فورد

اولین تجربهٔ رانندگی با فورد فیوژن V6 اسپرت 2017

-میشیگان، پینکنی

آیا به عملکرد بیش‌ازحد لازم در یک سدان خانوادگی نیاز دارید؟ فورد فیوژن V6 اسپرت، قدرت و گشتاور بیشتری از موستانگ اکوبوست دارد و هرچند یک فیوژن ST نیست اما در خونش جنبهٔ اسپرتی به‌مراتب بیشتر از برخی مدل‌های اسپرت رقیب وجود دارد که به‌صورت فانتزی و با یک اسپویلر عقب آن‌ها را اسپرت می‌نامند. مهندس ارشد برنامهٔ فورد فیوژن دربارهٔ نسخهٔ اسپرت این خودرو می‌گوید: «این یک هیولای عملکردی نیست و ماشینی نیست که شما بتوانید با آن به پیست مسابقه بروید اما هنگام رانندگی با آن لذت خواهید برد».

2017-ford-fusion-sport-review

به این منظور، مهندسان فورد پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 بای‌توربوی آن‌را تا دندان اسپرت کرده‌اند که در کنار کنترل مداوم سیستم تعلیق، سیستم چهارچرخ محرک، رینگ‌های ۱۹ اینچی، ترکیب جلویی متفاوت به همراه ورودی‌های هوای اضافه جهت رساندن هوا به اینترکولر و چهار سر اگزوز کرومی، از فیوژن یک سدان اسپرت تمام‌عیار ساخته است. درنتیجه فورد فیوژن V6 اسپرت خودرویی واقعاً سرگرم‌کننده برای رانندگی است؛ اما آیا این واقعاً همان سدان خانوادگی است که خریداران می‌خواهند؟

2017-ford-fusion-sport-review2

به‌محض اینکه دریچهٔ گاز خودرو را بر روی جاده باز کنید، فیوژن V6 اسپرت در خط مستقیم عملکردی به‌مراتب بیشتر از رقبای خود ارائه می‌کند. پیشرانهٔ توانمند این سدان اسپرت آمریکایی ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که واقعاً خودرویی در این کلاس نزدیک به آن وجود ندارد. این قدرت بسیار روان و به‌صورت مداوم تحویل هر چهارچرخ داده می‌شود. فیوژن V6 اسپرت به‌راحتی یکی از سریع‌ترین سدان‌های میان سایز احساس می‌شود. هرچند فورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر آن‌را اعلام نکرده است اما من انتظار دارم که این زمان زیر ۶ ثانیه باشد. البته این سرعت بیشتر در استفاده‌های روزمره بکار نمی‌آید.

2017-ford-fusion-sport-review12

زمانی که در جاده‌های پیچ‌درپیچ با این خودرو رانندگی کردم، تعلیق بروز شدهٔ آن باعث شد که رانندگی حتی سرگرم‌کننده‌تر از فیوژن معمولی باشد. هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قراردادم، کمک‌فنرها و دامپرها سفت شده، پاسخ دریچهٔ گاز سریع‌تر شده و گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک برای مدت طولانی ماشین را در دنده‌های پایین نگه می‌داشت. علاوه بر این رانندگی با فیوژن V6 اسپرت در جاده‌های روستایی مشابه پینکنی میشیگان بسیار راحت است.

برای اینکه فیوژن V6 اسپرت کمی هم لوکس احساس شود، مهندسان فورد آن‌را به شیشه‌های آکوستیک در جلو و پنجره‌های جانبی جلو، عایق اضافهٔ کاپوت و یک سیستم فعال کاهش سروصدا کرده‌اند. بااین‌حال خودروی اسپرت باید صدای اسپرت داشته باشد در غیر این صورت استفاده از اگزوز چهارتایی چه فایده‌ای دارد وقتی نمی‌توان صدای آن‌را شنید؟ به همین دلیل در حالت اسپرت، کامپیوتر خودرو سیستم کاهش سروصدا را غیرفعال کرده و صدای موتور را بیشتر به داخل اتاق راه می‌دهد.

2017-ford-fusion-sport-review13

فورد همچنین به کیفیت سواری سدان اسپرت خود هم توجه کرده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی آن با لاستیک‌های فاق کوتاه پوشیده شده‌اند که موجب خشکی سواری و حس شدن عیوب جاده می‌گردد اما دامپرهای هوشمند از ورود تکان به سرنشینان و آسیب به رینگ‌ها جلوگیری می‌کند. هرچند این فیوژن V6 اسپرت یک مدل ST کامل نیست اما کاملاً اسپرت‌تر از همتایان خانوادگی خود بوده و در حد توان هندلینگی جادویی ارائه می‌کند. البته این خودرو به‌طورکلی ماشین سنگینی است چراکه با ۱۸۰۶ کیلوگرم وزن، ۲۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخهٔ استاندارد فیوژن است درحالی‌که تنها ۱.۸ کیلوگرم وزن کمتری نسخهٔ هیبریدی فیوژن دارد. مدلی که از باطری‌های سنگین و موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

دیگر نشانه‌هایی که مشخص می‌کنند فیوژن V6 اسپرت یک فورد عملکرد بالای واقعی نیست این است که حتی در حالت اسپرت هم کمک‌فنرها و دامپرهای عقب اجازهٔ انحراف و اغتشاش را به قسمت عقبی خودرو می‌دهند. بعلاوه لاستیک‌های چهارفصل مورداستفاده در نمونهٔ مورد آزمایش من نیز به‌آسانی لیز می‌خوردند. اگر خواهان لاستیک‌های تابستانه به‌صورت کارخانه‌ای باشید باید ۱۹۵ دلار اضافه پرداخت کنید. مشکل بعدی مصرف سوخت بالای فیوژن V6 اسپرت است که در سیکل ترکیبی ۱۱.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. مصرفی که بیشتر از یک فیوژن استاندارد بوده و نقطهٔ منفی بزرگی برای خودرویی محسوب می‌شود که همچنان جهت مصارف روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

2017-ford-fusion-sport-review3

پس از رانندگی با فیوژن V6 اسپرت این سؤال در ذهنم شکل گرفت که چرا باید آن‌را خرید وقتی نسخهٔ استاندارد فیوژن با موتور بسیار سرحال ۲ لیتری چهار سیلندر توربو وجود دارد؟ مدلی که با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور حتی در نسخهٔ غیر اسپرت هم جذاب‌تر از رقبایی چون نیسان آلتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد است. خریدن فیوژن اسپرت با موتور ۲.۷ لیتری شش سیلندر به معنی پرداخت پول بیشتر و مصرف سوخت بیشتر خواهد بود. بااین‌حال پاسخ فورد این است که طیف کوچکی از خریداران وجود دارند که به هر دلیلی خواهان یک ماشین خانوادگی اسپرت هستند و ما نیز موظف به ساخت چنین خودرویی هستیم. درهرحال اگر مایل به خرید این خودرو هستید باید بگویم که واقعاً ماشینی مشابه آن در بازار وجود ندارد. خودرویی شیک، قدرتمند و درعین‌حال هنوز هم تا حد قابل‌ملاحظه‌ای راحت.

2017-ford-fusion-sport-review4

مشخصات فنی

Ford Fusion V6 Sport 2017
پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 بای‌توربو
قدرت ۳۲۵ اسب بخار
گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۸۰۶ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۵۳ لیتر
قیمت پایه ۳۴,۳۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۰,۹۹۵ دلار

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. walid

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ماشین جالبیه عجب قدرتی داره لامصب. ولی من آلتیمارو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      التیما که تو کلاس این نیست
      اصلا نصف اینم نیست :)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        جناب waild
        التیما مبارکتون باشه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Elemento

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فورد خیلی هم عالی.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ali

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      یه همچین ماشین اسپورتی رو می شه تو کیش راحت خرید
      اما چه فایده نمی تونی باهاش حال کنی . باید مثل لاک پشت بری
      وگرنه جریمه می شی .
      برای سرزمین اصلی ها هم که پرمصرف و جیزه …

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مشخصات فنی خوبی برخوردار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    لگن های بزرگ و پرمصرف

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      به حسین
      معلومه از همون ضد امریکایی های معروفی تو سایت که با تغییر اسم و ایمیل اومدی اینجا

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سینا

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (347 ديدگاه)

        یه بار دیگه همچین نظری رو دیده بودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          بله تو قسمت مازراتی هم گفتم

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. حسین

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        اتفاقا عاشق ماسل ها و suv های فول سایز آمریکام
        دیگاهم فکر کنم طعنه زدن بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. حميد

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        علی جان این واقعا خوبه قدرت و گشتاورش عالی چهار چرخ هم هست که دیگه حرفی برا گفتن نمیگذاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حسین عزیز مگه ماشین خودتون چیه؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. nima

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تا وقتی bmw سری 5 با قیمت تقریبا مشابه و عملکرد بهتر در مورد هندلینگ و مصرف سوخت و مهمتر از اینا پرستیژ بالاتر هست چرا باید اینو انتخاب کرد؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ببین هیچی سری ۵ نمی شه
      ولی اینطور نیست که فیوژن ماشین بدی باشه بنظرم به دلیل سلایق متفاوت این ماشین خوبی خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      چون این ماشین فورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ولی سری 5 هم خیلی عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Pooyan

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      کلاس بندی سری 5 با فیوژن یکی نیست، سری 5 پریمیومه و گران تر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        به Pooyan
        مهمه همین قسمته
        کسایی که از ماشین امریکایی بد میگن حتی کلاس بندی ها رو هم نمیدونن
        طرف اصلا نمیدونه که سری 5 یه مدل لوکسه اما این مدل فورد یه ماشین متوسط هستش فقط خواسته یه چیز بگه بره همین
        بجا این بچه بازیها یه کم اگه مطالعه بکنند خودشون رو به تمسخر نمیگیرند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          داش Pooyan با شما نبودم من یه موقع برداشت بدی نشه
          منظورم اون فردی هست که این مدل فورد رو با سری 5 مقایسه کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كوروش

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          راستش قیمتش که به متوسط نمی خوره :/

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حسین جان این لگنه پرمصرف رو بهت دادن سوار بشی،قبول نکن گلم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    515 نیو تن متر گشتاور
    عالیه موتور خوب ظاهر خوب کابین خوب دیگه چی میخوای ………
    فوق العادس
    یکم عقبش شبیه جگوار شده ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      یه سری نه میدونن هندلینگ چی هست نه میدونن پرستیژ چیه فقط از رو حرص زیاد که میخورن از ماشین امریکایی شروع به گفتن فکاهی میکنن
      امریکن کارز معرکس زیاد حرص نخورید که خودتون فقط اذیت میشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        توی تست زیاد فشار اوردن و حالت اسپرت بوده فکر کنم وگرنه مصرفش باید زیر 10 لیتر باشه که برا این قدرتی که داره نوش جونش باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          ونوم جان نبودی داداشم
          بیشتر به سایت سر بزن و برامون از اون شعرای قشنگتم بخون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. GOD BLESS AMERICA

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    از موتورش و سیستم انتقال قدرتش خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در نوع خودش، تقریبا همه چی تمومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا