ام وی ام MVMتلویزیون پدالچشم اندازفونیکس

معرفی فونیکس آریزو 6 جی تی؛ سریع و خشن

رکورد سریع‌ترین خودروی بازار شکسته می‌شود؟

شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس قصد دارد به زودی سدان اسپرت و پرشتاب خود را با نام فونیکس آریزو ۶ جی تی (GT) به بازار عرضه کند. فونیکس آریزو ۶ جی تی به‌زودی لقب سریع‌ترین سدان چینی (و البته بنزینی) بازار ایران را از آن خود می‌کند. با معرفی پدال از این محصول جذاب همراه باشید.

محصول جدید شرکت چری که اخیرا به بازار جهانی معرفی شده در کشورهای مختلف با نام‌های آریزو ۵ جی تی و امودا S5 GT عرضه می‌شود. شرکت مدیران خودرو این محصول را با نام آریزو ۶ GT و تحت برند لوکس فونیکس عرضه خواهد کرد.

فونیکس آریزو 6 جی تی

فونیکس آریزو ۶ جی تی بزودی راهی جاده‌ها می‌شود. شرکت مدیران خودرو نسخه‌ فول آپشن و قوی‌ترین نمونه از این خودرو را برای بازار ایران تدارک دیده و قرار است تا آریزو ۶ جی تی در بازار کشورمان با موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) به فروش برسد.

 

آریزو ۶ جی تی، برگ برنده فونیکس در برابر کی‌ ام‌ سی جی سون

با وجود اینکه عمده بازار خودروی کشور با کراس اوورها و شاسی بلندهای چینی پر شده اما اخیرا خودروسازان خصوصی به این فکر افتادند که در کلاس سدان نیز محصولات جذابی را برای طرفداران این دسته از خودروها به بازار عرضه کنند.

فونیکس آریزو 6 جی تی

در بازار نوپای سدان‌های چینی که به زودی شلوغ‌‌تر از قبل نیز خواهد شد، محصولاتی نظیر آریزو ۵، آریزو ۶ پرو و کی ام سی جی سون بازه قیمتی یک تا دو میلیارد تومان را از آن خود کرده اند. در این بین کی ام سی J7 به دلیل ظاهر جذاب، موتور قدرتمند و امکانات بیشتر نسبت به دو رقیب خود جلوتر است.

فونیکس برای اینکه مجددا بازار را در اختیار بگیرد عرضه آریزو ۶ جی تی را در دستور کار خود قرار داده تا با موتوری قوی‌تر و امکانات بیشتر نسبت به J7 این خودرو را به چالشی جدی دعوت کند.

نمای ظاهری آریزو ۶ جی تی؛ جایی که با یک آریزو ۶ پرو ولی اسپرت طرف هستیم!

آریزو ۶ جی تی به بیان ساده یک نسخه ادیشن و خاص از خانواده محصول آریزو ۵ و ۶ است. پس نمی‌توان توقع زیادی از میزان تغییرات ظاهری در آن داشت.

بیشترین تغییرات به نمای جلویی خودرو مربوط می‌شود؛ جایی که چری تصمیم گرفته با تیز کردن خطوط طراحی چراغ و سپر و همچنین استفاده از یک جلوپنجره بزرگ و مشکی به سبک خودروهای لکسوس، ظاهری اسپرت و در عین حال خشن را برای خودرو ایجاد کند. درب کاپوت نیز در این نسخه تغییر کرده و با رخ حجیم و عضلانی خود حس قدرت را منتقل می‌کند.

فونیکس آریزو 6 جی تی

با بررسی گرافیک جذاب و ساده چراغ‌ها شاهد هستیم دیلایت‌ها بر خلاف بقیه اعضای خانواده آریزو در درون چراغ اصلی قرار گرفته و به شکل یک تیک بزرگ چهره خودرو را عصبانی کرده است. دو لنز در هر طرف وظیفه نورپردازی را برعهده دارند؛ چری مدعی است که کیفیت نورپردازی در این خودرو به نسبت آریزوی معمولی ارتقا پیدا کرده است.

کمترین میزان تغییرات برای بخش عقب و جانبی است. در بخش جانبی خودرو به جز رینگ و کالیپرها، هیچ تغییری نسبت به آریزو ۶ پرو مشاهده نمی‌شود. همین مسأله باعث شده تا در نگاه کلی مقداری ناهمخوانی در طراحی قسمت‌ جلو با بقیه خودرو مشاهده شود.

تشخیص قسمت عقب آریزو ۶ جی تی از نمونه معمولی کار دشواری است. چری در این بخش حتی سپر را تغییر نداده و به تغییر دیفیوزر بسنده کرده؛ دو خروجی اگزوز در هر طرف خودرو تنها نشان جی تی بودن آریزو ۶ است.

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ جی تی

فونیکس آریزو ۶ جی تی در رده ابعادی C کوچک و کلاس بدنه سدان اقتصادی و اسپرت دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آریزو ۶ جی تی به ترتیب ۴۷۱۰، ۱۸۲۹، ۱۴۹۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر است. این ابعاد کاملا مشابه آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو است.

فونیکس آریزو 6 جی تی

نقطه عطف این سدان اسپرت مجهز بودن به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو‌ ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۶ ثانیه طی کند! این عدد ادعای بزرگی است و باید در عمل دید که این خودروی چینی می‌تواند در جمع خودروهای مطرح آلمانی بازار خودنمایی کند یا خیر. موتور فونیکس آریزو ۶ جی تی مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۳۲۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۴۸ لیتر است.

موتور فونیکس

مشخصات ایمنی فونیکس آریزو ۶ جی تی

باوجود اینکه در سایت‌های چینی  اعلام شده در آریزو ۶ جی تی، سیستم تعلیق خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و برخلاف آریزو ۶ پرو، تعلیق ساده H عقب با سیستم تعلیق مولتی لینک جایگزین شده اما در نسخه تست شده در پیست آزادی توسط پدال، تعلیق عقب از نوع تورشن بیم بود.  این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS, ABS, EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمزگیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است. ترمزها نیز در این نسخه تقویت شده و کالیپرهای قدرتمندتر وظیفه توقف خودرو را بر عده دارند.

آریزو ۶ جی تی در بخش امکانات ایمنی طیف کامل پکیج چری را در اختیار دارد و از این نظر با اختلاف پیروز جدال با کی ام سی جی ۷ خواهد بود:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
  • رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • تابلوخوان

نمای داخلی، تجهیزات و امکانات رفاهی فونیکس آریزو ۶ جی تی

با ورود به کابین آریزو ۶ جی تی شاهد تغییرات زیادی نسبت به نمونه پرو هستیم. با نگاه دقیق به مجموعه داشبورد و رودری‌های خودرو متوجه میشویم که چری از هر مدل خودروی خود یک المان طراحی را در آریزو ۶ جی تی بکار برده است. مجموعه رودری و صندلی‌ها و کنسول نسبت به آریزو ۶ پرو بدون تغییر باقی مانده و صرفا تزیینات و روکش های قرمز رنگ، حال و هوای اسپرتی را در این بخش ها ایجاد کرده است.

داشبورد فونیکس آریزو 6 جی تی

قسمت اصلی داشبورد  دچار تغییر شده و به داشبورد فونیکس تیگو ۸ پرو بسیار شبیه شده است. درواقع قسمت بالایی داشبورد یک کپی از داشبورد تیگو ۸ پرو است. استفاده از نمایشگرهای بهم پیوسته عریض جذاب‌ترین بخش کابین به‌شمار می‌رود. غربیلک فرمان نیز به سبک محصولات جدید چری و فونیکس FX زیباتر و اسپرت از قبل شده است.

فونیکس آریزو ۶ جی تی در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:

  • سانروف
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۶ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • غربیلک فرمان قابل تنظیم در ۴ حالت
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • دستیار صوتی
  • کروز کنترل
  • سنسور باران

و…

تجربه رانندگی با آریزو ۶ جی تی

قسمت عمده ای از جذابیت های آریزو ۶ جی تی تنها زمانی آشکار می شود که پشت فرمان آن قرار گرفته و پدال گاز را بفشارید. توربوشارژر مکثی ندارد و تعویض دنده ها در گیربکس DCT به سرعت و بدون تاخیر انجام می شود. فرمان بازخورد لذت بخشی دارد و صدای موتور نیز به مقدار بسیار کمی وارد کابین می شود. ترمزها با توجه به ابعاد بزرگ شده دیسکها عملکرد مطلوبی دارند البته در تست ما با سرعت های بالا و در زمان طولانی، خودرو تحت فشار قرار گرفت که موجب داغ شدن بیش از حد ترمزها و از دست دادن عملکرد انها شد. باوجود استفاده از تایرهای ایرانی، این خودرو چسبندگی مطلوبی داشت و هندلینگ آن نیز حتی در حالت خاموشی ESC باعث تعجب بود. این عملکرد کاملا بالاتر از توقعات و انتظاراتی بود که در ابتدا از یک آریزو ۶ فیس لیفت شده داشتیم. شتاب اندازه گیری شده باوجود تایرهایی که تقریبا از بین رفته بودند یک بار ۸ و بار دیگر ۸.۹ ثانیه بود. بنابراین احتمالا برای رسیدن به شتاب ۶ ثانیه ای ادعایی باید به ارتفاع سطح دریا رفته و از بنزین سوپر استفاده نمود.

دربرگیرندگی صندلی ها برای مانورهای سریع بسیار خوب است و راحتی کابین، نیز فراتر از انتظار بود. فضای داخلی و همین طور صندوق عقب نیز همانند آریزو ۵ و ۶ خوب بوده و به عنوان یک سدان خانوادگی هم کارایی خود را به اثبات می رساند. می توانید ویدئوی تست درایو آریزو ۶ جی تی را در ادامه مشاهده نمایید.

رقبا و قیمت تقریبی فونیکس آریزو ۶ جی تی

رقیب مستقیم این خودرو در حال حاضر کی ام سی جی سون است. مدیران خودرو قصد دارد تا قیمتی رقابتی را برای آریزو ۶ جی تی در نظر بگیرد. بنظر می‌رسد محدوده ۱.۷ تا ۱.۹ میلیارد تومان قیمت مدنظر مدیران فونیکس برای آریزو ۶ جی تی باشد. بازار هدف آریزو ۶ جی تی، مشتریان جوان تر و پرشورتری خواهد بود که به دنبال شتاب و لذت رانندگی بیشتر و طراحی مدرن داخلی هستند.

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۴ رای

مطالب مشابه

‫۸۸ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    تو خودروهای چینی بعد از تحقیقی که داشتم فقط جیلی پرفیس و امجی7 گزینه هایی بودند که ارزش خرید بالایی دارند و کیفیتشون هم اوکی هست. اصولا خودرویی که در اروپا فروش داشته باشه میشه بدون تحقیق انتخاب کرد. کلا چری بنظرم کیفیت بالایی نداره. البته چانگان هم گزینه متوسطی هست و مدلهای یونی آن قابل تاملند. چون در بازار عربستان و امارات هم جالبه فروش خوبی داشتند. ولی کاملا از برند امجی و جیلی پایینتره.

    موافقم 59
    مخالفم 122
    1. Sadra

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      چری omoda 5 توی تست تصادف اروپا شرکت کرده و ۵ ستاره گرفته پس اجازه فروش رو به راحتی داره و از اینکه الان خرید و فروش میشه اطلاعی ندارم

      موافقم 89
      مخالفم 18
    2. حسین

      ۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      بله فعلا صرفا برندهای ام‌جی، جیلی و بی وای دی در بازار های اروپا و استرالیا حضور دارند. فروش چری در بازارهای جهان سومی هست کاملا.

      موافقم 58
      مخالفم 34
  2. علی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    میزان دغلبازی شرکت ایرانی رو از همین یک نکته بفهمیم که ماشینی که با اسم و کد آریزو ۵ جی تی تولید شده رو میخوان با کد جعلی آریزو ۶ جی تی به بازار عرضه کنن که افزایش قیمت رو به نسبت قیمت آریزو ۶ معمولی اعمال کنن نه آریزو ۵ معمولی، یعنی دغلبازی ایرانیها بطرز شگفت انگیزی بی حد و مرزه!

    موافقم 287
    مخالفم 14
    1. رضا اریان

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. شهرام

      ۲۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوراکشونه دغلبازی

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. الف.ی

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    همه چی برام قشنگ بود به جز قیافش
    چقد زشت که انقد واضح از لکسوس کپی بزنی!

    موافقم 134
    مخالفم 34
    1. محمدهادی

      ۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      بنظر الگوبرداری از محصولات لکسوس و فورد به چشم میخوره
      بهرحال نمای جلوی قابل قبول و اسپرتی داره
      یکی بره تست شتاب اینو بگیره ببینیم واقعا ۶ میزنه یانه

      موافقم 61
      مخالفم 4
      1. a-m-a

        ۱۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (81 ديدگاه)

        زیر 8 بزنه ینی خیلی کارخونه خیلی دروغ نگفته

        موافقم 30
        مخالفم 4
      2. ‌ ‌

        ۱۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3129 ديدگاه)

        نه باوا زیر 9 نمیزنه خیالت راحت

        موافقم 10
        مخالفم 28
        1. هادی

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          فونیکس آف ایکس که همین موتور روشه ۷,۵ میزنه اونوقت این با وزن کم انتظار ۵,۵ ازش دارم امید وارم مثل آف ایکس هفصد تومن گرون تر نده

          موافقم 13
          مخالفم 8
  4. Amir

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آدم یاد لکسس ال اس میوفته

    موافقم 41
    مخالفم 2
  5. Ali_m

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وااااای برگاااام! چه موتور قوی‌ای!! ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار گودرت!!! مگه داریم؟
    *پدال! لطفا به تبلیغاتی بودن این مقاله‌ها اشاره کنید. اینطور حرفه‌ای تر هست و به مخاطب احترام بیشتری گذاشته میشه!

    موافقم 62
    مخالفم 36
    1. R

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      پشت گوشی نشستی فقط به اعداد بزرگتر نگا میکنی همین اچ سی کراس که بدون توربوعه شتاب و لذت رانندگی خیلی بهتری نسبت به ماشینای ایرانی داره

      موافقم 21
      مخالفم 16
    2. پرهام دهنه‌چی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      رقیب واقعی چارجر هلاکت؟!؟!!

      موافقم 2
      مخالفم 5
  6. Parham Dahane-Chi

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    فقط سرعت Bentley Flying Spur با این کابوس روی چهار چرخ رو مقایسه کن!!!!!!!!!!!!

    موافقم 11
    مخالفم 35
    1. Saji

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (56 ديدگاه)

      نه انصافا قیمتش،کلاسش،شرکت‌سازندش،تجهیزات ساختش چییییش شباهت داره به بنتلی که باهم قیاسش کنیم؟؟ یه ماشین اقتصادی از یه شرکت نه چندان مطرح را چرا باید با یه اعجوبه از یه شرکت خاص و خفن قیاس کنیم؟ عقلمون کمه مگه هرچیزی را بهم نباید ربط داد

      موافقم 30
      مخالفم 0
      1. پرهام دهنه‌چی

        ۱۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        میدونم، خودم هم چرت گفتم، اما اگه می‌خوایم با سدان های پر سرعت داخل ایران مقایسه کنیم، به گرد پای ماکسیما نمی افته.

        موافقم 1
        مخالفم 18
  7. امیر

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    یه آزارا ۲۰۱۱ یا ماکسیما دنده سرویسش میکنن ! ( چه تو شتاب چه تو هندلینگ ) 😂😂🙌

    موافقم 41
    مخالفم 68
    1. ۱۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3129 ديدگاه)

      حق♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

      موافقم 10
      مخالفم 21
      1. حسین

        ۱۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        حق؟؟؟
        مقایسه موتور ۴ سیلندر ۱۶۰۰ یا ۶ سیلندر ۳۰۰۰ منطقی و حق هست؟
        اصلا تو یک سگمنت هستن؟

        موافقم 36
        مخالفم 12
        1. ۱۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3129 ديدگاه)

          شاید باورت نشه دوستای من دنا توربو رو با جنسیس مقایسه میکنن😐

          موافقم 20
          مخالفم 4
    2. هادی

      ۱۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ای کاش پشت آزرا جنسیس نشته بودین و شتاب افتضاحشون تجربه می‌کردین

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. ‌ ‌

        ۱۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3129 ديدگاه)

        داداش شتابش خیلیم خوبه

        موافقم 10
        مخالفم 1
    3. امیر حسن زاده

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با دوبرابر قیمت…چی میزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Viper

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    (درب کاپوت نیز در این نسخه تغییر کرده و با رخ حجیم و عضلانی خود حس قدرت را منتقل می‌کند.)
    میخوان تبلیغ کنی مشکلی ندارم ولی اون کلمه عضلانی رو بردارید زشته آمریکایی ها این کلمه رو ببینن از خنده سکته میکنن!!!

    موافقم 38
    مخالفم 10
    1. پرهام دهنه‌چی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      حق!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. امین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    با این کیفیت بنزین و روغنی که تو ایران هست ، صاحبش بعد از مدتی بیچاره میشه. بنظرم یه مزدا نیو یا سراتو خیلی بهتر و کم خرجتره

    موافقم 27
    مخالفم 6
  10. parhamiof

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (678 ديدگاه)

    تو لکسوسی یا چی
    تو آریزویی ….

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. پرهام دهنه‌چی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      ترجیح میدم فولکس واگن بیتل قدیمی با موتور توربو شارژ سوبارو برونم!

      موافقم 0
      مخالفم 2
  11. ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3129 ديدگاه)

    اگه نمی‌خواهید پولتون رو تو جیب دزدا بریزید جای این آزرا 2011 تمیز یا مزدا 3 یا کیا اپتیما 2011 تمیز یا اگه خیلی تونستید یکم پول روش بزارید یه کمری 2011 نسل قبلی ارزون پیدا کردید بخرید چون خرید این چینیا به جز ضرر هیچ چیزی نداره و بعد چند سال کار دستت میده

    موافقم 24
    مخالفم 15
  12. محمدرضا

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (804 ديدگاه)

    تن پل واکر تو گور لرزید🤣

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. پرهام دهنه‌چی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      حق!!!

      موافقم 0
      مخالفم 3
  13. pezhman

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    کامنت های مربوط به پست های ماشینی چینی رو که میخونی متوجه میشی بالای ۸۰ درصد ایرانی ها حداقل آلمانی سوار هستن

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      ماکه بخیل نیستیم امیدواریم خوب باشه ولی خدایی اعتماد به سقف هم حدی داره(باید ببینیم دربین آلمانیهای مطرح بازار میتونه خودنمایی کنه یا نه) کلا کره وژاپن وباقی اروپاروحساب نکرد…. ای هلو ای شفت آلو ای ….

      موافقم 4
      مخالفم 0
  14. sinasvj

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (231 ديدگاه)

    با 197 اسب سریع و خشن

    موافقم 11
    مخالفم 4
  15. Homayoun

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (572 ديدگاه)

    این خودرو رو لب دریا هم ببری و سوپرم بزنی بازم زیر هفت نمیزنه بهتون قول میدم اصلا اولش اعلام شد شتاب ۷.۵ ولی وقتی واکنشهای منفی خبرنگاران رو دیدن که تو مقاله هاشون نوشته بودن که مدیران خودرو با زرنگی آریزو پنج جی تی رو اسمشو گذاشته آریزو ۶ جی‌تی که به راحتی بتونه با قیمت دو برابر اریزو پنج بفروشه این ماشینو.در ضمن همونطور که تو مقاله هم گفته شد نمونه چینی تعلیق مولتی لینک داره ولی مدیران خودرو از سیستم ارزان و قویمیه تورشن بیم استفاده کرده که واسه خودروهای ده هزار دلاری استفاده میشه در حالی که این خودرو حداقل یک و نیم میلیارد قیمت خواهد داشت تو ایران.حرص طمع مدیران ایرانی تمومی نداره یکی نیست بگه شما که اریزو پنج رو با اسم اریزو شش و با قیمت دوبل میخواید بفروشید حداقل انقدر وجدان داشته باشید از آسایش سرنشین واسه سود خودتون نزنید
    من هر دوتا اریزو ۶ و k7 و ریسپکت و اکثر کراس اورهای چینی رو سوار شدم اگه بخوام انتخاب کنم بین این و k7 حتما محصول کرمان موتور رو برمیدارم که فوق العاده سواری نرمی داره طوری که اگه لاستیکهای مزخرف بارز رو عوض کنی از تمام رقبای کره‌ایش تو بازار ایران هم نرمتر هست سواریش و اصلا حس چینی بودن بهتون نمیده ولی این ماشین به خاطر تعلیقش حتما مثل همه چینیها سواری خشک و ناراحتی خواهد داشت و مثل fxبا اینکه توانایی حرکتی بالایی داره ولی سواری ناراحت و هندلینگ و ترمزهای نامطمئن باعث میشه تو سرعتهای بالا و جاده های پرپیچ و خم و گردنه ها حس نا امنی بهتون بده سواری این ماشینها تازه حتما این از fx خشکتر خواهد بود

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. JDM

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (625 ديدگاه)

      به نظر من k7 اصلا ارزش خرید نداره حداقل محصولات چری تو ایران جا‌افتاده هستن و افت قیمتی کمتری رو تجربه میکنن البته k7 واقعا سواری نرم و قابلی داره اما در مقایسه با رقبای کره‌ای اکثرا مدل های پایه یا قدیمی هستن نهایتا 2015 اما چینی ها کمی جدید تر بروز هستن حتی با اینکه برند های درجه‌یک نیستن

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3129 ديدگاه)

        K7 با قیافش حال نمیکنم خیلی زشته یه جور کپی از راو فور هست که یکمم شبیه تیگو هشته

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. پرهام دهنه‌چی

          ۱۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (40 ديدگاه)

          بیشتر شبیه فورد هستش برای من.

          موافقم 0
          مخالفم 2
  16. فرزاد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (285 ديدگاه)

    نکته‌ی مهم و طلایی و بشدت کثیف ماجرا استفاده از عدد 6 بجای 5 برای کنترل جو روانی و قیمت‌گذاری بالاتر از حد تحمل در بازار توسط فروشندگان داخلیه که توی این صنعت و بازار کاملاً مافیایی خودروی کشور عادی‌ست

    موافقم 14
    مخالفم 3
  17. آرین

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    لکسوس مناطق خیلی محروم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. Taha Ayoobi

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    فک نکنم هنوز کسی نفهمیده باشه جلوش لکسوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برام عجیبه که چرا خودروهای چینی تو بازار ایران با خودروهای هم قیمت در سطح بین الملل مقایسه میشه یه حقیقتی که وجود داره اینکه اینجا ایرانه و قیمت ماشینا چندبرابر حالت عادیشه به نظرم این ماشین نسبت به قیمتش تو بازار ایران واقعا هم از لحاظ مشخصات فنی هم امکانات مناسبه شما با قیمت این ماشین میتونید نیسان تیانا مدل 92 بیشتر از 100.000 کارکرد و بخرید که وااقعا ماشین خوب و لوکسیه،بی ام و 320 مدل 2006 با بیش از 200.000 کارکرد ،اپتیما 2012 با بیش از 100.000 کارکرد،الانترا 2014 کم کارکرد،مزدا 3 نیو 1396 بیش از 200.000 کارکرد و اوپل موکا ایکس 2017 بخرید اما باید اینو در نظر بگیرید این ماشین نه تنها از ماشینهای نامبرده قویتر و پر امکانات تره(این ماشین از نظر سطح امکانات از آریزو 6 پرو یه سرو گردن بالاتره و میشه گفت در سطح تیگو 8 پرو هست) بلکه شما دارید یه خودرو صفر و میخرید الان یه کرولا صفر کیلومتر(موتور 1.2 لیتری های 116 اسب بخاری که به تازگی وارد بازار شدن) قیمتش 4 الی 5 میلیارد تومنه
    ولی این آریزو 6 پرو که نسبت به رقبای هم قیمتش حتی KMC J7 قویتر و پر امکانات تره با کارکرد صفر کیلومتر فروخته میشه 2 میلیارد تومن نمیگم ماشین فوق العاده ای محسوب میشه ولی به نسبت رقبای هم قیمتش ارزش خرید بالا داره با توجه به کارکرد صفر و مشخصات واقعا خوبش ،البته یک سری بحث هایی هم وجود داره که ممکنه شخص یه تیانا یا 320 دست دوم رو به این ماشین ترجیح بده که خب اون سلیقه شخصیه و هرکس سلیقه خاص خودشو داره ولی در کل ارزش خرید این ماشین با توجه به مشخصات و قیمتش مناسبه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  20. پویا احمدی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بازار هدف: مشتریان جوان بی پول

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا