جنرال موتورز

پس از اوپل و بیوک، هولدن کومودور VXR هم معرفی شد

پس از معرفی نسخه‌های اسپرت اوپل اینسیگنیا و بیوک ریگال، حالا نسخه اسپرت پسرعموی استرالیایی آن‌ها یعنی هولدن کومودور هم با نام VXR معرفی شده است. هولدن می‌گوید این مدل جدید جایگزین کومودور SS قبلی شده است اما برخی معتقدند این مدل به خاطر اینکه پیشرانه‌ای V6 در زیر کاپوت دارد، بیشتر جایگزینی برای مدل SV6 محسوب می‌شود. کومودور جدید خودرویی سبک‌تر و آئرودینامیک‌تر از مدل قدیمی بوده و به سیستم چهارچرخ محرک هم مجهز است که نیرو را از یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک سریع‌تر دریافت می‌کند.

کومودور VXR در اصل نسخۀ تغییر برند داده شده و فرمان راست بیوک ریگال GS است و بنابراین در زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی دارد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما متأسفانه هنوز هیچ اعدادی از عملکرد این خودرو اعلام نشده است. البته هولدن گفته است که کومودور VXR چیزی بیشتر از یک بیوک ریگال GS تغییر برند داده شده و فرمان راست است زیرا این خودرو جهت اطمینان از اینکه برای جاده‌های استرالیا آماده خواهد بود، تحت برنامه توسعه محلی بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته است.

کومودور VXR همچنین از ترمزهای برمبو جلو سود می‌برد و سیستم چهارچرخ محرک مذکور آن نیز به دیفرانسیل عقب با کلاچ دوگانه و سیستم کنترل گشتاور مجهز است. تنها نسخه پرچم‌دار کومودور همچنین از سه حالت رانندگی مختلف نیز بهره‌مند است که کمک‌فنرها، فرمان و گیربکس را تنظیم می‌کند. فروش کومودور VXR همراه با نسخه‌های سدان، استیشن و کراس آن از اوایل سال آینده در استرالیا آغاز خواهد شد.

اما درحالی‌که هولدن کومودور VXR و بیوک ریگال GS هردو به پیشرانه V6 تنفس طبیعی مجهز هستند، اوپل اینسیگنیا GSi و همتای بریتانیایی آن، واکسهال اینسیگنیا VXR قربانی روند کوچک‌سازی پیشرانه‌ها در اروپا شده‌اند به‌گونه‌ای که به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر مجهز هستند. همچنین این خودرو بجای گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نسخۀ آمریکایی، از یک نمونۀ هشت سرعتۀ اتوماتیک استفاده می‌کند. فروش اینسیگنیا در اروپا در اواخر امسال و پس از نمایش عمومی آن در نمایشگاه فرانکفورت آغاز خواهد شد درحالی‌که بیوک ریگال GS در اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    باس یه نسخه دف عقب و موتور هشت سیلندر مثل نسخه قبلی ارایه بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این کجا کومودور قبلی کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا