فورد

جنگ فوردهای وحشی، درگ شلبی GT500 و فورد GT

اولین نمونه‌های فورد موستانگ شلبی GT500 جدید وارد نمایندگی‌های فروش شده و به دست خریداران مشتاق رسیده است. برای سنجش عملکرد این ماسل کار جدید و قدرتمند، درگ تایمز دو نمونه از آن که یکی استاندارد بوده و دیگری تیون سبکی داشته است را در برابر یک فورد GT قرار داده است. بین این خودروها مسابقات درگ برگزار می‌شود اما این کار بجای آنکه در پیست درگ صورت گیرد در خیابان‌های یک پارک صنعتی انجام می‌شود. البته قطعاً برگزاری مسابقات با خودرو در خیابان‌های عمومی خطرناک است اما درگ تایمز برای این کار حداقل منطقه‌ای با تردد و ترافیک کم را انتخاب کرده است.

GT500 استاندارد درون این کلیپ تنها یک روز است که به نمایندگی تحویل داده شده و مالک خوشحال است که هم‌اکنون می‌تواند آن‌را تحت‌فشار سختی قرار دهد. پس از گرم شدن گیربکس، GT500 آمادهٔ لانچ است؛ اما اینجا است که GT500 ضعفی را نشان می‌دهد زیرا ماشین در ابتدا خوب لانچ می‌کند اما به نظر می‌رسد کنترل کشش به‌صورت لحظه‌ای قدرت را قطع می‌کند. این در حالی است سیستم لانچ کنترل در صورت خاموش کردن کنترل کشش کار نمی‌کند. البته شاید در یک پیست درگ آماده، این مشکل چندان قابل‌توجه نباشد.

درهرحال، دو خودرو برای آغاز درگ آماده می‌شوند و با آغاز مسابقه، از همان ابتدا سوپراسپرت GT با وجود قدرت کمتر از برادر عضلانی خود جلو می‌افتد و این اختلاف در ادامه بسیار بیشتر می‌شود. سپس GT500 تیون شده در برابر GT قرار می‌گیرد و لانچ کنترل قابل تنظیم آن‌هم روی دور موتور پایین‌تری تنظیم می‌شود تا شاید عملکرد خودرو تغییر کند ولی این کار هم تأثیری در نتیجه ندارد و بازهم GT پیروز می‌شود.

بعد از درگ هردو موستانگ با GT، حالا شلبی‌ها در برابر هم قرار می‌گیرند و نتیجهٔ جالبی را به نمایش می‌گذارند زیرا GT500 نارنجی‌رنگ حتی با وجود تیون جزئی، در ابتدا از نسخهٔ استاندارد کمی عقب می‌افتد اما با افزایش سرعت، از همتای استاندارد خود پیشی می‌گیرد. مالک این GT500 نارنجی‌رنگ قصد دارد در قدم بعدی تقویت خودروی خود اقدام به نصب پولی جدید سوپرشارژر و حذف کاتالیزور کند که باید منجر به افزایش بزرگی در قدرت شود.

مشخصات فنی

فورد GT

شلبی GT500

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۴۷ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۷۴۵ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۹۱۵ کیلوگرم
قیمت ۴۵۳,۷۵۰ دلار ۷۳,۹۹۵ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    اگر یک مجله معتبر دیگر بود با نسل قبلی GT500 بهتر از این لانچ میکرد و زیر 11 ثانیه تایم می‌گرفت…
    وقتی میگیم این drag times هیچیش حساب و کتاب نداره یعنی این…!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      عجب احمقیه این درگ تایمز.شلبی جی تی 500 درگ 400 متر رو تو 10.6 میزنه حالا این یارو میخواد مثلا خرابش کنه.همین الدنگ تو تمام مسابقاتش دنبال خراب کردن دیمون بود.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    داداش همین درگ تایمزی که میگی با جی تی ۵۰۰ تایم ۱۰.۶ زده الکی برا خودتون چیزی نگین این بار اینجور شده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. مهراد

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (762 ديدگاه)

    اصلاً اِکراه دارم کلیپای این مرتیکه کچل و متقلب رو ببینم
    درگ هاش مفت نمیارزه و حیف حجم اینترنت که واسشون مصرف بشه
    این یکی رو هم نمیبینم مثل بقیه کلیپاش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. شاهین

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    تو جاده هیچوقت نباید از ماسل کار انتظار لانچ خوب داشته باشی، مخصوصا شلبی که تو دنده سه هم عقبش رو میره بخاطر تراکشن زیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. s.h

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    پدال همچنان مشکل به هم ریختگیه خطوط هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    gt 500 شلبی ?❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا