فورد

همکاری فورد و ماهیندرا برای تولید شاسی‌بلندی جدید

همکاری فورد و ماهیندرا در حال گسترش است زیرا این دو خودروساز برنامه‌های خود برای تولید یک شاسی‌بلند میان سایز جدید را اعلام کرده‌اند.


این شاسی‌بلند که برای بازار هند و دیگر بازارهای نوظهور طراحی شده از پلتفرم ماهیندرا استفاده خواهد کرد و قوای محرکه‌ی این خودروساز هندی هم در دل آن جای خواهد گرفت. ظاهراً این خودرو در جایگاهی بین محصولات فورد اکو اسپورت و اندور قرار خواهد گرفت.


چیز زیادی درباره‌ی این خودرو نمی‌دانیم اما مدیر تجارت، تکنولوژی و استراتژی فورد گفته همکاری با ماهیندرا به تولید خودرویی که نیازهای مشتریان هندی و دیگر بازارهای نوظهور را مرتفع می‌کند کمک خواهد کرد.


موضوع جالب اینکه به نظر می‌رسد محصولات مشترک بیشتری هم در راه هستند. از جزئیات این خبر اطلاعی در دست نیست اما یکی از مدیران ماهیندرا اعلام کرده است:

بیانیه‌ی امروز نشان دهنده‌ی قدم بزرگ بعدی در همکاری بین دو شرکت است. داشتن نقاط مشترک زیاد در توسعه‌ی خودروها باعث می‌شود فورد و ماهیندرا به همکاری باهم در تولید محصولات جدید ادامه دهند.

تصمیم دو شرکت برای استفاده از پلتفرم‌ها و قوای محرکه‌ی مشترک مزیت‌های زیادی دارد زیرا فورد و ماهیندرا مقیاس اقتصادی بهتری به دست می‌آورند و فورد نیازی به سرمایه‌گذاری زیاد در بحث تولید محصولی جدید ندارد. این امر همچنین به گسترش سبد محصولات این برند آمریکایی در هند کمک می‌کند. این خودروساز هم‌اکنون ۶ محصول مختلف از جمله موستانگ را در هند عرضه می‌کند.


فورد و ماهیندرا چند وقتی هست که با یکدیگر همکاری می‌کند. اخیراً شاهد امضای توافق‌نامه‌ای در بحث اشتراک قوای محرکه بوده‌ایم و طبق این توافق پیشرانه‌ی بنزینی کم‌حجم ماهیندرا در محصولات فورد نصب خواهد شد.

توضیح: تصاویر به فورد اندیور تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    همکاری همیشه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      همکاری خوبه اما برای شرکت بزرگی مث فورد فک میکنم یکم عجیب باشه موتورهای ساخت ماهیندرا زیر کاپوت محصولاتش باشه!!
      بهرحال دنیای خودرو داره به همین سبک میره جلو و کاریشم نمیشه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        فقط بخاطر سود
        هرکاری که هرکسی میکنه فقط بخاطر سوده و هیچ ارزشی دیگه برای اسم و رسم قائل نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    آخرین احتمالی که میدادم این بود که فورد از ماهیندرا موتور بگیره!! فکرشم نمیکردم!
    نکته جالب دیگه برام این بود که کرایسلر از اونطرف درگیر شکایت از ماهیندرا هست (مقاله هاش تو پدال هستن، ماهیندرا از جلوپنجره و ظاهر جیپ استفاده کرده) از اینطرف فورد دست همکاری داده به ماهیندرا! به این میگن رقابت و اقتصاد پویا..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا