فوردهفته نامه

معرفی جذاب‌ترین موستانگ‌های تاریخ…

فورد موستانگ به‌صورت رسمی در سال ۱۹۶۴ معرفی شده و چند روزی است که وارد پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خود شده است. به منظور گرامیداشت این رویداد و همچنین به خاطر روز ملی موستانگ، موتور ترند لیستی از جذاب‌ترین موستانگ‌های تاریخ را بی هیچ اولویت خاصی معرفی کرده است. با همدیگر این لیست جذاب را از نظر می‌گذرانیم.

  • فورد موستانگ ۱۹۶۴.۵


موستانگ اولیه شاید سریع‌ترین یا گران‌ترین خودروی لیست نباشد اما همه‌چیز با آن شروع شده است. خواه پیشرانه پایه ۶ سیلندر خطی یا ۸ سیلندر حجیم زیر کاپوت باشد، موستانگ ۱۹۶۴.۵ همیشه خودرویی جذاب باقی خواهد ماند…

  • فورد موستانگ کبرا جت ۱۹۶۸


زمانی که فورد موستانگ برای سال ۱۹۶۷ به‌روزرسانی شد از پیشرانه‌ای ۸ سیلندر با قدرت بیشتر در یک سال بعد هم سود برد. موستانگ کبرا جت ۳۳۵ اسب بخاری اساساً یک موستانگ تیون شده بود که به عنوان یک درگ ریسر قانونی در جاده‌ها تردد می‌کرد.

  • فورد موستانگ شلبی GT500KR 1968


هیچ لیستی از موستانگ های نمادین بدون حضور حداقل یک نسخه GT500 کامل نمی‌شود و این مدل‌های سال ۱۹۶۷ یک خودروی اسطوره‌ای هستند اما شلبی در سال ۱۹۶۸ از کبرا جت برای ساخت نسخه‌ای سریع‌تر که پادشاه جاده نام داشت استفاده کرد. این یک نام جذاب است که روی موستانگی جذاب‌تر بکار رفته است.

  • فورد موستانگ مک ۱ مدل ۱۹۶۹


در اواخر دهه ۶۰ میلادی فورد اقدام به معرفی مدل مک وان شکل گرفته بر پایه موستانگ اسپورت کرد. این خودرو دارای ویژگی‌های ارتقا یافته کبرا جت ۴۲۸ بود و از کاپوت کاربردی سود می‌برد. بدین ترتیب شما نه تنها هوایی خنک‌تر را به پیشرانه می‌رسانید بلکه رقص ورودی هوا در زمان رانندگی را نیز تماشا می‌کنید.

  • فورد موستانگ مک ۱ مدل ۱۹۷۱


طراحی بدنه موستانگ های اوایل دهه ۷۰ به اندازه مدل‌های قبلی نمادین نیست اما بی‌شک مدل‌های مک ۱ سال‌های ۷۱ تا ۷۳ را باید جذاب دانست. ورودی‌های دوگانه روی کاپوت به همراه دو رنگ مجزا و پکیج‌های گرافیکی از چند فرسخی داد می‌زنند که با خودرویی جذاب طرف هستیم.

  • فورد موستانگ SVO 1986


نه SVO در قلب خود پیشرانه‌ای ۸ سیلندر ندارد اما هنوز هم به این لیست تعلق دارد. زمانی که این خودرو معرفی شد از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربویی استفاده می‌کرد که قدرت آن به اندازه پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری بود. فورد در سال ۱۹۸۶ قدرت آن را به ۲۰۰ اسب بخار نیز رساند که در مقایسه با استانداردهای دهه ۸۰ میلادی کاملاً احساس‌برانگیز بود.

  • فورد موستانگ ۰ LX 1987-1992


فورد نسخه SVT کبرا و کبرا R را نیز ساخت اما مهم‌ترین موضوع اینکه نسخه ۵.۰ LX ظاهری کندتر از آنچه واقعاً بود نشان داد. مدل LX از همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری استفاده می‌کرد اما ظاهر آن گیرایی کمتری داشت. این خودرو در دهه ۹۰ میلادی واقعاً سریع بوده و به لطف حجم تولید بالا قیمت نازلی دارد.

  • فورد موستانگ SVT کبرا R مدل ۲۰۰۰


موستانگ کبرا ۱۹۹۹ اولین موستانگی است که با سیستم تعلیق عقب مستقل به فروش رسید. البته مدل کبرا R سال ۲۰۰۰ دارای خروجی‌های کناری اگزوز هم هست که همیشه فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری قوی‌تری که نیازمند برخی قطعات اضافی همچون بال عقب بزرگ می‌باشد استفاده می‌کند.

  • فورد موستانگ بولیت ۲۰۰۸


به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد تولید فیلم اسطوره‌ای بولیت، فورد برای سال ۲۰۰۸ اقدام به تولید موستانگ بولیت کرد. همانند نسخه سال ۲۰۱۱، این خودرو اساساً نسخه ریبج شده موستانگ GT با قدرت بیشتر و هندلینگ بهبود یافته بود. این خودرو دارای داشبورد و اهرم تعویض دنده آلومینیومی می‌باشد.

  • فورد موستانگ باس ۳۰۲ لاگونا سکا ۲۰۱۲


پس از آنکه موستانگ GT 2011 با پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتر معرفی شد تنها موضوع زمان بود که احیای نام باس ۳۰۲ را یک ضرورت جلوه می‌داد. اما هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد باس ۳۰۲ مدل ۲۰۱۲ این‌قدر خوب باشد. مدل متمرکز روی پیست لاگونا سکا حتی پا را فراتر گذاشته و لپ تایم‌های باعث شرمساری ب ام و M3 می‌شد.

  • فورد موستانگ شلبی GT350R مدل ۲۰۱۶


باس ۳۰۲ لاگونا سکا یک موستانگ خیال‌انگیز است اما مدل ۵۲۶ اسب بخاری شلبی GT350R واقعاً در کلاس جهانی حضور دارد. در واقع این خودرو فرمان‌پذیری بهتری داشته و پس از مک لارن ۵۷۰S در رتبه دوم بهترین خودروی راننده موتور ترند در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    اسطوره ای بنامِ موستانگ ???? ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اصلی ترین رو جا انداختید: اِلِنُر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    موستانگ . به هر کس اسمشو بگی یه بغضی میکنه و یه فیلم که قبلا دیده برات تعریف میکنه که نقش اول فیلم یه موستانگ داشته در حالی که بنز همه فقط میتونن بگن تاکسی فرودگاه تو یه فیلمی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      اون همه ای که میگی احتمالا نمیدونن فرمولا وان چیه.و مرسدس توش چه مقامی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Stern des Südens

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بالای بیست فیلم رو میتونم نام ببرم که فقط بنز اس ال نه باقی مدل های بنز که خودش یه دنیاست ، توش به عنوان یک شخصیت اصلی هنرنمایی کردند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عشق را فقط در نگاه یک خودرو میتوان دید
    دوستت
    داریم
    ماستنگ
    ????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    فقط کبرا R

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین دهمرد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    بین سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۸ که همش آشغال بود.اینا کجا اسطوره بودن؟
    اون مک وان تکرار نخواهد شد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. Fk

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یدونه قرمز کروک
    نسل اول
    نهایت نوستالوژی
    هر چقدر نگاه میکردم خسته نمیشدم
    اونقدر چشممو گرفت که مجبور شدم با ی هزینه هنگفت یدونه ١/١٨ بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاس ی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    باس 302 مدل 2012، با این رنگ توی صفحه مانیتور دیدمش لرزه بر اندامم افتاد، فکر کن اینو پشت سرت توی جاده ببینی !!!!!!!!!!!!!!!!! موستانگ عشقه لعنتی، نمیتونی دوستش نداشته باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mazaher

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    موستانگ نه بگو طوفان.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا