جنرال موتورز

فراخوان 690 هزار دستگاهی پیکاپ های جنرال موتورز

پیکاپ تراک ها طرفداران فراوانی در ایالات‌متحده دارند. می‌پرسید چقدر؟ نگاهی به مطلب پیش رو میزان فراخوان صورت گرفته بیندازید!


اگرچه فراخوان‌های معمولی دنیای خودرو به صدها، هزاران و همین حول‌وحوش محدود می‌شوند اما جدیدترین فراخوان جنرال موتورز دربرگیرنده تعداد عظیم ۶۹۰۶۸۵ دستگاه پیکاپ است که تمامی آن ساخت یک سال هستند.


بنا به گفته‌های سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، احتمال دارد فرمان هیدرولیک مدل‌های معین پیکاپ های شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا از کار بیفتد. قطع و وصل ناگهانی و پیش بینی نشده فرمان هیدرولیک پیکاپ‌های یاد شده می‌تواند باعث تصادف شود بنابراین جنرال موتورز اقدام به فراخوان این خودروها کرده است.


این مشکل تنها به مدل‌های سال ۲۰۱۴ سری ۱۵۰۰ محدود بوده و مدل‌های هِوی دیوتی یا ساخت سال‌های دیگر را شامل نمی‌شود. این فراخوان بزرگ نشان دهنده محبوبیت فوق‌العاده پیکاپ ها در آمریکا است. اگرچه که فورد F-150 پرفروش‌ترین پیکاپ آمریکا است اما جنرال موتورز نیز هر ساله تعداد زیادی از پیکاپ های خود به فروش می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali(chevy nova

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    مشکلى که براى این وانتها اتفاق افتاده رو کاملا اشنا هستم بهش
    فرمونهاى هىدرولىکى که بسىار نرم هستن در مواقعى که پمپ هىدرولىکشون مشکل پىدا کنه بشدت سفت مىشن و چرخوندن اون فرمون بسىار سخت مىشه
    دقىقا همىن اتفاق براى این وانتها افتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (ali(chevy nova

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    دوستان حالا که بحثش شد بذارىد یه نکته بگم
    تو ماشىنهاى امریکایی بخش جعبه فرمون و هىدرولىک فرمون کمى با ماشىنهاى دیگه از لحاظ قدرت هىدرولىک فرمون تفاوت هستش
    پمپ هىدرولىک فرمون ماشىنهاى امریکایی تا2 برابر قدرت بىشترى نسبت به بقىه ماشىنها داره
    این بخاطر اینکه ماشىنهاى امریکایی قسمت جلوشون وزن زیادى داره و به همىن خاطر هىدرولىک فرمونهاشون بسىار قوى تر از ماشىنهاى دیگس
    برا همین زمانى که این ماشىنها پارک هستن اگه لاستىک پهن ساىز295 هم زیر ماشىن باشه شما با یه انگشت دستتون به راحتى مىتونىد فرمون رو بچرخونىد
    حتى حتى اگه ماشىن رو لبه جدول پارک کنىد و لاستىک جلو چسبىده باشه به جدول شما فرمون رو بچرخونىد هىدرولىک فرمون به حدى قوى هست که کله ى ماشىن رو مىتونه جابجا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      با سواد اندکم میتونم بپرسم چرا فرمون برقی استفاده نمیکنن ؟ اونوقت ویگه پمپ هیدرولیک و اینا نبود و این مشکلات بوجود نمیومد؟( حتما یه مزیتی داره؟)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کوروش

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      عمدتا از قدیم امریکایی ها سیستم تحت فشار بالا که از مخزن می توانید متوجه بشوید حتی جعبه فرمان بسیار بزرگ برخی هاشون نشان دهنده این سیستم هستند اصولا امریکایی ها با کمک شرکت های هواپیمایی هیدرولیک را توسعه دادند دلیل برتری انها هم از قدیم همینه همین نوا فکر کنم یک شرکت زیر مجموعه گرومن خدا بیامرز سیستم هیدرولیکش رو زده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کوروش

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      قبلا زیر مجموعه parker Hannifin بودش که در ساخت F35 هم مشارکت داشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali(chevy nova

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    جناب عطا فرمون برقى هم مشکلات خودش رو داره
    یه مطلب بود در مورد فورد فىوژن که مجهز به فرمون برقى بود و تفاوتى که داشت با بقىه فرمون ها این بود که مىله فرمونى وجود نداره تو این سىستم ىعنى فرمون به جعبه فرمون بوسىله مىل فرمون متصل نىست و چندتا سنسور وجود داره که باعث مىشه فرمون رو که مىچرخونىد چرخها دور بزنند
    حالا شما حساب کن به هر علتى اگه این سىستم خللى درش بى افته دیگه راننده کنترلى به ماشىن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali(chevy nova

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    البته از مزایاى فرمون غىر برقى با همون هىدرولىکى اینکه هزینه کم ترى داره و اگر خراب هم بشه تعمىراتش خىلى کم تره تا فرمونهاى برقى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. silver

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    در بعضی مدل فرمان های برقی هست که میل فرمان حذف شده کنترل جعبه فرمان فقط و فقط از طریق برق و سیگنال فرمان انجام میشه که صد البته ایمنی کمی داره ( فکرشو بکنید به هر دلیلی اگر برق ماشین حین حرکت قطع بشه دیگه فرمونی در کار نیست!!!! البته راه های ایمنی هم براش پیش بینی شده(تغذیه برق مجزا برای سیستم فرمان) ولی بازم اطمینانش نسبت به بقیه کمتره)
    فرمان های برقی جدید تر برای حفظ ایمنی میل فرمان رو حذف نکردند و موتور های برقی به جای سیستم هیدرولیک وظیفه تقویت نیرو جعبه فرمان و نرم شدن حرکت قربیلک فرمان رو انجام میدن.
    ضمنا دست سازنده برای نصب سیستم اتوپارک و esp پیشرفته تر بازه و مثل هیدرولیک مستقیما نیرو از میل لنگ نمیگیره و اتلاف نیرو موتور کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      عزیز فرمان برقی fail safe هست اگر حین حرکت برق خودرو قطع بشه راننده تا زمان معینی توانایی تغییر مسیر را دارد تغذیه فرمان برقی از مدار مختصص به خودش انجام میشه و سنسور ها تا زمانی که (عمل گرا)actuator ها فشار هیدرولیک یا برق ذخیره را از دست ندهند خودرو به حرکت خودش ادامه می دهد اینطور نیست برق قطع بشود ماشین بره تو دیوار فقط فرمان خیلی سفت می شود و بعد از مدتی از کار می افتد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. silver

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        درسته دوست عزیز ،دقت کنی گفتم روش هایی برای بهتر شدن ایمنی این روش پیش بینی کردن . سپاس که شما بیشتر شرح دادی.
        ولی اگر این روش کاملا ایمن و بی نقص بود دوباره میل فرمان رو به طرح اضافه نمی کردند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. (ali(chevy nova

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    البته اون مدل فورد فىوژنى که من گفتم نسل قبل بود که مىله فرمون نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا