فورد

برنامه‌های مهم فورد و ماهیندرا برای حضور در بازارهای نوظهور

فورد و ماهیندرا جوینت ونچر جدیدی را به منظور توسعه‌ی خودروهای جدید و عرضه‌ی آن‌ها در بازارهای نوظهور سراسر جهان تشکیل خواهند داد.


تشکیل این جوینت ونچر فصل جدیدی برای همکاری دو شرکت رقم خواهد زد. ماهیندرا مالک ۵۱ درصد این جوینت ونچر بوده و ۴۹ درصد باقی مانده نیز سهم فورد است. گفته شده ارزش این جوینت ونچر مشترک برابر با ۲۷۵ میلیون دلار خواهد بود.


تمامی کارخانه‌های فورد در هند شامل سایت‌های مونتاژ چنای و ساناند زیر چتر حمایتی این جوینت ونچر جدید قرار خواهند گرفت. فورد البته کارخانه‌ی پیشرانه‌ی خود و همچنین بخش سرویس‌های تجاری جهانی خود را در ساناند حفظ خواهد کرد.

این دو خودروساز برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ که اتحادی استراتژیک را پی‌ریزی کردند و انتظار می‌رود جوینت ونچر جدید از اواسط سال ۲۰۲۰ به‌طور کامل عملیاتی شود. عملیات تولید خودروها توسط ماهیندرا مدیریت خواهد شد اما دولت هم نمایندگانی در هر دو شرکت خواهد داشت.


مدیرعامل فورد درباره‌ی این همکاری گفته است:

ما باید سریع‌تر از گذشته تکامل بیابیم تا مشتریان سراسر جهان را راضی نگه داشته و همچنین نیازهای بسیار متفاوت آن‌ها را رفع کنیم. اتحادهای قدرتمندی همچون اتحاد فورد و ماهیندرا نقش مهمی در دستیابی به دید آتی ما بازی کرده و همچنین وضعیت رقابتی خود را حفظ کرده و ارزش‌های زیادی را برای سهامداران ایجاد می‌کنند.

این جوینت ونچر جدید به دنبال گسترش حضور برند فورد در هند و همچنین صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی خواهد بود. انتظار می‌رود اولین محصولات این شرکت جدید سه شاسی‌بلند با نشان فورد باشند. ظاهراً یکی از این خودروها یک شاسی‌بلند میان سایز خواهد بود که دارای پلتفرم و قوای محرکه ماهیندرا می‌باشد.


فورد و ماهیندرا همچنین روی تولید خودروهای الکتریکی برای بازارهای نوظهور تمرکز خواهند کرد و ماهیندرا نیز از شبکه‌ی توزیع فورد برای فروش آن‌ها استفاده خواهد کرد.


مدیر ارشد شرکت ماهیندرا اعلام کرده است:

اقتصادهای نوظهور از جمله اقتصاد کشور هند طبق انتظارات حدود ۳۳ درصد از فروش خودروهای آینده را به خود اختصاص خواهند داد. جوینت ونچر جدید سبد محصولات متمایزی خواهد داشت و از پلتفرم‌ها و قوای محرکه مشترک در آن‌ها استفاده خواهد شد. محصولات این شرکت دارای جدیدترین تکنولوژی‌ها، کیفیت بالا و استانداردهای مهندسی بسیار خوب ماهیندرا و فورد خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کلا خودروساز های آمرکایی خیلی دارن قدرتمند میشن دارن به روز های اوجشون برمیگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آران

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (92 ديدگاه)

    عکس اولی ماشین قرمزه فکر کنم جایزه بدریخت ترین ماشین دنیا رو می گیره انگا راسباب بازیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا