فورد

معرفی فورد فوکوس اکوبوست هیبرید با تکنولوژی هیبریدی و داشبورد دیجیتال

فورد در مارس ۲۰۱۹ عرضه فوکوس هیبریدی را تائید کرد و حالا این خودرو در بازارهای اروپایی معرفی شده است. فوکوس اکوبوست هیبرید از جدیدترین قوای محرکه هیبریدی ملایم که در پوما و فیستا نیز بکار رفته سود می‌برد.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی اکوبوست و استارتر-ژنراتور یکپارچه قرار گرفته است. این سیستم به بازیابی انرژی‌ای که معمولاً در زمان گرفتن ترمز هدر می‌رود کمک خواهد کرد. همچنین یک باتری لیتیوم-یونی ۴۸ واتی هوا خنک زیر صندلی سرنشین جلو نصب شده است.

در کل این قوای محرکه قدرت ۱۵۵ اسب بخاری داشته که دو برابر بیش از تراکم قدرت پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۵ اسبی ارائه شده برای فوکوس در ۱۰ سال پیش است. این خودروساز آمریکایی می‌گوید فوکوس هیبریدی ملایم مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۱۱۵ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. شایان ذکر است نسخه ۱۲۵ اسب بخاری از این پیشرانه نیز در دسترس خریداران می‌باشد.

بسته به بازار عرضه، این فوکوس الکتریکی شده با تمامی تریم های در دسترس برای سایر مدل‌ها شامل تیتانیوم، اکتیو، ST-Line و ویگنیل فروخته خواهد شد. فوکوس اکوبوست هیبرید همچنین در فرم‌های بدنه واگن، هاچبک و سدان در دسترس خواهد بود.

دیگر بهبود قابل‌توجه خانواده‌ی فوکوس اضافه شدن پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال به این خودرو است. این صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی در اسکیپ/کوگا جدید نیز بکار رفته و تصاویری باکیفیت و با جزئیات بالا ارائه می‌کند. سیستم یاد شده با تکنولوژی هشدار خطر فورد همراه شده و رانندگان شاهد هشدارهایی در شرایط خطرناک رانندگی خواهند بود.

فوکوس همچنان با دیگر قوای محرکه شامل نسخه‌های توربوی بنزینی ۱ و ۱.۵ لیتری و ۱.۵ و ۲ لیتری توربودیزل هم عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    کاش نسخه st چهار چرخ متحرک بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nikzad

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    تو این مدل فورد بیشتر خواسته بود یه ماشینه به صرفه تولید کنه نه هاچ بک داغ. اخه کمتر ۱۵۰اسب ماشین جون سبقت نداره یا بالا رفتن از سراشیبی. از بغل عریض تر شده که این یعنی دیگه اون چابکی قبل رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا