فورد

“تست شکنجه” فورد F-150 پاوربوست هیبرید جدید

برای اولین بار در تاریخ نسل جدید فورد F-150 با نسخه الکتریکی شده یعنی F-152 پاوربوست هیبرید معرفی شده است.

البته استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده با این معنی نیست که با یک پیکاپ نرم و بی‌جان روبرو هستیم زیرا فورد مطمئن شده این خودرو می‌تواند تمامی ویژگی‌های نسخه‌های درون‌سوز را داشته باشد و به همین خاطر تست‌های آزمایشگاهی و واقعی زیادی را روی F-150 پاوربوست هیبرید انجام داده است.

این تست‌های سخت و طاقت‌فرسا شامل کشیدن تریلرهای کاملاً پر در مسیرهای کوهستانی و با دمای بسیار بالا، رانندگی در توندرای یخ‌زده، حضور در آب‌وهوای بسیار مرطوب و در معرض قرار گرفتن حمام نمک و… بوده‌اند. مهندسان فورد همچنین ماشین تست مخصوصی را برای لرزاندن باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی ساخته‌اند. این ماشین ۱۰ سال شکنجه مکانیکی را تنها در ۸۲ ساعت شبیه‌سازی می‌کند.

یکی از مهندسان ارشد فورد گفته است:

استفاده از قوای محرکه هیبرید به این معنی نیست که پاوربوست خودرویی نازک‌نارنجی است. به منظور دست‌یابی به تأییدیه خاص فورد، این خودرو در تست‌های شکنجه متنوعی شرکت داشته است. این خودرو از نظر استانداردهای کیفیت و دوام در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

با قابلیت یدک کشی ۵۷۶۰ کیلوگرمی و حداکثر ظرفیت بارگیری ۹۶۲ کیلوگرمی، F-150 پاوربوست از قوی‌ترین پیشرانه خانواده سود برده و خروجی ۴۳۰ اسبی و گشتاور ۷۷۳ نیوتون متری دارد.

پیش‌فروش پیکاپ جدید فورد از پاییز سال جاری میلادی شروع شده و قیمت آن ظاهراً از ۲۸۹۴۰ دلار شروع خواهد شد.

این پیکاپ در کارخانه دیربورن در میشیگان و کانزاس سیتی در میسوری تولید می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    در طی ۸۲ ساعت به اندازه ده سال ازش کار کشیدن.بابا شما دیگه کی هستین ولی انگار مثل مدل های درونسوز خوب کار میکنه و قابل قبوله.ماشینی که در همه شرایط تست شه و سربلند بیرون بیاد تقریبا سی هزار دلار خیلی قیمت پایین و مناسبیه و نشون میده با ماشین کاربردی با قیمت طرفیم.

    موافقم 40
    مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    مرجع تست ایمنی خودرو تو آمریکا و اروپا هر بار با معرفی روشای جدید واسه آزمایشو سنجش ایمنی تصادفو، فناوریای ایمنی، رفاهو آسایش سرنشینا و ……… روزبروز تو صنعت خودروسازی پیشرفت میکنن درست برعکس خودروسازای وطنی ما

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. مزدا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      تو ایران فک نکنم مرکز تستی وجود داشته باشه!!اگه مرکز تستی بود پراید و پژو الان تولید نمیشدن!! فقط گاهی میگن استانذارذ 85 گانه وجود داره که اونم نمیدونم قراره چه وقت اجرا بشه!!

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4904 ديدگاه)

        اگه مرکز تست داشتیم که همون چهل سال پیش درِ سایپا و ایرانخودرو تخته شده بود رفته بود پی کارش مردمم از دستشون راحت شده بودن

        موافقم 9
        مخالفم 2
  3. M3csl

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    نیسان گاوی هم از تمام آزمونهای شکنجه سربلند بیرون اومده،
    البته شکنجه برای دارنده ماشین،اموات مالک،همسایه ها،راننده های اطراف در مسیر(پشت سر،جلوتر،روبرو،چپ،راست،زیرگذر،روگذر،باندمخالف اتوبان)،عابرین،تابلوها و تمام موجودات زنده تا شعاع یک کیلومتری خودش.

    موافقم 28
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      خخخخخ ماشینای باند مخالف اتوبان هم در امان نیستن از نیسان؟ ???

      موافقم 9
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا