فورد

فروش کم بلای جان فورد اِج می‌شود؟!

کمتر از ۶ ماه پس از عرضه‌ی شاسی‌بلند فیس لیفت شده‌ی اِج در بازار بریتانیا فورد مجبور شده فروش این خودرو را متوقف کند. تصمیم گرفته شده به‌صورت رسمی اعلام شده و یکی از مقامات شرکت هم این موضوع را تأیید کرده است. او در بین صحبت‌های خود اذعان داشته این شاسی‌بلند در برخی بازارها سودده نبوده است.


یک مدیر فورد که نامش مشخص نشده اظهار داشته است:

اِج همچنان در هفت بازار کلیدی اروپایی عرضه خواهد شد و در دیگر بازارها هم تا زمانی که خودرویی در انبار باقی مانده باشد به فروش خواهد رفت. تصمیم فورد برای محدودیت عرضه‌ی این خودرو در برخی بازارها به خاطر تقویت برند فورد و ایجاد تجارت سودده و پایدار در اروپاست و یکی از این فرایندها نیز بهبود خطوط تولید یا حذف محصولات کم بازده می‌باشد.


علیرغم این تصمیم سورپرایز کننده؛ اِج ۲۰۱۹ هنوز هم در وب‌سایت فورد بریتانیا دیده می‌شود. این خودرو در تریم تیتانیوم و ST-Line به ترتیب ۴۳۰۳۵ و ۴۶۰۳۵ پوند قیمت‌گذاری شده است. حتی کاربران هنوز هم می‌توانند به پیکربندی آنلاین این خودرو دسترسی داشته باشند.


فورد می‌گوید فاصله‌ی حاصل از غیبت اج را دیگر محصولات پر خواهند کرد. مدیر فورد با اشاره به خودرویی همچون پوما می‌گوید “ما به زودی خودروی جذاب دیگری را معرفی خواهیم کرد که با خواسته‌های مشتریان هماهنگی بهتری خواهد داشت.” پوما یک شاسی‌بلند کوچک است که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ معرفی شده و تا پیش از پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد.


البته سرنوشت اِج در خارج از اروپا این‌گونه نبوده و مدیر فورد گفته عرضه‌ی این خودرو تنها در اروپا محدود شده و هیچ تصمیمی برای کاهش عرضه‌ی آن در بازارهای دیگر گرفته نشده است.

اِج در آمریکا با قیمت پایه‌ی حدود ۳۰ هزار دلاری عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند تریم های گوناگون این خودرو را با نام‌های SE، SEL، تیتانیوم و ST سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    داشبوردی زیبا و خاص دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا