فورد

معرفی فورد اکسپلورر هیبریدی در نمایشگاه دیترویت

فورد با معرفی نسخهٔ هیبریدی نسل جدید اکسپلورر در کنار نسخه‌های معمولی و ST در نمایشگاه دیترویت، خانوادهٔ این کراس‌اوور فول سایز را تکمیل کرده است. اکسپلورر هیبریدی به قوای محرکهٔ ۳.۳ لیتری هیبریدی مجهز است که به گفتهٔ فورد ۳۱۸ اسب بخار قدرت دارد. طبق تخمین EPA، مجموع بُرد این خودرو با انرژی برق و بنزین به بیش از ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد. هرچند این عدد بسیار قابل‌توجهی است اما احتمالاً بُرد واقعی اکسپلورر هیبریدی کمتر از این خواهد بود.

مدیر اجرایی فورد در رابطه با نسل جدید اکسپلورر گفته است:

«نسل جدید اکسپلورر برای هر خانواده و هر راننده‌ای گزینهٔ مناسب و منحصربه‌فردی است. با مدل‌های کاملاً جدید ST و هیبریدی، این ماشین برای هر ماجراجویی یک کاوشگر (اکسپلورر به معنای کاوشگر) واقعی خواهد بود».

اکسپلورر هیبریدی از پکیج باطری‌های لیتیوم یون با طراحی ویژه‌ای برخوردار است که برخلاف مدل‌های هیبریدی قبلی، به‌طور مستقیم درون شاسی و زیر ردیف دوم صندلی‌ها جای گرفته‌اند تا موجب محدودیت فضای سرنشینان و همین‌طور صندوق بار نشوند. علاوه بر این، این خودرو به گیربکس کاملاً جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ماجولار هیبریدی هم مجهز شده است.

مهندس ارشد اکسپلورر آقای «Bill Gubing» دراین‌باره گفته است:

«پیش‌ازاین کاهش فضای بار در خودروهای هیبریدی از دغدغه‌های خریداران فورد بوده است».

اکسپلورر هیبریدی از تابستان آینده صرفاً در تیپ لیمیتد به بازار عرضه خواهد شد. ازجملهٔ تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به سیستم فعال مقابله با سروصدا، پکیج کمک‌رانندهٔ Co-Pilot360 فورد، صندلی‌های چرمی، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، سیستم صوتی پریمیوم B&O با ۱۴ بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی‌های جلو اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3896 ديدگاه)

    پازل فورد تکمیل شد ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراب

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ماشین خوشگل .و کارامدی به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. charger

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    همه چیش عالیه بجز چراغای جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا