جنرال موتورز

اعلام مشخصات بائوجون RS-5، کراس‌اوور جدید جنرال موتورز برای چین

بائوجون، جزئیات و مشخصات کامل کراس‌اوور جدید خود بنام RS-5 را اعلام کرده است. این برند که متعلق به جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک-وولینگ است، طی رویدادی در مرکز مُد بین‌المللی شانگهای، همراه با رونمایی از اولین کانسپت خود بنام RM-C، مشخصات RS-5 را هم منتشر کرده است. این خودرو اولین سری از کراس‌اوورها، مینی‌ون‌ها و خودروهای سواری بائوجون محسوب می‌شود که به‌منظور رفع نیازهای متغیر و افزایش انتظارات خریداران طراحی و ساخته شده است.

RS-5 با ۴.۵۷ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۷۲ متر ارتفاع، کراس‌اووری کامپکت محسوب می‌شود. این ماشین در بیرون از جدیدترین زبان طراحی بائوجون که پیش‌ازاین در کراس‌اوورهای ۵۱۰ و ۵۳۰ دیده شده بود استفاده کرده است اما مهم‌ترین خبر این است که بائوجون لوگوی خود را تغییر داده و این لوگوی الماس شکل جدید را برای اولین بار در RS-5 ارائه کرده است.

این کراس‌اوور جدید از کابین مدرن و سطح بالایی هم سود می‌برد که به گفتهٔ سازنده، متریال باکیفیت و بیشترین فضای داخلی در کلاس خود را ارائه می‌کند. ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این ماشین می‌توان به تودوزی دورنگ، غربیلک فرمان D شکل، صفحه‌نمایش بزرگی در بالای داشبورد و صفحه آمپر دیجیتالی اشاره کرده که نمای لوکسی به کابین خودرو بخشیده‌اند. بائوجون همچنین وعده داده است که RS-5 تجربهٔ رانندگی ساکت و پالایش‌شده‌ای را ارائه کند.

علاوه بر این، RS-5 روی تکنولوژی هم تمرکز زیادی داشته است به‌گونه‌ای که به معماری الکترونیکی پیشرفته‌ای مجهز شده که بر اساس سیستم اینترنتی جدید بائوجون شکل گرفته است. این سیستم از طریق ارتباط هوشمند قابلیت‌هایی مثل کنترل خودرو از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند، به‌روزرسانی نرم‌افزارها و قابلیت خرید و پرداخت آنلاین را فراهم می‌کند.

کراس‌اوور جدید بائوجون همچنین از قابلیت رانندگی خودکار سطح دو و ۱۴ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف مثل کروز کنترل پیشرفته هم برخوردار است. RS-5 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است که نیروی آن توسط یک گیربکس CVT کاملاً جدید انتقال پیدا می‌کند. قیمت این کراس‌اوور جدید در چین از ۹۶,۸۰۰ یوآن معادل ۱۴,۴۵۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۱۳۲,۸۰۰ یوآن معادل ۱۹,۸۰۰ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    با دیدن نمایشگاه امسال شانگ های ( البته عکسها و گزارشات ?) دیگه مطمئن شدم. امپراتوری باستانی چین مجددا برگشته. تمام شرکتهای خودرو ساز بینام و نشانشون با شرکت های بزرگ خودروساز دنیا جوینت وینچر شدن و حالا مدعیان جدی.!
    باوجود مزحک بودن نام این خودرو( از دید ما) همان طور که در مقاله هم بود، از کیفیت مطلوب متریال و طراحی به مراتب بهتر و به روز تر سود میبره.
    واین حسرت ابدی برای نسل ما …..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (326 ديدگاه)

      مضحک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      با دیدن یک عکس نمیشه به ظهور امپراتوری باستانی چین پی برد به هر حال به لطف ده ها شرکت خدمات مهندسی پیشرفته غربی مانند ایتال دیزاین ریکاردو و … طراحی یک محصول مدرن کار سختی نیست این نکته جدید نباید فراموش کرد در نظم نوین جهانی غرب مرکز فکر و ابداع و چین و هند مرکز ساخت هستند و ما هم مرکز ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی داخلیش خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا