فوردفولکس واگن

اعلام جزئیات محصولات جوینت ونچر فورد و فولکس‌واگن

دو سال پیش، فورد و فولکس‌واگن اعلام کردند که احتمال توسعهٔ محصولات مشترک را بررسی خواهند کرد. یک سال بعد، این دو شرکت همکاری خود را گسترش دادند و حالا جزئیات این جوینت ونچر را اعلام کرده‌اند. البته پیش‌ازاین می‌دانستیم که این همکاری روی خودروهای تجاری، تکنولوژی رانندگی خودکار و خودروهای الکتریکی تمرکز دارد اما حالا جزئیات بیشتری از همکاری این دو غول خودروسازی دنیا اعلام شده است. گفته شده در این جوینت ونچر، فورد یک پیکاپ میان سایز و یک ون تجاری یک تن را برای دو شرکت توسعه خواهد داد درحالی‌که فولکس‌واگن هم یک ون کوچک‌تر شهری را توسعه می‌دهد.

فورد هم‌اکنون مشغول توسعهٔ نسل جدید پیکاپ رنجر است و نسل آیندهٔ فولکس‌واگن آماروک که در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید هم بر اساس همین پیکاپ جدید فورد ساخته می‌شود. در بخش ون‌ها، فورد مدل جدیدی را بر اساس نسل جدید فولکس‌واگن کادی خواهد ساخت که اوایل سال آینده به بازار خواهد آمد. پس‌ازآن نیز ون یک تن باری جدیدی که توسط فورد توسعه پیدا می‌کند توسط هردو شرکت به بازار عرضه خواهد شد. احتمالاً این ون نسل آیندهٔ فورد ترانزیت خواهد بود. به گفتهٔ این دو شرکت، از طریق این جوینت ونچر بیش از هشت میلیون ون و پیکاپ تولید خواهد شد.

از سوی دیگر، فورد با استفاده از پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن اقدام به ساخت خودروی الکتریکی جدیدی برای اروپا خواهد کرد که در سال ۲۰۲۳ به بازار می‌آید. فورد امید زیادی به این خودرو دارد و می‌گوید جاداری و پرفورمنس را با آلایندگی صفر ترکیب خواهد کرد. این خودروی الکتریکی توسط فورد طراحی و مهندسی می‌شود و این شرکت معتقد است که می‌تواند سالانه ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را بر اساس پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن تولید کند؛ اما علاوه بر این، فورد و فولکس‌واگن به‌منظور توسعهٔ سیستم‌های رانندگی خودکار برای اروپا و آمریکا با شرکت آرگو هم همکاری خواهند کرد.

البته جوینت ونچر بین فورد فولکس‌واگن صرفاً شامل اشتراک محصولات و تکنولوژی‌ها می‌شود و مالکیت متقابل را در پی ندارد. این یعنی دو شرکت همچنان رقیب هم باقی خواهند ماند و مثلاً نسل آیندهٔ فورد رنجر مستقیماً با نسل آیندهٔ فولکس‌واگن رقابت خواهد کرد حتی باوجوداینکه هردوی آن‌ها توسط فورد مهندسی و ساخته می‌شوند. درهرحال، این همکاری به افزایش بهره‌وری دو شرکت کمک خواهد کرد و موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد. مدیرعامل گروه فولکس‌واگن «هربرت دیس» طی بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی، ایجاد اتحاد بین شرکت‌های قدرتمند بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. این همکاری می‌تواند هزینه‌های توسعه را کاهش دهد و امکان توزیع گستردهٔ جهانی محصولات الکتریکی و تجاری را فراهم کند و موقعیت هردو شرکت را ارتقاء دهد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    چجوریه دو تا خودرو ساز بزرگ از دو تا قاره مختلف با شرایط مالی و مالیاتی متفاوت با هم به توافق میرسن و تکنولوژی هاشونو به اشتراک میزارن و حتی چند تا محصول مشترک تولید میکنن که همه جای دنیا پشتیبانی میشه.
    اما اینجا دو تا خودرو ساز هموطن سر نصب کردن موتور EF7 روی شاهین به دلایل استراتژیک به مشکل بر میخورن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از این به بعد پیکاپ های فولکس هم جذاب میشن.اتحاد فورد و فولکس از جذاب ترین اتحادهاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا