فورد

فروش فورد تاندربرد M کد رودستر کمیاب با قدرت 390 اسب بخاری

فورد تاندربرد تا حدودی به عنوان یک خودروی اسپرت شناخته شده است اما این مدل کمیاب M کد رودستر ثابت می‌کند که برخی نمونه‌های تاندربرد را می‌توان برای هیجان هم انتخاب کرد. شاید این خودرو همانند یک محصول کاملاً اسپرت رفتار کند اما قطعاً از ویژگی‌های کافی برای جلب نظر طرفداران پرفورمنس برخوردار است.

تاندربرد پس از سال ۱۹۵۸ طراحی چهارنفره را بجای دونفره انتخاب کرد و یک‌بار دیگر در سال ۱۹۶۱ بازطراحی شد تا طراحی سرراست‌تری را پیدا کند؛ اما برای خریدارانی که هنوز هم دوستدار مدل‌های دونفره ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ بودند، فورد مدل رودستر را عرضه کرد که از پوشش جذاب فایبرگلاس روی بخش صندلی عقب سود می‌برد. طرز کار سقف و ظاهر آن ما را به یاد خودروهای مسابقه‌ای همچون فراری ۲۵۰ تستاروسا می‌اندازد.

حدود ۱۴۳۰ نفر از خریداران این خودرو آپشن اسپرت رودستر را در سال ۱۹۶۲ انتخاب کردند اما تنها ۱۲۰ نفر تصمیم گرفتند تا نسخه M کد مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر را انتخاب نمایند. این پیشرانه نسخه‌ای خاص از نیروگاه ۶.۴ لیتری بود که از کاربراتورهای هالی استفاده و قدرت ۳۴۰ اسب بخاری تولید می‌کرد. از میان ۱۲۰ مدل M کد تولیدی در سال ۱۹۶۲ تنها ۴۰ دستگاه زنده مانده‌اند.

این خودرویی که مشاهده می‌کنید از صفر بازسازی شده است و جایزه بهترین خودروی کلوپ تاندربرد در سال ۲۰۲۱ را کسب نموده است. رنگ مشکی بدنه با کابین بژ همراه شده است. از جمله تجهیزات استاندارد تاندربرد M کد موردبحث می‌توان به صندلی‌ها و شیشه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع و ستون فرمان تلسکوپی اشاره کرد.

گفته می‌شود یک مدل اسپرت رودستر تمیز با پیشرانه استاندارد ۳۰۰ اسبی قیمت ۹۴۵۰۰ دلاری دارد درحالی‌که نسخه عادی تاندربرد کانورتیبل ۱۹۶۲ با قیمت ۶۵ هزار دلاری در دسترس است؛ اما با وجود آپشن M کد، این مدل می‌تواند قیمت بالاتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    ماشین به این میگن

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      چرا من از قدیمی خوشم نمیاد😑

      موافقم 1
      مخالفم 22
  2. Nima

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    طراحی داخلیش رو به تمااااااااااام ماشینای جدید ترجیح میدم.

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      فقط طراحی داخلیش !!!!
      جزء به جزء این خودرو از عشق حرف میزند !
      روح از سَر و رویَش میبارد و حرف میزند !
      فکر کنید داخلش نشسته‌اید و از تک تک اجزای مکانیکی‌اَش لذت میبرید و دَرکش میکنید !

      خودروهای جدید که خودرو نیستند !
      خودروهای جدید رُبات هستند !
      خودروهای جدید پَک سیم‌پیچی هستند !

      خودم به شخصه ترجیح میدهم با چنین خودروهایی به سفر بروم نه خودروهای جدید اما چه فایده که روزگار نمیگذارد و نمیشود و مجبوریم با شرایط روز حرکت کنیم رو به جلو ، متاسفانه !

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      جالبه…
      من یه چرخ خودروی جدیدو به هزارتا قدیمی نمیدم

      موافقم 1
      مخالفم 19
  3. میثم

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    هرگز تکرار نخواهند شد
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      سلام و درود!
      حرفتان کاملاً درست است ؛
      این خودرو در زمان خود یک شاهکار به حساب می‌آید.
      از این پس این خودرو در کنار شلبی GR_1 جزو خودرو های مورد علاقه ی(آمریکایی) بنده هستند.
      به قول جناب نیما ، داخل خودرو را به تمام خودرو های جدید(به استثناء مکلارن و پورشه) ترجیح می‌دهم.
      یا علی🌷

      موافقم 5
      مخالفم 4
  4. RKH7787

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    صنعت خودرو یکی از چیزاییه که توش میتونی از گذشته الهام های زیادی بگیری

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. BMW

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      بله مثل موستانگ

      موافقم 6
      مخالفم 2
  5. R@m!n

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    لیستی از آپشن های این محصول در دهه 60 میلادی :

    تهویه مطبوع، بالابر برقی شیشه ها، فرمان برقی، ترمزهای برقی و محفظه موتور کرومی، تعلیق مستقل عقب و جلو و صندلی های چرم. ادوات بی شمار کرومی که فقط در محصولات رده بالای کدیلایک بود.

    موتور FE V8 جزو با دوام ترین و بهترین موتورهای تاریخه فورد و آمریکا هست که علاوه بر این محصول برای ماستنگ های 67 تا 69 تو تیپ GT به صورت آپشن و هم چنین خودروهای سنگین فورد وجود داشت.

    این خودرو به راحتی کوروت رو با اون همه تبلیغ و زرق و برق شکست داد. جای این اسم بزرگ تو سبد محصولhت فورد خیلی خالیه. بنظرم به راحتی می شد رو پلتفرم S550 ماستنگ یه سوپراسپرت موتور جلو یا رودستر لوکس به اسم تاندربرد ساخت.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  6. مهردادکمال

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    به چهره مظلومش نمیاد دوبرابر و نیم زانتیا 2000سی سی قدرت داشته باشه اینه صنعت امریکا که 60-70سال قبل موتور 390اسبی میساخته

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. BMW

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      آمریکا باحال بود و هست

      موافقم 11
      مخالفم 3
  7. HamiD

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    چقدر اون منحنی پشت صندلی ها زیباست …
    عجب طراحی داخلی داره …
    واقعا برگای آدم میریزه …
    بشدت رویایی …
    چی سوار میشدن لعنتیا!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. علی رضایی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بر خلاف نظرات شما عزیزان من خودرو های قدیمی رو خیلی دوست دارم از جمله همین فوردالبته من با این فورد زیاد آشنایی زیادی ندارم ولی از آبشن هاش خیلی خوشم آومد من بورد به دهه۶۰
    البته من مدل موستانگ های قدیمی رو ترجیح می دم تا این فود
    به خصوص gt500 ۱۹۶۸
    بله

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا