فورد

راش F-150 Nitemare، سریع‌ترین پیکاپ تولیدی دنیا

راش در میان طرفداران برند فورد به خاطر ارتقای محصولات این شرکت کاملاً شناخته شده است. این تیونر دیترویتی در فوریه سال جاری از جدیدترین پیکاپ قلدر خود با نام Nitemare که بر پایه‌ی F-150 شکل گرفته رونمایی کرد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. تیم راش به غرب دیترویت رفته تا تست‌های شتاب را با این پیکاپ انجام دهد و نتایج به دست آمده نیز کاملاً احساس‌برانگیز هستند. در واقع راش ادعا می‌کند F-150 Nitemare سریع‌ترین پیکاپ دنیاست اما خب نکات زیادی را باید دراین‌باره یادآور شد.


همان‌گونه که در ویدئو خواهید دید راش با برخی کارکنان فورد به پیست رفته است. برخی مدل‌های F-150 Nitemare نیز در این ویدئو حضور داشته و مدل‌های چهار درب سوپرکرو هم دیده می‌شوند. راش می‌گوید نسخه‌ی دو درب استاندارد در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که بنا به گفته‌ی این تیونر سریع‌تر از هر پیکاپ دیگری می‌باشد.


جدای از رکورد زیر ۴ ثانیه‌ی مدل دو درب باید گفت نسخه‌ی چهار درب این پیکاپ هم در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که هنوز هم قابل‌توجه بوده اما بازهم باید به نکاتی اشاره کنیم. راش ادعا می‌کند این خودرو سریع‌ترین پیکاپ تولیدی دنیاست اما مدل استاندارد Nitemare در حقیقت خودرویی تولیدی نیست. راش در بیانیه‌ی خبری خود می‌گوید این زمان توسط پیکاپ تست مهندسی شده‌ای به دست آمده که معادل مدل تولیدی Nitemare استاندارد می‌باشد. این رکورد در پیست درگ به دست آمده و اگرچه محصول راش از لاستیک‌های خیابانی نرمال استفاده کرده اما خب سطح مسیر برای لانچی مناسب آماده شده است.


راش ادعای خود را بر پایه‌ی داده‌های تست مجلات خودرویی مشهور اعلام کرده است. خب این موضوع اشتباهی نیست اما خب تا زمانی می‌توان آن را درست دانست که مجلات فورد F-150 هنسی HPE750 را تست نکرده باشند. البته خود هنسی هم فعلاً داده‌ها را منتشر نکرده اما حدس می‌زنیم که هیولای ۷۵۰ اسبی هنسی اگر جلوتر از راش نباشد حداقل بغل‌به‌بغل آن حرکت خواهد کرد. هنسی محصول خود را گارانتی کاملی کرده بنابراین می‌توان آن را خودرویی تولیدی دانست.


با تمامی این تفاسیر باید تلاش‌های راش در تولید پیکاپی با شتاب ۳.۹ ثانیه را ستود. قطعاً در دوران طلایی اسب‌های بخار زندگی می‌کنیم…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    لازمه سریع باشه واقعا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      حریف ندارن اینا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    هرچند تلاش برای تر و تیز کردن یه وانت مثه F150 از بیهوده ترین کارای جهانه ولی دمشون گرم به علاوه قیافشم مست کنندس ! عک اولو ببینید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. car lover

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    کابوس واقعی ی سری اسما هستن خیلی میان به ماشین مث همین
    ی وقتایی هم هست طرف اسم ماشینشو هرچی میزاره نمیتونه ب واسطه اسمش برا خودش شخصیت بسازه از برندای رسمی مث پورشه و فولکس بگیر (اخه اسم ماشین ادم ماکان باشه؟؟؟)تا تیونرایی حتی ب خفنی هنسی(جنگیررر؟؟؟؟؟؟)
    اسم گذاشتن درست حسابی کار هرکسی نیست
    نایتم اینجوری نوشته خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا