فورد

اولین تیزر از فورد برانکو رپتور جدید

فورد به‌صورت رسمی اعلام کرد برانکو رپتور تولید می‌شود. البته این خودروساز قبلاً نتوانسته بود این راز را به خوبی حفظ کند زیرا خبرنگاران صنعتی تصاویری از نسخه خشن‌تر برانکو را ثبت کرده بودند. با اینکه آن خودروها پوشش‌های استتاری ضخیمی داشتند اما فورد نتوانسته بود گلگیرهای پهن‌تر و ارتفاع بیشتر خودرو از سطح زمین را پنهان کند و امروز نیز پس از گمانه‌زنی‌های بسیار به‌صورت رسمی تولید این خودروی محبوب را اعلام کرد.

جیم فارلی مدیرعامل فورد با انتشار ویدئویی کوتاه در حساب توئیتر خود خبر تولید برانکو رپتور را منتشر کرد. در این ویدئو می‌توانیم جلوپنجره جدید برانکو رپتور را ببینیم که از برندینگ برجسته FORD مشابه F-150 رپتور سود می‌برد. این جلوپنجره همچنین دارای سه چراغ است که نشان دهنده پهنای خودرو می‌باشد. برانکو رپتور همچنین از نشان مشابه رپتور سود خواهد برد.

ما هنوز اطلاعاتی از قوای محرکه این خودرو نداریم اما شایعاتی مبنی بر احتمال استفاده از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی یا ۳.۵ لیتری توئین توربو منتشر شده است. پیشرانه کوچک‌تر در اکسپلورر ST بکار رفته و قدرت ۴۰۰ اسب بخاری دارد درحالی‌که پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو در F-150 رپتور نصب شده و قدرت آن ۴۵۰ اسب بخار می‌باشد. فورد قدرت بالای پیشرانه را با توانایی‌های آفرود بهتر ترکیب خواهد کرد که این امر به لطف سیستم تعلیق ارتقا یافته، لاستیک‌های آفرود و… میسر خواهد شد.

در این تیزر گفته شده که برانکو رپتور در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد اما ابهامات بزرگی وجود دارد. شاید فورد این خودرو را سال آینده معرفی کرده و فروشش را قبل از پایان سال ۲۰۲۲ شروع کند که تصمیم جذابی خواهد بود اما از طرفی برانکو همچنان با مشکلاتی در خط تولید روبرو بوده و این امر باعث به تأخیر افتادن تحویل خودرو به مشتریان شده است. انتظار می‌رود در آینده همچنان شاهد انتظار تیزرهای جدید از برانکو رپتور باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali_x76

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    توی بررسی ای که چند روز پیش ازش دیدم و با رنگلر مقایسه شده بود، یک سری جاها که برانکو ۳ لنگ شد ( چرخ جلو ) رنگلر بدون ۳ لنگ شدن رد شد، که علتش اکسل جلوی صلب رنگلر و مستقل برانکو بود.
    ای کاش فورد به عنوان آپشن اجازه ی انتخاب اکسل صلب رو می‌داد.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اونوقت کیفیت آنرود فدا میشد. برانکو یه آفرودر شهری هست باید یه وجه تمایزی با رپتور و رقبا داشته باشه.

      این داستان اکسل صلب هم دیگه جمع شده همون رانگلرش هم نسل بعد این اکسل رو میزاره کنار و با یه مدل مستقل یا بادی جایگزین می کنه. مقوله کشش هم الان با مدیریت قدرت بین چرخ ها حل شده دیگه نیازی به چسبیدن لاستیک به زمین نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4453 ديدگاه)

    با اینکه این روزا شاهد برگشتن دوباره فرود برانکو روی خط تولید کمپانی فورد هستیم ولی نمیشه انکار کرد که برانکو هیچوقت نمیتونه از زیر سایه اون طراحی و شکل جعبه اییو قدیمی خودش که حکم جَدِش رو داره خارج بشه و فاصله بگیره …… برانکو هیچوقت پیر نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. Nima

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    همیشه اعتقادم این بوده ماشین هاى استوک کارخونه هرچقدرم اسم آفرودى داشته باشن واقعا خیلى جاها نمیشه باشون رفت و نیاز به تغییرات دارن.
    این برانکو رو که الان دیدم با این ارتفاع و لاستیک و قطعا کمک هاى حرفه اى . واقعا نظرم عوض شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. R@m!n

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    عالی بود حالا قراره با این مدل مثل F-150 کامل خودشو از رقبا جدا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا