فورد

معرفی نسخهٔ ویژهٔ جدید فورد GT آلن من هرتیج ادیشن

فورد GT آخرین سال تولید خود را سپری می‌کند اما بااین‌حال سازندۀ آمریکایی نسخهٔ ویژهٔ دیگری را برای این سوپراسپرت جذاب تدارک دیده است. این نسخه که Ford GT Alan Mann Heritage Edition نام دارد، به‌طور کامل در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شده است. این نسخهٔ ویژه ادای احترامی به پروتوتایپ‌های مسابقه‌ای سبک‌وزن آلن من سال ۱۹۶۶ است و اهمیت پروتوتایپ‌ها در توسعهٔ GT افسانه‌ای را نشان می‌دهد.

رنگ‌آمیزی قرمز و طلایی به همراه گرافیک سفیدرنگ برای شمارهٔ ۱۶ در GT آلن من هرتیج ادیشن از پروتوتایپ فورد AM-GT-1 سال ۱۹۶۶ الهام گرفته است که در تصاویر در کنار GT مدرن دیده می‌شود. علاوه بر این، در این نسخهٔ ویژه قطعات آئرودینامیکی از فیبر کربن ساخته شده‌اند زیرا متریال سبک‌وزن همیشه عنصر اصلی پروژه‌های آلن من ریسینگ بودند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو هم رینگ‌های ۲۰ اینچی فیبر کربنی با کالیپرهای ترمز برمبوی مشکی و قرمزرنگ است.

در داخل GT آلن من هرتیج ادیشن فیبر کربن زیادی در ترکیب با تودوزی آلکانترای مشکی‌رنگ روی غربیلک فرمان، قاب صفحه آمپر، آستر سقف، ستون‌ها و صندلی‌ها به چشم می‌خورد. در این صندلی‌ها همچنین دوخت قرمز و طلایی کار شده و روی پشت‌سری آن‌ها هم لوگوی GT نقش بسته است. تریم‌های طلایی‌رنگ روی داشبورد و پدال‌های تعویض دندهٔ قرمزرنگ نیز از دیگر ویژگی‌های داخلی این GT ویژه هستند.

دو پروتوتایپ مسابقه‌ای آلن من در مسابقات بزرگی پیروز نشدند اما از قطعات سبک‌وزن آن‌ها بعداً در GT MK II سال ۱۹۶۶ استفاده شد که در مسابقهٔ لمانز به پیروزی دست پیدا کرد و از این طریق توانست به میراث مسابقه‌ای باشکوه فورد GT کمک کند.

GT آلن من هرتیج ادیشن هفتمین مدل از سری هرتیج ادیشن فورد GT است که شامل GT 66 سال ۲۰۱۷ (تعداد ساخت ۲۷ دستگاه)، GT 67 سال ۲۰۱۸ (تعداد ساخت ۳۹ دستگاه)، GT 68 گلف لیوری سال ۲۰۲۰ (تعداد ساخت ۵۰ دستگاه)، GT 66 دیتونا سال ۲۰۲۱ و GT 64 هرتیج ادیشن سال ۲۰۲۲ می‌شود. مثل این مدل‌های مذکور، آلن من هم در تعداد محدودی ساخته می‌شود. به گفتهٔ فورد، این نسخه توسط خریداران تأییدشدهٔ GT قابل خریداری است و تحویل اولین نمونه‌های آن برای سه‌ماههٔ نخست امسال برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. جناب وی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    سنگین و پرمصرف و…
    حتی آمریکایی ها هم نمیخریدند ماشینای آمریکاییرو بخاطر همین دلایل بالا.اینکه ما بخریم دیگه تعجب آوره.ما که دیگه آمریکایی هم نیستیم.اصلا اینا تا همین چندسال پیش یه کیلومترشمار رو ماشیناشون سوار میکردن؟بغیر ماشین های بخش اروپایی فورد،تاحالا چنتا ماشین آمریکایی فرمان راست وجود داشت.ما اصلا نباید بخریم.در ضمن ماشین ارزون داچیاست نه ماستانگ.

    موافقم 0
    مخالفم 7
  2. جناب وی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    خودم فرانسوی فنم.و به صورت محکم میگم پژو از داج شورلت… سرتره.

    موافقم 0
    مخالفم 5
  3. جناب وی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    پدال تو منتشر کن،هر چی دیسلایک خودم به جهنم.اگه دیسلایک برای این کامنتاست،من برام مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. ali(chevynova)

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    شاهکار فورد

    موافقم 47
    مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4457 ديدگاه)

    کلاً فورد GT ماشین کمیابی هستش حتی تو ایالات متحده آمریکا و اگر هم یکی واسه خریدن پیدا بشه بالای ۴۰۰ هزار دلار قیمت داره و معمولاً هم بیشتر بین سرمایه دارا و کلکسیونرها دست به دست میشن و معمولاً هم کارکرد زیر ۴۰ هزار کیلومتر داشتن

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. AMIR / ARMI

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      ۴۰۰ هزار تا نسل قبلش رو هم بهت نمیدن
      واسه خریدن یه gt از این نسل باید بیش از ۱ میلیون خرج کرد

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4457 ديدگاه)

        آره امیر درست میگی …. منم گفتم بالای ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارن حتی مدلای ۱۵ سال پیشش

        موافقم 8
        مخالفم 1
  6. AMIR / ARMI

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    فکر نکنم عمر این نسل فعلا تموم بشه
    هنوز اون موتور هشت سیلندر باهاش عرضه نشده
    تصاویری هم پخش شد که فورد داشت gt رو کنار کوروت تست میکرد
    به نظرم نسخه هشت سیلندر قرار فقط واسه بازار آمریکا ساخته بشه چیزی که از اول هم جاش خالی بود یه موتور ۷.۳ لیتری پوشراد تنفس طبیعی

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      نگو داداش ماشین به این باحالی با موتور ۶ سیلندری که داره با ۸ سیلندرای اروپایی رقابت میکنه ، چرا باید یه موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی داشته باشه با حجم ۷.۵ ؟ ، من خیلی دوست دارم نسخه قویترش با موتور وودو ۵.۲ لیتری فورد البته با تکنولوژی تویین توربو ( پتانسیلش رو داره ) و قدرت حدودا ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخاری پیست محور برای رقابت با بلک سریز و gt2 rs و svj معرفی شه و مطمئنم که فورد میتونه اینکارو به نحو احسنت انجام بده و این سگمنت رو از همیشه جذاب تر کنه ، جاییکه یه ۶ سیلندر موتور عقب و یه ۸ سیلندر موتورجلو و ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی موتور وسط و اگر فورد هم بیاد یه ۸ سیلندر موتور وسط با هم رقابت میکنن

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        انجین پوشراد انتخاب کردن چونکه از انجین dohc کوچکتر هست.مخصوصا نیم موتور بالل یا سر سیلندرها و میسه داخل جی تی جا گذاری کرد.محفظه موتورش کوچیکه.در ضمن اصالتش با این انجین خیلی بیستر میشه و خاطرات موتور 7 لیتری gt40 رو زنده میکنه.

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          به نظر من انجین ۷ لیتری جیتی اصلی در زمان خودش فوق العاده بود ، پس فورد اگه میخواد اصلتشو حفظ کنه باید یه موتور فوق العاده ۸ سیلندر مثل همین اکوبوست رو ماشینش بزاره نه اینکه بیاد حجم ماشینشو با ماشین ۶۰ سال پیشش برابر بسازه
          در مورد جایگذاری dohc هم لازمش افزایش چندسانتی متری طول خودروعه که چیز عجیبی واسه همچین ماشینی تو همچین سگمنتی نیست

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. R@m!n

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        متاسفانه فورد هم اسیر این تفکراته احمقانه جامعه آمریکایی شده و مجبوره برای جذب مشتری نسخه های هشت سیلندر اونم پوشراد !!!!!! ( یه دریا تکنولوژی پشته موتورش ۶ سیلندرش هست فکر کن اونو ول کنی موتور پوشراد بزاری. یعنی پسرفت از این بدتر نمیشه) بده.
        اوایل خوشم اومد ولی با خودم فکر کردم چرا موتور قهرمان لمانزو ول کنی بچسبی به موتور ۷ لیتری که رو پیکاپ سوار میشه. کاش حداقل با هشت سیلندر وودو میومد. لااقل پرستیژه محصول خراب نمیشد.

        صدای خام اگزوزو که میشنوی انگار هیچ قانونی به هیچ جاشون نبوده و صدای اورجیناله موتورو بدون دستکاری میده بیرون.

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          یعنی ما که عاشق پوشراد هستیم احمق هستیم دیگه.مشتی این که میری ویکی پدیا 4خط میخونی کپی پیست میکنی اینجا نشد عشق ماشین بودن که.یه عده فکر میکنت تکنولوژی هر چی پیچیده باشه بهتره.اینا فکر میکنن پوشراد خیلی سادس.اگر سادس چرا بقیه نمیتونن بسازن.چه تکنولوژیی تو dohc هست که تو پوشراد نیست.البته پوشراد آمریکایی.تزیق مستقیم.از کار انداختن نصف سیلندرها.حتی زمان بندی سوپاپها کارتل خشک.دلیل اینکه فورد بعد ساختن وودو باز هم مجبور شد یه پوشراد از نو بسازه به این خاطره که وودو یا تا حدودی کایوتی نمیتونن جوابی که پوشراد رو پیکاپهای وظیفه سنگین میدن رو بدن.این موتورها به راحتی میشه حجمشون رو افزایش داد گشتاور تو دور پایین گرفت گشتاور زیاد گرفت و وقتی بار روشه میشه با خیال راحت تحت فشار قرارش داد بدون اینکه به دور بالا برسونیش.مصرفشون هم که میتونی مقایسه مصرف سیلورادو وی8 رو با اف150 وی6توربو رو ببینی.انجینهای پوشراد تا آخرین لحظه تونستن کنار dohc ها بیان و حالا با هم زمین بازی رو به الکتریکیها واگذار کنن.پوشراد طلبه داره که ساخته میشه.تعمیرش خیلی راحتره.سبکتر جمع و جور تره.صدایی که پوشراد میده هیچ انجینی نمیتونه تولید کنه.وقتی فورد جی تی رو با انجین 7.3 لیتری گودزیلا داد بیرون خیلیا تازه میفهمن که اینی که الان هست اصلا شایسته جانشینی جی تی 40 رو نداشته فقط یه هیولای جدید بوده.

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. AMIN (M.A.S)

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (810 ديدگاه)

          احتمالا افزایش قدرت بسیار زیادی در انتظار GT هست که فورد قانع شده ازش استفاده کنه
          چون اون 7.3 لیتری گودزیلا در حالت تنفس طبیعی تا جایی که میخوندم خیلی قدرتمند نیست (فک کنم حدود 420اسب داره)و توجیهی نداره عوض کردن گودزیلا با اکوبوست
          شاید تغییرات زیادی برای گرفتن قدرت بیشتر داشته باشه یا شایدم سورچارجر باشه با قدرت حدود 800اسب یا شایدم خیلی بیشتر !
          علت اینکه از پرداتور استفاده نمیشه احتمالا اینه که اون موتورDOHC هست و سرسیلندرش خیلی بزرگتره و شاید توی محفظه کوچیک انجین این ماشین جا نشه

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. R@m!n

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          جایگذاری یه موتور dohc رو سوپراسپرت موتور عقب کاری نداره. تازه تو عکسای جاسوسی هم عقب پهن تر شده.

          اینکار صرفا برای خالی کردن جیبه یه مشت آمریکایی پولدار تازه به دوران رسیدس که دنباله صرفا یه موتور هشت سیلندر هست حالا مهم نیست چی باشه !!! وقتی میشه با یه موتور پوشراد+سوپرشارژر جیبه اینارو خالی کرد چرا هزینه و زحمته الکی کنی. گفتن که نزدیکه ۱۰۰۰ اسب قدرت و بالای ۱۱۰۰ نیوتون گشتاور داره.

          موتور وودو با توربو به راحتی بالای ۸۰۰ اسب میره و با سوپر شارژم هم رو ورژن King road شلبی بالای ۹۰۰ اسب قدرت گرفتن.

          پرفورمنس پوشراده فورد در برابر موتور پیشرفته وودو مثله یه جوکه بی مزه هست.

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. R@m!n

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          یانکی

          اینکه آدم بره ویکی پدیا چهارخط کپی کنه‌ شرف داره (البته که تو ویکی پدیا اطلاعات خاصی ارائه نمیشه) به کسی که اوجه درکش اینه که تا تسلا میاد میشه آمریکن کار و غوغای الکتریک تا موتورای همی میاد وسط میشه میشه باز میشه عشق فقط هشت سیلندر و آخرم با چندتا تباه تر از خودش تو یه سایته خودرویی راجب جنگ جهانی و تکنولوژی بی نظیره آمریکا !!! هر جا باد بوزه سفرتونو پهن می کنین اونجا.
          تو یه محصوله چند میلیون دلاری راجب راحتی تعمیر حرف میزنی. ته پوشراد LS7 (با احترام به همی) بود که تو لمانزم موفق بود و بقیه فقط بخاطر نداشتن تکنولوژی و پایین اوردن هزینه آویزونه این فسیل ها شدن.
          این اسمش آمریکن فن بودن نیست. در ضمن با تو یا کسه دیگه نبودم چون اصلا کاری باهات ندارم داشتم راجبه مردم آمریکا حرف می زدم.

          این قیافه هیچ همخونی با این سطحه کامنتات نداره، عوضش کنی بهتره. واقعا دوست ندارم با امثال تو بحثی کنم حس می کنم ۱۰ سال عقب گرد کردم تو زندگیم.

          موافقم 8
          مخالفم 4
        5. Amir Machine

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          رامین جان واقعاً ساخت نسخه V8 فورد GT رسما تایید شده یا در حد شایعه و گمانه زنیه؟
          اگه رسمیه، مشخصات احتمالی ازش میدونی؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
        6. R@m!n

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          امیر جان

          بالاتر گفتم سایت روداندترک و موتور ۱ پارسال خبرشو رفتن.

          چونکه کوروت z06 هم اومده تو همین 2022 یا 2023 معرفی میشه.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  7. GMA

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    یک اثر هنری متحرک، هنری ترین خودرو تاریخ آمریکا، بیشتر شبیه مدل های سفارشی ایتالیایی هست تا یه خودرو آمریکایی، هیج شباهتی به نسل اول نداره
    چیزی که منا بشدت جذب کرد اون GT40 هست، عجب ماشینی بوده، یک دوره تازه در خودروسازی را آغاز کرد

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. R@m!n

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      فکر کنم یه بار دیگه نگاه کنی بد نیستا 😄

      یعنی اون هفت نفرم مثله شما نگاهی به عکسا نکردن ؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. GMA

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        اگر GT40 را در کنار نسل اول قرار بدیم، انگار یه نسخه مدرن از همون هست، ولی اگه نسل اول و دوم را کنار هم قرار بدیم اشتراکات زیادی دیده نمیشه، در فنی که یکی V8 و یکی V6! ، در طراحی هم به جز چراغ عقب و جلو و بخشی از سپر جلو شباهت دیگه ای ندارن، البته این به معنای بد بودنش نیست

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. ماکسیمیلیان

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      احسنت اما ظاهر جلوی خودرو الهام گرفته از نسل پیشین است ، آنچنان بی شباهت نیستند.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. کافر مقدس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یکی از بهترین 6سیلندر ها و شایدم بهترین 6سیلندر تاریخ

    https://www.caranddriver.com/ford/gt#:~:text=Unlike%20the%20supercharged%20V%2D8,speed%20dual%2Dclutch%20automatic%20transmission.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. ممد ژانگولر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    فوق العادست این ماشین

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. Aboalfazl demon

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    شاهکار
    فکر کنم بهترین v6 تاریخ

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. Ferrari

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پرفورمنس این ماشین اصلا در حد
    اسمی به این بزرگی که داره نیست

    موافقم 7
    مخالفم 17
  12. بهنام

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (812 ديدگاه)

    زیباترین آمریکایی حال حاضر .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. R@m!n

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ♥️American beauty♥️

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. حیدر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده 😍😍

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. ماکسیمیلیان

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    مدیر سایت گرامی توهین به شعور و شخصیت مخاطب برای اعتراض به محتوای نامناسب دیگر بایستی چگونه باشد؟
    قوانین نظرات بایستی بر روی قوانین مقالات نویسندگان نیز قرار بگیرند :
    “مقالات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی و مطالب غیر مرتبط پذیرفته نمی‌شوند”
    یا علی🌷

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. ماکسیمیلیان

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    پدال بابت مسدودی نظرات سپاس گزارم ، بابت توهین به شعور مخاطب بسیار متشکرم.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  17. mm-yarlou

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    این نوه gt40 افسانه ای هست به نظرم ساخت این خودرو در سال ۱۹۶۵ مسیر حرکت خودرو سازی آمریکا رو تحت تاثیر قرار داد

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا