فورد

سالین موستانگ نسخه 35 سالگی، خودرویی مخوف و ترسناک!

طرفداران فورد موستانگ با کمپانی سالین آشنا هستند اما شاید بسیاری از افراد ندانند که این شرکت در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده است. اولین موستانگ سالین یک سال بعدتر معرفی شد و به منظور گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد تأسیس سالین، این شرکت اقدام به معرفی مدلی خاص از موستانگ با نام ۳۵th Anniversary Edition  کرده است. این خودرو که به سادگی SA 35 نامیده می‌شود بر پایه‌ی موستانگ ۲۰۱۹ بنا شده اما تفاوت‌های زیادی با مدل استاندارد دارد.


سالین تبحر خاصی در تیون فورد موستانگ داشته و تمرکز اصلی این شرکت روی ارتقای هندلینگ موستانگ است که همین موضوع باعث موفقیت عظیم سالین در کلاس خودروهای اسپورت آمریکایی شده است. این مدل ویژه نیز همچنان سنت سالین را ادامه داده و دارای سیستم تعلیق ریس کرافت R کد است اما قدرت پیشرانه نیز به لطف سیستم اگزوز طراحی شده توسط شرکت و یک سوپرشارژر بزرگ با افزایش همراه بوده است. موستانگ سالین نسخه ۳۵ سالگی در قدرت ۷۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۴ نیوتون متری دارد که در مقایسه با خروجی ۴۶۰ اسبی مدل استاندارد افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.


موستانگ های ارتقا یافته توسط این شرکت همیشه با رنگ‌های ویژه و قطعات خاص بدنه شناخته شده‌اند. این مدل SA 35 نیز دارای رنگ بدنه‌ی مشکی با تریم زرد/سفید خاص سالین و گرافیک‌های آن سود می‌برد. این خودرو دارای گلگیرهای خاص نسخه ۳۵ سالگی و کاپوت بلک لیبل سالین، بال ویژه‌ی شرکت و پکیج آئرودینامیک رترو استایل می‌باشد. داخل کابین نیز شاهد نشان‌های سفارشی، صندلی‌های خاص و رنگ‌های شرکت سالین خواهید بود.


مدیرعامل این شرکت مشهور می‌گوید: “ما به معرفی این خودرو بسیار افتخار می‌کنیم. SA 35 گرامی داشت موفقیت ادامه‌دار برند سالین است.”


سالین در واقع هر ۵ سال یک‌بار اقدام به معرفی خودروهای گرامیداشت سالگرد خود با طراحی مشکی/سفید/زرد می‌کند اما خب این‌گونه خودروها بسیار نادر هستند زیرا تنها ۱۰ نمونه از آن‌ها ساخته شده‌اند. هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری خودروی مورد بحث منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    موستانگ به دلیل محبوبیت زیادش افرادی زیادی در سال های گذشته نسخه های ادییت شده خاصی رو روانه بازار کردن . و سالین هم یکی از شاخص ترین هاشه و خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cadillac

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    واقعا از دیدنش لذت بردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اصیل تر از مدل عادی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. peyman

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چرا روی ماشین های امریکایی از توربو شارژاستفاده نمی کنن همیشه از سوپرشارژ استفاده میشه؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mopar or No Car

      ۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      یکی از دلایلش صدای دلنشین تر سوپرشارژ در برابر توربو شارژ هست.
      البته ماشینهای آمریکایی مزیت اصلیشون قیمت مناسب و پیچیدگی کمتر و تعمیر راحت هست. نصب و تعمیر سوپرشارژ هم ساده تر و ارزانتر از توربو شارژ هست و به دلیل پیچیدگی کمتر، خرابی کمتر و هزینه تعمیر کمتر داره.
      ضمنا بر عکس توربو شارژ، سوپرشارژ تاخیر (لگ) نداره. ولی نسبت به توربو مصرف سوخت بیشتری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. peyman

        ۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (61 ديدگاه)

        ممنون بابت جوابتون
        یه سوال دیگه هم داشتم شتاب اولیه وثانویه کدوم بهتره .توربو شارژ یاسوپرشارژ.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا