فورد

قلب موستانگ شلبی GT500 در سینهٔ نسل جدید فورد رپتور قرار می‌گیرد

جنگ اسب بخار به دنیای پیکاپ‌ها هم سرایت کرده است. دوج به‌تازگی پیکاپ قدرتمند رم TRX را با پیشرانهٔ هلکت معرفی کرده است و به نظر می‌رسد فورد هم می‌خواهد پاسخ قدرتمندی به این حرکت رقیب خود بدهد زیرا یک منبع موثق از داخل فورد ادعا کرده است که این شرکت بدون شک نسل جدید پیکاپ رپتور را به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 با قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار مجهز خواهد کرد. به گفتهٔ این منبع، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 شلبی در رپتور قدرتی بین ۷۲۵ تا ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت که افزایش چشمگیری نسبت به موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست رپتور کنونی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

منبع داخلی فورد دراین‌باره گفته است:

ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا می‌دانستیم که آن‌ها موتور هلکت را در TRX نصب کرده‌اند

هرچند فورد به‌طور رسمی در مورد نسل بعدی رپتور حرفی نزده اما جالب است که این اطلاعات تنها چند روز بعد از رونمایی رم TRX افشا شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد فورد نمی‌خواهد در بخش پیکاپ‌های فول سایز، رم پیشتاز باشد. بااین‌حال مطمئناً پیشرانهٔ هشت سیلندر GT500 روی قیمت رپتور تأثیر خواهد گذاشت. قیمت نسل کنونی این پیکاپ آفرودی از ۵۵ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ رم TRX برابر با ۷۰ هزار دلار است؛ بنابراین ممکن است سیلندرهای بیشتر، قیمت رپتور جدید را هم به ۷۰ هزار دلار برسانند اما در این صورت ممکن است فورد با خطر ریزش خریداران مواجه شود.

بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که فورد نسخهٔ ارزان‌تری از نسل آیندهٔ رپتور را هم با قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ارائه کند زیرا دوج هم احتمال ارائهٔ رم TRX با پیشرانهٔ تنفس طبیعی را رد نکرده است. احتمال دیگر این است که فورد خلأ ناشی از افزایش قیمت F150 رپتور را با نسل آیندهٔ پیکاپ کوچک‌تر رنجر رپتور پُر کند زیرا شایعاتی ادعا کرده‌اند که این پیکاپ میان سایز آفرود طی سال‌های آینده به ایالات‌متحده خواهد رسید. درهرحال، آنچه مسلم است این است که اگر دههٔ ۱۹۶۰ عصر طلایی خودروهای عضلانی بود، به نظر می‌رسد دههٔ ۲۰۲۰ زمان درخشش تراک‌های عضلانی باشد. هنوز هیچ تاریخ رسمی برای معرفی نسل جدید F150 رپتور اعلام نشده ولی شایعاتی به احتمال معرفی آن در اوایل سال آیندهٔ اشاره کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چه شود. کار داره به جاهای باریک می کشه ??

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. ali (chevy nova)

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      هنوز جنگ واقعی کامل نشده چون شورولت هم به احتمال زیاد سیلورادو رو مجهز به انجین بیگ 6/2 لیتری کامارو میکنه و رسما رقابت اصلی شروع میشه.

      موافقم 40
      مخالفم 3
      1. M.A.S

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        میگم خوب میشه اونم اسمشو بزاره سیلورادو ترایسراتپ چون هم به هیبت پیکاپ میخوره هم یه جورایی تو اسم یه دایناسور رو اضافه کرده
        به عصر ژوراسیک خوش آمدید ?????

        موافقم 22
        مخالفم 2
      2. AMG///

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        علی جان سیرا رو یادت رفت

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. z

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          خبری از سیلورادو نیست عکس هایی ازش لو نرفته؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. M.A.S

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      فورد داره بازیو جالب میکنه ولی نشون میده که احتمالا از محدود بارهاییه که ترسیده و احساس خطر کرده
      اگه دوج هم رم TRX رو به انجین 392 مجهز کنه رقابشون خیلی خوب میشه
      اما اگه فورد انجین کایوت سوپرچارجر رو واقعا روی رپتور بزاره دوج هم شاید فقط شاید (احتمالش کم نیس) که تو جنگ اسب بخار همین TRX رو مجهز به انجین ردای بکنه!!!!!!!!!!
      و اگه این کارو بکنه شاید بتونه تو بحث اسب بخار از رقباش فاصله بیشتری بگیره
      به نظر شما دوج اینکارو میکنه؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 3
  2. AMANTE

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    داستان موستانگ با بقیه ی محصولات کمپانی فورد فرق داره و باید مدل هایی با موتور V8 داشته باشه. چون تاریخ موستانگ با V8 گره خورده و تبذیل به نماد موستانگ شده.
    اما مدل هایی مثل F150 و GT درسته در سال های گذشته مدل های V8 داشتن ولی داشتن موتور V8 براشون مثل نماد نیست.
    این حرف ها رو گفتم که بگم فورد امکان داره موتور V6 که در مدل GT هست رو روی F150 Raptor آینده بزاره و با تقویت با سوپرشارژ و توربوشارژ قدرت اش رو برسونه به 700 اسب یا بیشتر.

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. ali (chevy nova)

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      موتور 8 جزوه جدانشدنی از امریکن کارزه و باید باشه.

      موافقم 15
      مخالفم 6
    2. علیx76

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      بنظر من احتمال این حرکت خیلی کمه
      موتور ۳.۵ لیتری با ۷۰۰-۸۰۰ اسب قدرت ، خیلی تحت فشار قرار میگیره و از طرفی هم پرستیژ موتور های V8 رو نداره
      استفاده از موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ شده منطقی تره
      در این صورت شورولت هم باید موتور کوروت نسل قبل ( ۷۵۵ اسب ) رو بزاره روی پیکاپش
      حالا فک کن به همه ی اینا ، یه موتور برقی ۲۰۰ اسبی هم اضافه بشه
      طولی نمیکشه که قدرت پیکاپ ها از ۱۰۰۰ اسب بگذره

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. ali (chevy nova)

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    هر روز یه خبر خوب از امریکن کارز
    گفته بودم منتظر اخبار خوب باشن اهل دلهاش
    برگشت به دوران اوج خیلی وقته شروع شده

    موافقم 19
    مخالفم 7
  4. بی ریا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    جانم فورد جانم موستانگ جانم رپتور
    چه میکنه این فورد

    موافقم 16
    مخالفم 2
  5. Dna

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    بنام خدا
    این جنگ اسب بخاری وانت ها رو تمام دوست داران صنعت خودرو تبریک میگم و امیدوارم به بقیه کلاس ها هم این رقابت سرایت بکند و قسمت ما هم بشه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  6. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا می‌دانستیم که آن‌ها موتور هلکت را در TRX نصب کرده‌اند
    به چلش کشیدن و ایجاد احساس خطر برای f150 کار ساده ای نیست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. JDM

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا می‌دانستیم که آن‌ها موتور هلکت را در TRX نصب کرده‌اند

    این یعنی رقابت سالم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  8. امیر

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    باز رم موتور رد آی روی ماشینش میزاره
    در زمینه قدرت هیچ‌شرکت امریکایی توان رقابت با همی اعظم رو نداره

    موافقم 14
    مخالفم 7
  9. AM!R

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سال درخشش ماسل تراک ها?

    موافقم 10
    مخالفم 3
  10. Shelby

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    همه چیزش اوکیه ولی ای کاش به طراحی چراغ جلو دست نمیزد…
    به نظرم در حد تغییرات گرافیکی کفایت میکرد??

    موافقم 5
    مخالفم 5
  11. زیزیگولو

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    رقابت فورد رپتور با دوج رم نباید فقط به قدرت موتورو حجم پیشرانه محدود بشه کمپانی فورد باید تنظیماتو لوازم اضافی ویژه آفرود رو هم به رپتور اضافه کنه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. M.A.S

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      لوازم افرودی مشابه دوج TRX تقریبا همشون رو همین رپتورهای فعلی هستن
      فقط تو بحث اسب بخار و سیستم گیربکس و شاسی باید یه تغییرات جزئی داده بشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  12. Challenger

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نوچ، رم یه چیز دیگس ?

    موافقم 4
    مخالفم 6
  13. AMG///

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خب برای رم هم کار نداره
    موتور قویترین ماسل کار دنیا یعنی ??DEMON?? رو میزاره سر trx همه رو قورت میده مثل تیرکس

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا