فورد

ساخت فورد F-150 رپتور چوبی با قطعات عملکردی

در دنیای مدرن الکترونیکی و تکنولوژی به راحتی می‌توان هنر کار با چوب را نادیده گرفت. کار کردن با چوب یکی از فعالیت‌های آسان است اما شاید این سخن چندان درست نباشد. البته وقتی که در کار خود استاد شدید نتیجه‌ی تلاش‌های شما می‌تواند کاملاً برجسته باشد.

برای مثال می‌توانیم این فورد F-150 رپتور را نام ببریم که تقریباً به‌صورت کامل از چوب ساخته شده و دارای درب‌ها، کاپوت و درب پشتی باز شونده و سیستم تعلیق کاملاً عملکردی می‌باشد.

البته اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش نیز هنر تولید تویوتا لندکروزر چوبی را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. اگرچه لندکروزر چوبی نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما فاقد فنرهای سیستم تعلیق و برخی ریزه‌کاری‌های دیگر بوده است؛ اما رپتور دارای سیستم تعلیقی است که باعث می‌شود این پیکاپ در عبور از مسیرهای گوناگون عملکرد خوبی داشته باشد. جدای از پوشش شیشه جلو و چراغ‌های عقب، هیچ‌چیزی به غیر از چوب دیده نمی‌شود.

همه‌چیز با تکه‌ای بزرگ از چوب و اسکچ های طراحی شروع می‌شود. از اینجا به بعد ابزارهای برقی مخصوص این کار و البته هنر استادکار وارد ماجرا می‌شود تا به این ترتیب تکه‌های جداگانه خودرو ساخته شود.

این ماکت چوبی کاملاً به جزئیات رپتور اصلی همچون خطوط بدنه وفادار بوده و نیازی هم به اشاره به جلوپنجره و عاج لاستیک‌ها نیست. حتی درب پشتی دارای پله‌ی یکپارچه می‌باشد.

شاید با دیدن این ویدئو فکر کنید که تولید رپتور چوبی فرایند بسیار ساده‌ای دارد اما اشتباه نکنید! شما ویدئویی چند دقیقه‌ای را تماشا می‌کنید اما قطعاً ساخت چنین خودرویی ساعت‌ها زمان برده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mehdi TuRbO

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    دمش گرم چقدر خوشم میاد از این ادما که میرند اون کاری که باش حال میکنند انجام میدند،اگه خارج بودم و با درامد اونجا حتمن میخربدمش خیلی خوشم اومد ازش.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      فقط سایپا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    کار فوق العاده پر زحمت و خواستگاه اعصاب / دوست دارم اینجور کارا با فلز انجام بشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا