فورد

فورد فیستا RS تولید نمی‌شود!

همین چند هفته پیش بود که رئیس فورد پرفورمنس اروپا در سخنانی مبهم به جنبه‌های گوناگون تولید فیستا RS اشاره کرده بود اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد این خودروساز برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ای داغ‌تر از ST ندارد. یکی دیگر از مقامات رسمی فورد که مسئول بخش طراحی این شرکت در اروپا می‌باشد گفته نیازی برای چنین خودرویی نیست زیرا ST تازه عرضه شده به اندازه کافی سریع است.


او با اشاره به این نکته گفته است:

ما دلیلی برای تولید نسخه‌ای قوی‌تر از فیستا ST نمی‌بینیم. عملکرد فورد فیستا ST جدید قبلاً به حدی در سطح بالا بوده که تولید نسخه قوی‌تر ضروری نیست.


خب بدین ترتیب برنامه‌ای برای تولید فیستا RS حداقل در زمان کنونی وجود ندارد. در خبرهای پیشین آمده بود که احتمال تولید این خودرو تا پیش از پایان دهه میلادی جاری وجود دارد. البته فورد شاید تصمیم بگیرد در سال‌های پیش رو تصمیم خود را تغییر دهد.


درحالی‌که فورد هم‌اکنون اقدام به تولید نسخه قدرتمندتر فیستا نمی‌کند اما فولکس‌واگن اذعان داشته پولو GTI جا برای رشد دارد. به عبارت دیگر این هاچبک داغ آلمانی می‌تواند از نسخه‌ای پرفورمنس یا حتی نسخه R مشابه با گلف برخوردار شود. هر دو تریم پرفورمنس یا R پولو می‌توانند قدرت بیشتری نسبت به قدرت ۱۹۷ اسب بخاری پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو داشته باشد. شایان ذکر است خروجی فورد فیستا ST علیرغم استفاده از پیشرانه کوچک‌تر ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت فولکس پولوی GTI برابری می‌کند.

فولکس‌واگن پولو GTI در ابتدا تنها با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه شده اما امسال گیربکس ۶ سرعته دستی هم ارائه خواهد شد. اما فیستا ST هم‌اکنون تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود اما انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه نیز در دسترس باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا