین پیکاپ در بازار امریکا برای بیش از 40 سال متوالی…
    این عملکرد در رقابتی ترین بازار دنیا، حیرت آوره…
    این خودرو نمادی از تکاملِ تکنولوژی و فناوری انسانه…
    نمادی از رشد و تکامل صنعت خودروسازی…
    نمادی از سرمایه داری …
    با این حال فکر میکنم بهتر بود از گیربکس به روز تری در این خودرو استفاده میکردن! :D

    1. میلاد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      مثلا چه گیربکسی؟
      امیدوارم منظورت گیربکس با تعداد شیفت بالا نباشه :|

      1. زیگما

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3068 ديدگاه)

        این گیربکس 6 دنده اتومات، بر خلاف اون چیزی که کمپانی میگه، فقط یه نسخه به روز رسانی شده از گیربکس 6 دنده اتومات نسل قبل اف 150 هست(اف 150 نسل قبل از یه گیربکس 6 سرعته اتومات و یه گیربکس 4 سرعته اتومات بهره میبرد)
        فراموش نکن که فورد یه گیربکس 10 سرعته اتوماتیک ( که با همکاری جی ام ساخته شده) داره که روی مدل رپتور استفاده شده
        و من فکر میکنم یه گیربکس 10 سرعته اتوماتیک که با همکاری دو غول خودروسازی ساخته شدن، از یه گیربکس به روز رسانی شده که از 2009 تا حالا فقط چند بار به روز رسانی شده، خیلی بهتره
        فراموش نکنین که این گیربکس 10 سرعته، بیشتر برای تراک ها و اس یو وی ها طراحی شده
        با این حال فکر میکنم حتما یه حکمتی در این موضوع بوده
        شاید فورد میخواسته گیربکس 10 سرعته رو بیشتر تست کنه
        یا شاید اصلا اون گیربکس 10 سرعته مناسب اف 150 های معمولی نیست
        نمیدونم والا!
        ولی موضوعی که میدونم اینه که این گیربکس یکم قدیمیه

        1. فریا

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (683 ديدگاه)

          سلام زیگما جان
          خوبی ؟
          فکر کنم اون گیرباکس خیلی گرون تموم بشه . برای یه ماشین 42 هزاری نمیصرفه .

        2. زیگما

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام خوبم مرسی
          آره فریا جان ممکنه اینطور باشه که شما میگی

        3. زیگما

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (3068 ديدگاه)

          من جدیدا هر کامنتی که از گوشی یا تبلت میذارم، اواتار و سابقه ام روی اون کامنت نشون داده نمیشه
          نمونش همین کامنت بالا
          با اینکه اسم و ایمیلم رو به دقت چک کردم ولی این مشکل برطرف نشده
          از تیم فنی پدال تقاضای رسیدگی دارم

  3. آرمان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ناسلامتی پرفروشترین وسیله نقلیه تو آمریکا هست و هر ثانیه یکیش فروش میره!!!!!

    اونا تراک دارن، ما هم تراک داریم.!!!!!! حیف اسم تراک………

    1. Xman

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      ایرانیا اسم تراک رو به گند کشیدن.

  4. امیر محمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (278 ديدگاه)

    این با این قیافش از سمند ما کمتر میسوزونه اگه پاتو بزاری رو گاز بیست لیتر و قشنگ میسوزونه این است خودروی ملی پوز آمریکا رو به زمین زد

  5. bardia

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (181 ديدگاه)

    به نسبته قدرتش واقعا گشتاوره خوبی تولید میکنه،بنظره من مصرفه سوختش قابل درک و توجیحه و منصفانه
    500 نیوتن متر فکر کنم اندازه ی گشتاوره فراری 458 باشه

  6. v@hid

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فورد خودروایی است که
    در دنیا عالیه ……………………………..

  7. amir

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    من که نیسان آبی خودمون رو ترجیح میدم!!!

  8. Ali.Q

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یه سوال چرا استارت در حال حرکت ماشینا زمانش از صفر تا صد اونا بیشتره؟؟؟!!!

    1. فریا

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (683 ديدگاه)

      وقتی از صفرتاصد تایم میگرین میشه از حداکثر پرفورمنس ماشین استفاده کرد . مثلا ماشین از دور موتور 3000 (که برای ماشینای مختلف بسته به گشتاور و گیرباکس و دیفرانسیل و لاستیک و اصطکاک جاده و … فرق میکنه ) شروع به حرکت میکنه و از نفس نمی افته . ولی وقتی از 8 کیلومتر تایم بگیرین دور موتور حدوداً زیر 2000 تاست ، همین باعث تنگی نفس (:D) ماشین میشه .

  9. ALiHidden

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    این عکس آخری(شیشه پشتش)خیلی شبیه رنج روور هس یا من توهم زدم؟!

    در کل عالیه!

    فقط یکم ابهتشو بیشتر میکردن ب نظرم بهتر بود!

    1. P.G

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (488 ديدگاه)

      مثلاً باید چى کار مى کردن که ابهتش بیشتر بشه؟!از این هم بیشتر؟!دیگه تانک میشه ها!!!
      تصورت از این ماشینا یه چیزى اندازه ى هایلوکس نباشه،به عکس ها توجه نکن،این ماشینا رو باید از نزدیک ببینى تا متوجه ابهتشون بشى،من سرى رپتور این ماشین،شورولت آوالانچ،جى ام سى سیرا و … رو از نزدیک دیدم،ارتفاع کاپوتشون تا گردن آدمه!واقعاً تعاریفشون از وانت و پیکاپ با اون چیزى که تو ذهن ماست فرق میکنه

  10. کافر مقدس

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    بزرگوار علی هیدن ابهت بیشتر از این میخوای بر سراغ ـه نمونه های Heavy Duty ش !

  11. نوید جهرمی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3779 ديدگاه)

    از اول تا آخرش شاخم دراومده بود فک میکردم عددا رو اشتباه زده
    وزن 2.2 تن شتاب 5.7 مصرف 14.7 با قیمت 40 هزار. واقعن محشره.بیخود نیست اینهمه تراک تو امریکا به فروش میرسه.
    اگه اینا تو مملکتمون با قیمت مناسب میرسید چی میشد

  12. Xman

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    یه شاهکار مثال زدنیه دیگه از فورد. غیر از موستانگ و GT این بهترین ماشین این کمپانیه . یه وانت تجملیه گرون !

  13. مهرداد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فوق العاده و تمام عیار ….

  14. ARASH

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    هرچی باشه به کارا و آریسان نمی رسه که فورد کجا سایپا و ویران خودرو کجا :)

  15. AHMADREZA

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    دراش مثل i3 هست خخخخخخخخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا