جنرال موتورز

درگ فوق‌العاده جذاب جی ام سی هامر الکتریکی و ریویان R1T

هم‌اکنون دو وانت تمام الکتریکی در بازار حضور دارند و نمونه‌های بیشتری هم در راه هستند؛ اما تا زمان از راه رسیدن سایر رقبا ما می‌توانیم دو خودروی تازه‌نفس این کلاس را با یکدیگر مقایسه کنیم و چه چیز بهتر از یک مسابقه درگ؟ اینجاست که کانال یوتیوب تراتل هاوس وارد میدان می‌شود و جی ام سی هامر الکتریکی را در برابر ریویان R1T قرار می‌دهد. این کانال همچنین در یکی از درگ ها تسلا مدل X را نیز وارد میدان کرده است تا به نوعی آن را سنگ محک قرار دهد.

هامر الکتریکی بسیار قوی‌تر از ریویان است و درعین‌حال وزن بسیار بیشتری نسبت به رقیب هم‌وطن خود دارد. جی ام سی وزن ۴۱۰۳ کیلوگرمی دارد درحالی‌که ریویان ۸۶۱ کیلوگرم سبک‌تر است و ۳۲۴۲ کیلوگرم وزن دارد. ریویان نیازمند این مزیت است زیرا از نظر قدرت کم می‌آورد. قدرت ریویان به ۸۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۱۲۳۱ نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که قدرت و گشتاور هامر به ترتیب ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۶۲۶ نیوتون متر است.

اگرچه هر دو وانت از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده می‌کنند اما تفاوت بین این دو خودرو در همان ثانیه‌های اول درگ آشکار می‌شود. تسلا مدل X دو وانت موردبحث را محو می‌کند و ریویان نیز سریع‌تر از هامر سنگین‌وزن حرکت می‌کند. هامر نمی‌تواند فاصله ایجاد شده را پر کند و به محدودیت سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت خود می‌رسد. ریویان هم حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت دارد.

این دو وانت در درگ رولینگ نیز شرکت می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد که مزیت‌های ریویان کم‌رنگ شده باشد. ریویان بازهم از هامر پیش می‌افتد، هامری که وزن بالا بلای جانش شده است. اگرچه هامر از حالت رانندگی وات‌ها به‌سوی آزادی استفاده می‌کند و قدرت زیادی دارد اما هنوز هم‌ وزن بالایش جلب‌توجه می‌کند.

در سال‌های آینده شاهد تولید وانت‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود هرچند آن‌ها قدرتی در حد و اندازه هامر و ریویان نخواهند داشت. فورد F-150 لایتنینگ قدرت ۵۶۳ اسبی خواهد داشت درحالی‌که خروجی سیلورادو الکتریکی به ۶۶۴ اسب بخار خواهد رسید. نسخه‌های قوی‌تر این دو وانت نیز شاید تولید شوند اما احتمالاً باید منتظر تائید چنین چیزی بمانیم. تا آن زمان جنگ قدرت بین هامر و ریویان ادامه خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    کلا مسابقه درگ جنبه سرگرمی داره و منبع قابل استناد برای انتخاب خودرو برتر نیست. مخصوصا وقتی بحث درباره پیکاپ ها باشه که شتاب ۵ ثانیه هم براشون بسیار زیاد و غیر کاربردی و حتی مضر هست(تمام وسایل داخل محفظه بار آسیب میبینن یا هنگام شتاب گیری به بیرون پرتاب میشن!) حالا دیگه شتاب ٣ ثانیه ای که بماند! پیکاپ باید قیمت مناسب داشته باشه و بشه ازش برای کار استفاده کرد وگرنه اینها بیشتر کالای لوکس هستند تا یک پیکاپ واقعی و کسی باهاشون در مزرعه کار نمیکنه!

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. افشار

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (705 ديدگاه)

      اگر قابل استناد نبود که این همه وقت و هزینه صرف این موضوع نمی شد

      موافقم 8
      مخالفم 21
    2. کافر مقدس

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      چیزی که ما از درگ تو پدال دیدیم هر کسی که خودرو کمپانی دلخواه ش زودتر از خط رد شد بهتره ـه . در مواقعی که ماشین مدنظر ش دیر عبور کرد درگ چیزه بیخودی هست

      شتاب سریع ماشین های کمپانی مدنظر میشه خوب. ولی کمپانی اگه مدنظر نباشه میگن شتاب خوب نیست این همه شتاب برای چی آخه

      تو درگ تایکان و تسلا و لوسید دیدیم تایکان با اختلاف زیادی عقب بود . در پدال متوجه شدیم تسلا و لوسید ایر بیخود شتاب دارن وعلا تایکان که کند نیست . تایکان سریع میشد میگفتن تسلا و لوسید که کند نیستن . تایکان الکی شتاب داره

      موافقم 21
      مخالفم 5
      1. GMA

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        میتونی مجدد کامنت های همون پست رو بخونی، من به هیچ وجه از تایکان حمایت نکردم، اینجا هم نه طرفدار ریویانم نه هامر، نظرم درباره همه درگ ها همینه! درگ فقط برای سوپرکار هاست، ولی بازم نشانه برتری مطلق نیست. حتی اگه در اون درگ تایکان هم برنده میشد بازم حرفم همین بود.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. Hamid

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جالب بود
    خودرو نویسها و برنامه سازان خودرویی تو ایران فقط میتونند درگ بین نهایت دیگینیتی و یک سانتافه عهد قجر بزارند تفاوت هم زیاده جایزه حرف از ۴ ثانیه و اینها هست ما باید بریم رو ۱۲ ثانیه
    صبح رفته بودم کارواش یک سانتافه رنگ سوخته قهوه‌ای بود و کلی پژو و آل نود از نزدیک نگاه کردم دیدم وضعیت رنگ بدنه ها خیلی خراب بود پر لکه زدگی و ….

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. ماکسیمیلیان

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      داغ دل تازه مَکنید جناب حمید…

      موافقم 4
      مخالفم 4
  3. سروش

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    البته هامر فول سایزه و ریویان تقریبا میان سایز. از نظر سایز در یک کلاس نیستند. ابعاد بیشتر، باتری بزرگ تر، موتور قوی تر، سنگینی متریال بدنه و سرکوب کننده صدا به خاطر لوکس بودن هامر و تکنولوژی بیشتر باعث میشه نتونه به اندازه ریویان چابک باشه که اصلا اهمیتی هم نداره. به قول دوستمون شتاب زیر ۵ ثانیه به کار پیکاپ نمیاد

    موافقم 9
    مخالفم 5
  4. ممد ژانگولر

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    به نظر من هامر نخواست اول بشه یجورایی بزرگی کرد گفت بذار اون دوتا دلشون خوش باشه
    هامر نقش مربی تیمو داره که کوتاه میاد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. ماکسیمیلیان

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    خبری از جناب rezars نیست متأسفانه…

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. sam

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      بنده خبر دارم متاسفانه ایشون بعد از هفته‌ها مبارزه با کرونا چند روز پیش فوت شدن
      برای شادی روحش صلواتی ختم بفرمایید

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. کوبیده

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        کاش زودتر شر این نکبت چینی از سر هممون کم بشه
        روحش شاد

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. GMA

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        sam
        جدی میگید؟! اگر شوخی هست که اصلا شوخی قشنگی نیست! ولی اگه واقعا باشه که خیلی غم انگیزه!

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. ماکسیمیلیان

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        قلبم چروکیده شد درد گرفت.
        جسارتاً مزاح نمی کنید؟
        افسوس دنیای فانی… افسوس…
        از کجا با خبر شدید؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
      4. ماکسیمیلیان

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        بنده باور نمیکنم.
        اگر حقیقت هم باشد چون از لحاظ لحاظ روحی آسیب پذیر هستم، آن را نمیپذیرم.

        موافقم 5
        مخالفم 3
      5. MC20

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1582 ديدگاه)

        sam عزیز اگه خبرتون موثقه ( که امیدوارم نباشه ) لطفا توو هر پستی که صلاح می دونین به طور رسمی اعلام کنید تا دوستان همه برای شادی روحش فاتحه و خیرات بفرستیم و به خودمون بیایم و قدر رفاقت ها رو بیشتر بدونیم تا اون عزیز سفرکرده هم باعث خیر بشه … عمیقا متاسف شدم … لعنت به چین … امیدوارم در دادگاه عدل الهی تا ابدالعابدین جوری بسوزن که هرگز احدی اون جوری نسوخته … حالم خراب شد …

        موافقم 4
        مخالفم 0
      6. کامران

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        إنا لله وإنا إلیه راجعون
        امان از دست این دنیای فانی و زودگذر
        خیلی به سپهبد جهانبانی علاقه داشتن
        روحشان شاد و یادشان گرامی 🌸🖤

        موافقم 3
        مخالفم 2
      7. Philipp

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        دوستان شایعه پراکنی نکنید
        من و برخی از دوستان باهاشون در ارتباطیم صحیح و سالم هستن

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. ماکسیمیلیان

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          الحمدلله خدا را شکر.
          سپاس از اینکه آگاهمان کردید جناب فیلیپ و پورشه 911.
          حقیقتاً شوک عصبی شدیدی به بنده واردشد،
          برای جناب سام متأسفم.
          عمل فوق العاده تأسف برانگیزی بود این شایعه پراکنی شما( sam:user ).

          موافقم 4
          مخالفم 0
      8. Porsche 911

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        داداش چرا شایعه میپراکنی😐
        خیر زنده ان و بهتر از همیشه

        موافقم 7
        مخالفم 0
      9. rezarsnewphone

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (278 ديدگاه)

        شما کی هستی که نمیشناسمت و بامن در ارتباطی و کرونا داشتم 😐 کامپیوتر خراب بود یه اکانت جدید رو گوشی ساختم مشکلم این بود نتونستم اون RezaRspc رو بیارم به کوری چشم دشمنان سالم و سلامتم الانم اقا فلیپ و اقا محمد و اقا امین با من در ارتباطن هیچ دوست دیگه ای اینجا با من در ارتباط نیست
        بعدشم پروفایلم تیمسار ربعیه

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. ماکسیمیلیان

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          سلام و درود!
          خدا را شکر سالم و سلامت هستید.
          آقای شایعه ساز نوروز بنده را به خبر جعلی شوم غمگین کردند.
          سپاس از اینکه مرا ارامش و تسکین دادید🌷
          واتساپ نیاز نیست، جسارتاً در صورت امکان به حساب پدال بنده آدرس ایمیلتان را ارسال کنید.
          زنده باشید، یا علی🌷

          موافقم 6
          مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4783 ديدگاه)

    مسابقات درگ در حال حاضر نسبت به گذشته سریع ترو بزرگترو گرون ترو خیلی تجاری تر شده ولی از محبوبیتش کم نشده ……. حتی با گذشت زمان به تدریج استفاده از فناوریای جدید کامپیوتر کسری از ثانیه رو هم اندازه گیری میکنن و حتی گاهی اوقات سرعت ماشینا تو این مسابقات از ۳۰۰ مایل در ساعت (نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت) هم میگذره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. amirmohammad

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هامر فوق العادس

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. MC20

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1582 ديدگاه)

    فکر می کنم آخرین کامنت اون عزیز ، 21 اسفند پارسال بوده … پست تست و بررسی مازراتی MC20 از نگاه جرمی کلارکسون … خدایش بیامرزد … کاش شوخی باشه … 😭😭😭

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Zelzele

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین هارو نباید تو درگ. شناخت. بلکه باید با گذشت زمان متوجه شد کدام بهترند. خودم طرفدار هامر هستم. و کسانی که میگویید شتاب بالا برای وانت نیست. آخه بابا جان هامر که نیسان آبی نیست که تنها قابلیتش جابجا کردن گوسفندان باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Jdm باز

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    اصلا درگ که مهم نیس تو بحث وانت ها
    قابلیت بکسل و ظرفیت قابل حمل و این جور چیزا مهمه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. ارین صاحب جمعی

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    تویوتا باید دست بجنبونه البته که برنامه های خاصشو داره و اگرنه کیا داره سرمایه گذاری عظیمی میکنه از طریق ev9 تا جلوی تویوتا وایسه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا