فورد

فراخوان 661 هزار دستگاه فورد اکسپلورر به خاطر پوشش ریل‌های سقف

فورد در حال فراخوان حداقل ۶۶۱ هزار دستگاه اکسپلورر در آمریکای شمالی به خاطر مشکلی در ریل‌های سقف می‌باشد.

اسناد منتشر شده توسط NHTSA نشان می‌دهد که این فراخوان پس از دریافت ۱۱ گزارش درباره جدا شدن پوشش‌های ریل سقف از این شاسی‌بلند در سال ۲۰۲۰ اعلام می‌شود. NHTSA در آوریل ۲۰۲۰ از فورد خواسته تا این شرکت فراخوان انجام دهد اما فورد گفته چنین فراخوانی به خاطر احتمال پایین جدا شدن ریل سقف ضروری نیست. همچنین این خودروساز به وزن کم ریل‌ها و این حقیقت که رانندگان متوجه جدا شدن پوشش ریل‌های سقف خواهند شد اشاره کرده و آن‌ها را دلایلی برای عدم ضروری بودن فراخوان دانسته است.

فورد در سپتامبر سال پیش به NHTSA گفته که به دنبال حل این مشکل با یک برنامه رضایت‌مندی مصرف‌کننده است که مالکان با آن می‌توانند یک‌بار خارج از گارانتی مشکل را حل کنند. این برنامه طی ماه‌های پیش عملیاتی شده و فورد داده‌های مربوطه را بررسی کرده است.

اما در آوریل ۲۰۲۱ بوده که NHTSA فورد را مجبور به اعلام فراخوانی ایمنی کرده است.

این خودروساز آمریکایی می‌گوید پوشش ریل‌های سقف می‌تواند به خاطر عدم ماندگاری پین‌ها در طول زمان جدا شود. این فراخوان شامل اکسپلورر مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بوده و تعداد ۶۲۰۴۸۳ دستگاه در آمریکا، ۳۴۴۱۹ دستگاه در کانادا و ۴۲۶۰ دستگاه در مکزیک را شامل می‌شود. نمایندگی‌ها با نصب پین‌های فشاری جدید و تعویض برخی قطعات دیگر این مشکل را حل خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایران

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    اینم فراخوان داد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Navid_bivaN

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    بعضی فراخوان ها به جک شبیهه. مثل این

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا