فورد

فورد موستانگ 1978 بازسازی شده با قیمتی بیشتر از GT500 جدید!

دنیای خودرو به‌طورکلی دوست دارد فورد موستانگ II سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ را نادیده بگیرد. در حال حاضر این رویه بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد و اما نمی‌خواهیم همان کلیشه‌های قدیمی را برای شما بازگو کنیم. ما به هر فردی که درباره نسل دوم موستانگ نظر منفی دارد می‌گوییم این خودرو یکی از پرفروش‌ترین نسل‌های موستانگ بوده است. در واقع این خودرو دقیقاً همان چیزی بود که مردم در آن زمان می‌خواستند. همین خودرو باعث شد که موستانگ تا زمان بازگشت پرقدرتش زنده بماند.

بنابراین زمانی که یک موستانگ نسل دوم زیبا می‌بینیم توجهمان به آن جلب می‌شود. این موضوع به ویژه زمانی جلوه می‌کند که یک پروژه بازسازی جذاب با رنگ بدنه آبی و ابهتی دو چندان را تماشا کنیم. همین خودرو را دقیقاً می‌توانید مشاهده کنید که اخیراً توسط شرکت ولوسیتی موتورکارز برای فروش آماده شده است؛ اما در نظر داشته باشید که این خودرو می‌تواند گران‌ترین موستانگ نسل دوم تاریخ باشد!

این فورد موستانگ II مدل ۱۹۷۸ است اما اگر صادقانه باشیم باید بگوییم چیزی از سال ۱۹۷۸ در آن باقی نمانده است. اگرچه این خودرو برچسب شماره شاسی خودش را دارد اما زیر بدنه آبی‌رنگش می‌توانید فریم لوله‌ای با سیستم تعلیق مستقل و فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی را ببینید. همین تغییرات باعث ایجاد فضا به منظور نصب لاستیک‌های سری ۳۲۵ در عقب و سری ۲۷۵ در جلو شده‌اند. رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز با دیسک‌های ترمز بزرگ در تمامی چرخ ها همراه شده‌اند و ظاهراً این خودرو توازن وزن حدود ۵۰/۵۰ دارد.

البته که موستانگ II هرگز مشکلی با هندلینگ نداشته است. این فورد جمع‌وجور به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک بوده است اما به خاطر قوانین آن زمان از قدرت کافی برخوردار نبوده است. البته خودرویی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم مشکلی از این بابت ندارد زیرا دومین نسل پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت را در خود جای داده است. تغییراتی نیز در این پیشرانه رخ داده است و همکار آن نیز گیربکس ۶ سرعته دستی Tremec است. قدرت این پیشرانه اعلام نشده است اما قطعاً بیشتر از خروجی ۱۳۴ اسبی موستانگ ۸ سیلندر سال ۱۹۷۸ است.

بدنه هم به‌صورت سفارشی ساخته شده است و با نگاهی به کابین شاهد فضای کافی برای دو نفر خواهید بود. کابین دارای سیستم صوتی آلپاین است و تونل مرکزی بلند نیز هنوز مشخصات موستانگ II را دارد. البته داشبورد این خودرو ما را به یاد موستانگ سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ می‌اندازد.

این خودرو سه بار در نمایشگاه SEMA حضور یافته است و جدیدترین حضورش هم به سال پیش بازمی‌گردد. قبل از آن خودرو کاملاً متفاوت بوده است و از پیشرانه ۱۰ سیلندر استفاده کرده بود اما جدیدترین نسخه‌اش یک هیولای پرفورمنس به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    خیلی حرفه که با ۷۸ موستانگ یه کاری کنی که کسی رغبت کنه بخرش! 😁

    موافقم 15
    مخالفم 1
  2. M@M@DRZ911

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    gt500 به مراتب زیبا تر و با ارزش تره

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. زیزیگولو

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    درسته که خیلی جذابه ولی بیشتر بدرد کلکسیونرها میخوره

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا Gt500 انتخاب بهتریه!

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. R@m!n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ماستنگ نسل ۲ و ۳ در کنار چلنجر ۳ سیلندر لک ننگی در تاریخ خودروسازی هست.

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا