شورلتفورد

دوئل فورد F150 و شورلت سیلورادو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت یازدهم، دومین دوئل از گروه پیکاپ‌های بزرگ

دوئل‌های گروه پیکاپ‌های بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین جی‌ام‌سی سی‌یرا و دوج رم

مجموع آراء: ۱۱۸۱

آراء جی‌ام‌سی سی‌یرا: ۷۲۷

آراء دوج رم: ۴۵۴

پیروز دوئل: جی‌ام‌سی سی‌یرا با کسب ۶۱ درصد از کل آراء

 

شورلت سیلورادو

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: GMT T1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۸۵,۸۶۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۸۵,۵۸۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ روان، کابین جادار، قسمت بار بزرگ

نقاط منفی: رانندگی و سواری آن نزدیگ بهتربن تراک‌های این کلاس نیست

 

 

فورد F150

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴

نسل کنونی: سیزدهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸۹۶,۷۶۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۰۹,۳۳۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ عالی، بهترین ظرفیت بکسل در کلاس خود، ویژگی‌های نوآورانه و با تکنولوژی بالا

نقاط منفی: پیشرانهٔ توربوشارژ قادر به کاهش چشمگیر مصرف سوخت نیست، تعویض دنده‌های کُند گیربکس

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

شورلت سیلورادو

فورد F150
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه ۵.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۹ ثانیه ۱۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۹۱ لیتر ۹۸ لیتر
طول ۵.۸۸ متر ۵.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۷۴ متر ۳.۶۸ متر
وزن ۲۴۹۵ کیلوگرم ۲۵۳۷ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱۰۴۰ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۵۷۷۰ کیلوگرم ۵۹۹۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۹,۷۹۵ دلار ۲۹,۶۵۰ دلار
قیمت موردبررسی ۵۷,۷۹۵ دلار ۶۸,۶۳۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10241851]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    مگه میشه یکی انتخاب کرد

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10166 ديدگاه)

      فورد پرچمدار این کلاسِ
      اما همشون در یک سطح خوبی هستند
      میخوام بِگم فورد ، ولی همینطوری میگم شورولت به دلیل طراحی گُپُل مانند جلو و گلگیرها

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      چون فرم هم در کنار عملکرد برام مهمه و چون شورولت ۱۱.۰۰۰ دلار ارزونتره، انتخاب من شورولته تفاوتهای فنیشون هم در مقابل ۱۱.۰۰۰ دلار آنچنان متفاوت نیست
      .
      در مورد این کلاس هم بطور کلی مشکلی که وجود داره، طراحی داخلیه
      البته عرض این ماشینها زیاده و داشبورد عریض میشه که طراحیش سخته
      اما امروزه طراحی داخلی هم به اندازه خارجی مهمه و با استانداردهای امروز صنعت خودرو طراحی داخلی این کلاس اکثرا آمریکایی جای پیشرفت بسیاری داره
      در حالی که طراحی های خارجی و عملکرد فنی اکثرا قابل توجهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یانکی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      فقط طرح داشبورد شوی کمی سادست ولی وی8 دیونه میکنه.البته فورد 150 هم وی8 داره با 400 اسب کاش اونا میزاشتید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تو کلاسی ک رم حذف بشه دیگه معنی نداره دوئل
    اما بهرحال بازم فورد انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ram-X-army

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا… دوئلی که رم در اون حذف بشه دوئل نیست… جام آزادگانه :(((
      https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201801/2019-ram-131.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. power active

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    آره میشه ford ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    هردو خیلی زیبا و کاربردی هستن
    من واسه موتور تنفس طبیعی
    و سلیقه خودم سیلورادو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. mohammad

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فقط سیلورادو و جی ام سی….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نبرد آخرالزمان پیکاپ ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید(تهران)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    فورد بهترین این کلاسه ولی من یه پیکاپ غول پیکر با موتور ۶ سیلندر نمیخوام…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فکر کنم این مدل فورد مدل رپتور باشه که بهش اشاره شده ولی هر دو ماشین بسیار خوبن فروش فوردبسیار بیشتره ولی سیلورادو هم خیلی ماشین خوبیه انتخاب من به خاطر طراحی سیلورادو که بیشتر دوستش دارم سیلورادو هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (689 ديدگاه)

      این پیشرانه 3.5 لیتری 450 اسبی قبلاً فقط مخصوص رپتور بود اما بتازگی در مدل 2019، این موتور برای نسخه‌های معمولی F150 هم ارائه شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2415 ديدگاه)

        ممنون از پاسخ شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. H

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    به خاطر تنفس طبیعی و قیمت ارزان شورولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. OMID

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    من به فورد رای دادم به خاطر نمره کار اند درایور

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. Pouyan

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    لطفا برای مرحله فینال تمام کلاسها از عکسای خودروهای هم رنگ استفاده کنید ترجیحا سفید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شاید فورد بهترباشه اما شورولت سیلورادو این نسل خیلی جذاب شده وطراحی خیلی خوبی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. فراز

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سواری شورلت و اتاقش خیلی بهتره . ولی فورد هزینه نگهداریش کمتره. شورلت خوشگل تر هم هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Farzad

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)
  15. علی رضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون،یه سوال داشتم منظورتون از قیمت پایه امریکا و قیمت مورد بررسی چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا