جنرال موتورز

اعلام رسمی بازگشت هامر در قالب پیکاپی الکتریکی با برند جی‌ام‌سی

پس از ماه‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌ها، سرانجام جنرال موتورز رسماً اعلام کرده است که هامر بازمی‌گردد. البته هامر مثل گذشته برندی مستقل با اس‌یووی‌های غول‌پیکر V8 نخواهد بود بلکه در قالب یک پیکاپ الکتریکی با برند جی‌ام‌سی بازخواهد گشت و «جی‌ام‌سی هامر EV» نام خواهد داشت. این اولین محصول تمام الکتریکی جی‌ام‌سی و همین‌طور اولین پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز خواهد بود. فعلاً جزئیات چندانی در مورد پیکاپ هامر منتشر نشده اما طبق اعلام جنرال موتورز، این پیکاپ ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۵۵۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت! با این نیروی شگفت‌انگیز، هامر EV ظرف تنها سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هم‌زمان با اعلام این خبر، جنرال موتورز تیزری از پیکاپ هامر منتشر کرده است که در آن جلوپنجرهٔ سنتی هامر با شش خانهٔ مستطیلی با یک نوار LED و همین‌طور چراغ‌های جلوی باریک LED دیده می‌شود. کمی پایین‌تر هم سپر جلوی آفرود و لوگوی جی‌ام‌سی به چشم می‌خورد. همچنین به نظر می‌رسد این پیکاپ مثل مدل نمادین H2 از چراغ‌های روی سقف، کاپوت عضلانی و آینه‌های جانبی مربعی برخوردار باشد. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، این پیکاپ جدید پرفورمنس حیرت‌انگیزی را با سکوت ذاتی خودروهای الکتریکی ترکیب کرده و توانایی‌های باورنکردنی هم در آفرود و هم در آنرود خواهد داشت.

معاون ارشد جهانی بیوک و جی‌ام‌سی «دانکان آلدرد» در مورد هامر EV می‌گوید:

جی‌ام‌سی پیکاپ‌ها و اس‌یووی‌های لوکس و توانمندی تولید می‌کند و هامر EV این برند را به قُله‌های جدیدی خواهد برد

متأسفانه فعلاً اطلاعات بیشتری مثل ظرفیت باطری‌ها، میزان بُرد و قیمت از هامر EV منتشر نشده اما قرار است این پیکاپ الکتریکی رسماً در تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) رونمایی شود و بنابراین به‌احتمال‌زیاد در آن زمان اطلاعات بیشتری در مورد آن اعلام خواهد شد. جی‌ام‌سی هامر EV در کارخانهٔ جنرال موتورز در دیترویت تولید می‌شود و فروش آن از پاییز سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    صبح جمعه و یه سورپرایز عالی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      سوپرایز زمانیه که فرصت تملک و روندنش رو داشته باشی نه خبر تولیدش داداچ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    سوپرایز که نه این خبر برای دیروزه ولی از این هِیس که هامر داره میاد خوشحالم و ای کاش برندهای خوب از دست رفته هم به عصر جدید با قدرت وارد شوند ، مثل پونتیاک یا مرکوری .
    مطمئناً با رونمایی از هامر جدید ، مدتها تیتر یک تمام رسانه های جدید میشه ، چون هامر دقیقاً داره زمانی میاد که همه انتظارات اَزَش بالاست و حتماً حرفهای زیادی برای گفتن داره اما مطمئناً مثل قبلیها در دسترس نباشه و قیمتش میره سمت لاکچریهای بالای صدهزار دلار ، البته احتمالاً .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نویدی

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      منم از این حیث که هامر داره میاد خوشحالم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. reza

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    elmiraj@
    شرکت تسلا الکتروموتور های خودروهاشو خودش تولید میکنه؟میشه در رابطه با انواع الکتروموتورهایی که در خودروهای الکتریکی استفاده می شوند توضیح کاملی بفرمایید و اینکه کدومشون از همه بهتره؟ و اینکه در مدل های مختلف خودروهای تسلا مثل رودستر،سایبرتراک،model s plaid،مدل y و 3 و model s از کدام نوع الکتروموتور استفاده میشه؟
    همزمان با اوایل سال 2021 که رودستر عرضه میشه پکیج spacex هم در دسترسه یا برای اون باید تا 2022 صبر کنیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      بله تمامی الکتروموتور های تسلا فقط در کارخانه Fremont کالیفرنیا تولید می‌شوند .
      در خصوص الکتروموتور ها کلا از روز اختراع تاکنون فقط دو نوع دارن که یکی القایی هست ( دارای الکترومغناطیس سیم پیچ شده به دور روتور ) .
      و نوع دوم مَگنِتی هستن ( آهن ربای های بزرگی که دور روتور را گرفته و دائم میدان مغناطیسی تولید می کنند )
      هر دو مزایا و معایب مختلفی دارن :
      نوع القایی هزینه تولید کمی دارن ، مواد اولیه آنها بیشتر در دسترس هست و این توانایی را دارن که با توجه به میدان مغناطیسی که توسط جریان الکتریسیته تولید می‌کنند می‌توانند این جریان را به اختیار خود قطع و وصل کنند… در مقابل معایبی همچون مصرف زیاد برق و تولید گرمای فراوان در دور های بالا و در اثر فشار زیاد دارن که آن ها را در دور های بالای ۳۰۰۰ دور در دقیقه با کاهش عملکرد مواجه می‌کنه .
      اما نوع مَگنِتی دوام بالا ، عدم کاهش افت عملکرد ، گرمای تولیدی بسیار کمتر و همچنین مصرف برق کمتری دارن….در مقابل معایبی همچون مواد اولیه کمیاب ، پتانسیل ریزش ، تخریب و شکستن و همچنین هزینه تولید بالایی هم دارن .
      .
      در حال حاظر نسل اول رودستر ، model S و Model X های کنونی از موتور القایی بهره می برند…….در مقابل Model 3 ، رودستر جدید ، Model Y ، کامیون Semi ، پیکاپ CyberTruck و نسخه جدید model S / X plaid همگی از الکتروموتور های مگنتی استفاده می‌کنند .
      .
      .
      اینکه Roadster از بدو ورود به پکیج Space X مجهز خواهد بود یا نه فعلا معلوم نیست ، ولی ارائه این پکیج به سال ۲۰۲۲ موکول نخواهد شد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        یعنی‌ سوتی دادی؟
        از اکانت المیراژ پرسیدم اسمت رضاست؟
        بعد اکانت رضا جواب داده نه اسمم رضا نیست
        اگه خودتی بدون پرسش و پاسخ هم در مورد
        تسلا بنویسی‌ کسی‌ شاکی‌ نمی‌شه هیچ اطلاعاتش هم بالا میره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (3105 ديدگاه)

          یعنی…..دارم که هر روز خودمو سوال پیچ کنم…؟!؟!؟
          .
          من از تایپ زیاد متنفرم ولی این دوستمون در مورد تسلا و برنامه های ایلان ماسک کنجکاوه و من هم تا بتونم اطلاعاتی را که هر روز از سایت های تاپ صنعت EV کسب می کنم را در اختیارش می‌زارم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          مانی@
          با عذرخواهی از دوست عزیز elmiraj که وقت میزارن و به سوالات ما با حوصله و به صورت کامل پاسخ میدن(که واقعا ازشون ممنونم)
          ایشون مرض که ندارن این همه وقت بذارن و سوال بنویسن بعد دوباره خودشون بیان و به سوالات پاسخ بدن و دوباره این همه تایپ کنن و ایشون هیچ نیازی به نوشتن در مورد تسلا و اطلاع رسانی در مورد اون ندارن و اگر چیزی هم میگن تنها برای افزایش اطلاعات عمومی دوستانی هست که دوست دارن در مورد شرکت تسلا بدونن.در ضمن خیلی از سوالاتی که ازشون می پرسم اصلا مربوط به تسلا و خودروهای الکتریکی نیست و مربوط به چیزهای دیگه است و این رو در نظر بگیرید کسی که انقدر باهوشه و اطلاعاتش زیاده و در مورد همه چیز میدونه انقدر زرنگ هست که سوتی نده.من فکر کردم اسم منو پرسیدید چون کامنتتونو اشتباه نوشتید. در جواب به surrey england@ که گفتن نه پس مرتضاست!!!! نوشتید با المیراژ بودم این هم کامنتتون
          surrey england
          دکتر با المیراژ بودم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مانی

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اشتباه پیش میاد
        ناراحت نشو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          عزیزم من ناراحت نمیشم دارم از تهمتی که به من و ایشون زده میشه دفاع میکنم.به هر حال حرفی زدید و باید جوابش هم بشنوید.بله اشتباه که پیش میاد چون انسان ممکن الخطاست ولی مهم اینه که شخص اشتباهاتشو بپذیره و بگه که اشتباه کردم نه اینکه الکی یک چیزی بگه و دست پیشو بگیره که پس نیوفته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مهردادكمال

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    گشتاورش واقعا این قدره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      نه دوست عزیز احتمالا این گشتاور سر چرخهاست نه گشتاور الکتروموتورها(برای مثال گشتاور داج چلنجر دیمون 2018 هم در چرخها 14/000 نیوتون متر هست) یا مثلا اسپارک owl که تا الان قدرتمندترین خودرو ساخته شده در دنیا هست و خودرویی تمام الکتریکی هست 2012 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتون متر گشتاور داره و قطعا اگر هامر گشتاور 15/500 نیوتون متری(در الکتروموتورها نه سر چرخها) داشته باشه که نداره قطعا مشکلاتی در هندلینگ و کنترل خودرو به وجود خواهد آمد پس چنین گشتاوری برای این خودرو غیر منطقی است ولی احتمالا تسلا رودستر گشتاور 10/000 نیوتون متری در الکتروموتورها داشته باشه(چون برای این کار هیچ شرکتی پیشروتر از تسلا نیست و رسیدن به چنین گشتاوری در الکتروموتورها سیستم خنک کننده و مصرف انرژِی زیادی رو میطلبه و برای ماشینی مثل رودستر منطقی به نظر میرسه چون این ماشین یک هایپرکاره و برای استفاده روزمره و طی کردن ماهانه هزار کیلومتر ساخته نشده و تولیدش هم سالانه 10/000 دستگاه هست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        حق با شماست
        خیلی‌ هم عالی‌

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          گفتن این موارد(پاسخ به سوالات دوستان) وظیفه است و انسان اگر بتونه و به سوالات دیگران پاسخ بده خیلی هم خوبه و میگن زکات علم یاددادن است.من هم اگر سوال زیاد میکنم از دوستان عذرخواهی میکنم و شاید این سوالات،سوال دیگران هم باشه و سعی میکنم از این به بعد کمتر سوال کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. fr

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    car and driver گفته هامر جدید 1000 اسب قدرت و شتاب 3 ثانیه داره ،یعنی بورو افروید بعد بیا پیست حالشو ببر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Carbonado Aventador

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4469 ديدگاه)

    چیه این هامر?
    خبر خوشحال کننده ای بود..
    یه کمپانی لوازم صوتی امریکایی به اسم هامر هم هست..
    که ساب ووفر های بی نظیری تولید میکنه ؛ تو ایرانم با قیمت بالا پیدا میشه!!
    .
    بی نظیره لامصب بدنه ی ماشین رو پااااره میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا