فورد

معرفی فورد فیستا ST پرفورمنس سفارشی

فورد از خودروی جدید و سفارشی فیستا ST پرفورمنس ادیشن رونمایی کرد. این خودرو مختص بازار بریتانیا بوده و تنها به تعداد ۶۰۰ دستگاه تولید می‌شود.


جدیدترین محصول سفارشی فورد به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی سریع‌تر و تیزتر است که این امر به لطف استفاده از پکیج سیستم تعلیق سفارشی فورد پرفورمنس حاصل خواهد شد. این پکیج دارای دامپرهای ویژه و فنرهای آبی خاص این برند می‌باشد.


این خودرو همچنین دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پره‌ی سبک‌وزن بوده که بنا به گفته‌ی فورد ۷ کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های استاندارد می‌باشند. رینگ‌های جدید رنگ سه لایه‌ی مگنتیت را به خود گرفته‌اند.


فورد فیستا ST پرفورمنس تنها با فرم بدنه‌ی سه درب عرضه خواهد شد و رنگ جذاب نارنجی را خواهد داشت. قوای محرکه‌ی این خودرو تغییری نداشته و همان پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر می‌باشد. این خودرو در عرض ۶.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۲۳۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


بنا به گفته‌ی این خودروساز آمریکایی، سیستم تعلیق پیچشی جدید یاد شده تست‌های وسیعی را در نوربرگ رینگ پشت سر گذاشته و باعث کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع در جلو و ۱۰ میلی‌متری در عقب می‌شود.


این خودرو بر پایه‌ی تریم ST-3 ساخته شده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن، دیفرانسیل لغزش محدود، لانچ کنترل و… اشاره کرد.


اگرچه قیمت این خودرو فعلاً اعلام نشده اما فورد می‌گوید فیستا ST پرفورمنس حداقل ۳ هزار پوند گران‌تر از مدل استاندارد خواهد بود. اولین نمونه‌های این مدل در اوایل ماه سپتامبر به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ali_hz

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقدر فیافش زیبا و شسته رفتس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اتفاقاْ نسل قبلیش بهتر بود این از پشت شبیه ون شده و اسپرت نیست. نمای جلوش خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسن

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا