فورد

فورد تریتوری 2012

آرمین وحید محمدی: نتیجه برنامه بلند مدت فورد براى ارتقا و بهینه سازى، در « تریتورى » خلاصه می‌شود که توسط تیم طراحى بخش استرالیایى فورد به رهبرى « کریس سونسون » شکل یافته است.

Ford 2012 Territory

فورد تریتورى لباس جدید خود را از زبان طراحى پویای فورد به عاریت گرفته و فرم برجسته، اسپرت و هماهنگ آن، به سرعت تریتورى جدید را به عنوان عضوى از خانواده خودروهاى فورد مشخص مى سازد.

در طراحى نسل جدید تریتورى سعى بر آن بوده تا اهداف نسل اول آن  – که تولید یک SUV قدرتمند با قابلیت هاى یک خودروى سدان بوده – درنظر گرفته شود. در واقع یکى از بارزترین ویژگی‌های تریتورى جدید همین شخصیت دوگانه آن است؛ یک خودرو شهرى اسپرت و متمایز براى استفاده روزمره و از سوى دیگر یک خودروى خانوادگى براى تعطیلات آخر هفته!

Ford 2012 Territory

در بخش جلو، این خودرو از معمارى سه بعدى کاملا جدیدى بهره مى برد و جلو پنجره اصلى ذوزنقه اى شکل تریتورى از جمله قابل توجه ترین تغییرات صورت گرفته در آن به حساب مى آید. این جلو پنجره بزرگ که در ارتفاع کمترى قرار گرفته در هماهنگى کامل با ورودى هواى کوچکترى است که به صورت یک نوار باریک، چراغ هاى جلو را به یکدیگر متصل ساخته و در مرکز آن نیز نشان پر آوازه فورد جاى خوش کرده است.

Ford 2012 Territory

چراغ هاى افقی عقب که به کناره‌های خودرو کشیده شده، طرح جدید درب صندوق و همچنین سپر عقب از دیگر تغییرات عمده بکار رفته در نسل جدید این خودروست. تکمیل کننده این طراحى خارجى جدید، رینگ‌هاى جدید ۱۷ و ۱۸ اینچى است.

Ford 2012 Territory

نسل جدید فورد تریتورى همانند نسل پیشین خود، در سه رده تجهیزاتى TS ، TX و Titanium عرضه خواهد شد. این خودرو که توانایى حمل هفت سرنشین را دارد، از کنسول و پانل تجهیزات کاملا جدیدى بهره مى برد که براى اولین بار مجهز به صفحه نمایش هشت ینچى لمسى و فضاهاى متعددى براى قرار دادن اشیا شده است.

Ford 2012 Territory

بخش مرکزى کنترل کننده ادوات داخلى، سرنیشنان جلو را با امکاناتی مانند بخارى، سیستم تهویه مطبوع و کولر روبرو مى‌سازد. در بخش پایینى این قسمت جدید، یک محفظه براى قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده که فضاى قابل توجهى را براى قرار دادن تلفن ، دوربین هاى کوچک، آی‌پاد و … فراهم مى سازد. همچنین در این قسمت یک خروجى برق  ۱۲ولت نیز نصب شده است.

Ford 2012 Territory

نسل پیشین تریتوری که از سال ۲۰۰۵  در بازار حضور دارد، به صورت استاندارد از یک پیشرانه چهار لیترى شش سیلندر خطى بهره مى برد که توانایى تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت را داشت.

در اواسط سال ۲۰۰۶ نیز بخش استرالیایى فورد مدل توربو همین پیشرانه را با  ۳۲۹اسب بخار قدرت روانه بازار کرد. لازم به ذکر است که تمامى این مدل ها از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان بهره مى بردند. در ژانویه سال ۲۰۰۸ نیز مرکز  خودروهاى قدرتمند فورد موسوم به FPV مدل قدرتمندترى از تریتورى را با پیشرانه توربوشارژ بهینه شده به قدرت ۳۶۰ اسب‌بخار روانه بازار ساخت.

Ford 2012 Territory

حال براى مدل ۲۰۱۲ پیشرانه چهار لیترى شش سیلندر فورد دست خوش تغییرات و بهینه سازى هایى شده تا توانایى تولید بیشترین قدرت ۲۶۰ اسب بخار را داشته باشد. این پیشرانه شش سیلندر تنها بر روى مدل هاى دیفرانسیل عقب تریتورى نصب خواهد شد.

Ford 2012 Territory

همچنین براى مدل ۲۰۱۲ ، فورد یک پیشرانه دیزلی نیز براى تریتورى در نظر گرفته است. این پیشرانه که از پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 لندروور به عاریت گرفته شده، نیروى تولیدى خود را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل مى سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمدجواد

    ۲۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    باید چیز خوبی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا