فورد

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری فورد در ریویان

فورد اعلام کرد مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را در شرکت ریویان سرمایه‌گذاری کرده و به این ترتیب همکاری استراتژیک با این شرکت شکل گرفته است. این همکاری شامل تولید یک خودروی الکتریکی جدید با استفاده از پلتفرم اسکیت بورد ریویان خواهد بود.


این همکاری جدید پس از گفت‌وگوهای ناموفق ریویان و جنرال موتورز صورت می‌گیرد. شایان ذکر است قبلاً کمپانی بزرگ آمازون هم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در این شرکت نوظهور انجام داده است.


RJ Scaringe مؤسس و مدیرعامل ریویان می‌گوید:

این همکاری استراتژیک یک لحظه‌ی مهم دیگر در حرکت ما برای شتاب بخشی به دگرگونی حمل‌ونقل پایدار است. فورد تعهد زیادی به حمل‌ونقل پایدار داشته و بیل فورد یکی از اولین طرفداران این موضوع در صنعت خودرو بوده و ما از گسترش تکنولوژی خود برای تولید خودروهای الکتریکی بیشتر هیجان‌زده هستیم.


جدیدترین همکاری فورد بخشی از سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری قبلی است که اعلام شده بود. این خودروی الکتریکی جدید به کراس اوور الهام گرفته از موستانگ و پیکاپ الکتریکی F-150 خواهد پیوست.


جیم هکت مدیرعامل فورد نیز می‌گوید:

از آنجایی که ما به دگرگونی فورد در شکل‌گیری خودروهای جدید ادامه می‌دهیم، این همکاری با ریویان راه جدیدی را ایجاد می‌کند. ما معتقدیم ریویان می‌تواند از تجارب صنعتی و منابع ما استفاده کند.


برنامه‌های ریویان شامل عرضه‌ی دو خودروی الکتریکی است که توسط خود شرکت طراحی و مهندسی می‌شوند. این خودروها شامل پیکاپ ۵ نفره ی R1T و شاسی‌بلند ۷ نفره ی R1S است. هدف این شرکت ایجاد محدوده حرکتی فراتر از ۶۴۰ کیلومتر و توانایی‌های آفرود بالاست.


به عنوان بخشی از این معامله و همکاری، یکی از مدیران فورد به هیئت‌مدیره‌ی ریویان ملحق خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    به به چه اتحادی چه سرمایه گذاری،
    با این سرمایه گذاری شرکت ریویان
    با سرعت هر چه تمام تر به سمت تولید انبوه
    و توسعه محصولاتش پیش میره
    ازون طرف هم فورد به پلتفرم پیکاب فول سایز تمام الکتریکی دست پیدا میکنه ازین به بعد باید شاهد پر فروش ترین پیکابهای فول سایز از شرکت فورد باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    داشتن استارتاپ های قدرتمندی مثل ریویان ، لوسید ، فارادی فیوچر و نیکولا راه را برای خودروسازان بزرگی مثل جنرال‌موتورز ، فورد و کرایسلر بسیار هموار کرده .
    با سرمایه‌گذاری یا تصاحب هر کدام از این استارتاپ ها به آسانی و به سرعت می تونن خود را به آینده پیش رو ملحق کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا