فورد

خودروی خودران پلیس؟! چراکه نه!

اوبرها، تاکسی‌ها و خودروهای حمل‌ونقل خودران در آینده قطعاً وارد خیابان‌ها خواهند شد؛ اما این دسته از خودروها تنها خودران هایی نیستند که باید در آینده‌ای نزدیک با آن‌ها روبرو شویم. از نظر فورد در آینده خودروهای پلیس نیز از این دسته خواهند بود.

Ford Police Responder Hybrid Sedan
این خودروساز آمریکایی اختراع جالب‌توجهی را در تابستان سال ۲۰۱۶ و در رابطه با خودروی پلیس خودرانی ثبت کرده که البته خبر مربوط به آن در چند روز اخیر به بیرون درز کرده است. این حق اختراع شامل خودروی پلیسی است که می‌تواند با وجود یا عدم وجود افسر پلیس در صندلی راننده عمل کند.


علاوه بر رانندگی خودکار، این خودروی پلیس از هوش مصنوعی به منظور کنترل طیف وسیعی از تجهیزات از جمله دوربین‌ها استفاده خواهد کرد تا خودروهای پرسرعت را تشخیص دهد. اگرچه این عملکرد کاملاً احساس‌برانگیز است اما خودروی خودران پلیس همچنین می‌تواند خودروی خلاف‌کار را نیز تعقیب نماید. موضوع جالب اینکه خودرو می‌تواند کنترل اوضاع را به راننده بسپارد و خود به دادن هشدارها اکتفا کند.


با این وضعیت صنعت خودرو به یاد فیلم ترمیناتور Skynet می‌افتیم! اما شاید این اتفاق به زودی نیفتد زیرا تمام چیزهایی را که می‌بینیم در حد حق اختراع هستند.


رانندگان هم درباره استفاده از این تکنولوژی‌های نوظهور تا حدی محتاط خواهند بود. تکنولوژی‌های خودران فعلاً به‌صورت کامل توسعه نیافته‌اند و نمی‌توان به‌صورت ۱۰۰ درصد به آن‌ها اعتماد کرد.


در هر حال، یک خودروی پلیس مجهز به هوش مصنوعی سؤالات زیادی را به وجود می‌آورد. امیدواریم در آینده نزدیک هم خودروسازان و هم قانون‌گذاران پاسخ این سؤالات را بدهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    بزودی شاهد خودروهای خودران دزد و خلافکارای آمریکایی هم هستیم.
    دزده میشینه سمت شاگرد ماشینم خودش راه میره اینجوری تمرکز دزده برای تیراندازی بیشتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Raha Souri

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    احتمال خیلی زیاد اولین تجربه در دبی :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    ایده خوبیه
    ولی اجراش خیلی خیلی سختتر از ماشین های خودران معمولی هست
    چون خلافکار هیچ وقت اصولی و با آرامش و طبق قانون رانندگی نمیکنه
    واسه همین اگر قرار باشه ماشین پلیس خودران باشه و یه تعقیب و گریز پر سرعت فراقانونی شکل بگیره ، اونقدر تعداد متغیرهای محیطی که باید پیش بینی بشن و در برنامه نویسی ماشین لحاظ بشن ، زیاد میشه که بعید به نظر میرسه نتیجه قابل قبولی در کوتاه مدت ازش دربیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا