فورد

فورد فیوژن رقیب سوبارو اوت‌بک می‌شود؟!

درحالی‌که خبرهای موثقی از خاتمه تولید فورد فیوژن سدان در آینده‌ای نزدیک به گوش می‌رسد اما این نام ظاهراً زنده خواهد ماند و به رقابت با استیشن قدبلند سوبارو اوت بک مشغول خواهد شد. این خودرو از همان پلتفرم مدل فعلی فیوژن استفاده خواهد کرد اما از ظاهر قدبلند استیشن که مشابه اوت بک است سود خواهد بود. این خبر را دو منبع ناشناس در گفت‌وگو با اتوموتیونیوز تأیید کرده‌اند.


تصمیم فورد برای حفظ نام فیوژن و استفاده از نام در خودرویی کاملاً متفاوت با استقبال نمایندگی‌ها مواجه می‌شود. نمایندگی‌های فورد هنوز از تصمیم فورد در رابطه با قطع تولید خودروهای مرسوم شرکت قانع نشده‌اند؛ اما حفظ نام فیوژن می‌تواند باعث عرضه خودرویی آشنا برای خریداران شود حتی اگر این خودرو ظاهر کاملاً متفاوتی در مقایسه با فیوژن قدیمی داشته باشد.


سخنگوی فورد گفته است:

ما احتمالاً به استفاده از این نام به خاطر تصویر مثبت و ارزشی که نزد مشتریان دارد ادامه خواهیم داد.

فیوژن برای مدل سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی حداقلی داشته است. این خودرو در ظاهر خود از جلوپنجره و دیلایت های جدید بهره می‌برد. از نظر ایمنی نیز شاهد نصب ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای خودکار و دوربین پشتی در فیوژن هستیم. خریداران همچنین می‌توانند آپشن هایی همچنین کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت را سفارش دهند.

سوبارو اوت بک یک هدف درک کردنی برای فورد است. اوت بک با فروش ۹۰۹۷۸ دستگاهی از ابتدای سال تا ماه ژوئن پرفروش‌ترین محصول سوبارو در آمریکا بوده و از رشد فروش ۵.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش لذت می‌برد. این خودروساز در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۸۸۸۸۶ دستگاه از اوت بک را فروخته است. این خودرو نیز برای مدل سال ۲۰۱۸ فیس لیفت شده است.

Subaru outback
هنوز جزئیاتی از نسل بعدی اوت بک منتشر نشده اما تصاویر جاسوسی قبلی حاکی از توسعه نسل جدید لگاسی است. با توجه به اشتراکات فنی زیادی این دو خودرو می‌توان گفت نسل جدید اوت بک نیز در آینده‌ای نزدیک پدیدار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا