خودروهای سنگین

برنامه‌های توسعه اتوبوس‌های مدرسه الکتریکی

وزارت انرژی ایالات متحده  اخیراً یک بودجه ۴.۴ میلیون‌ دلاری برای توسعه یک اتوبوس مدرسه الکتریکی با فناوری ارتباط وسیله نقلیه با زیرساخت‌های شهری (V2G) به شرکت «بلوبِرد» اختصاص داده است. دیگر گروه‌ها نیز مجموع سرمایه‌گذاری‌ها را به حدود ۹ میلیون دلار رسانده‌اند تا بلوبرد بتواند تا سال ۲۰۱۹، ناوگانی متشکل از ۸ اتوبوس را در کالیفرنیا ارائه کند.

elion
به منظور کاهش هزینه مالکیت، این اتوبوس‌های الکتریکی از یک نوع تکنولوژی برخوردار خواهند بود که در هنگام عدم نیاز به جابجایی دانش‌آموزان بین منازل و مدرسه، بخشی از انرژی موردنیاز شبکه برق شهری را تأمین کند؛ موضوعی که می‌تواند موجب کسب درآمد در نواحی اطراف مدرسه شود. همچنین این اتوبوس‌ها فرصتی برای ایجاد شغل‌های جدید خواهند بود. میشائیل سیمون (Michael Simon)، رئیس و مدیرعامل ترانس‌پاور که به عنوان یک کمپانی پیشرانه الکتریکی و باتری، در این پروژه با بلوبرد همکاری می‌کند، در این زمینه می‌گوید:

تأمین قطعات سیستم پیشرانه الکتریکی، به عنوان مثال برای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال، این پتانسیل را دارد که تا ۲۵۰ شغل جدید در کالیفرنیا ایجاد کند.

در خبری مرتبط، کمپانی «لایِن باس» نیز از اتوبوس برقی مدرسه eLion در «پالو آلتو» رونمایی کرده است. eLion با همکاری دولت «کِبِک»، جایی که لایِن باس در آن مستقر است، و همین طور، دفتر توسعه تجاری و اقتصادی فرماندار کالیفرنیا (GO-Biz)، توسعه داده شده است. طرف‌های سهیم در این پروژه معتقدند که اعضای تنفسی در حال رشد کودکان حساسیت زیادی به آلودگی دارند و بنابراین هوای پاک در نزدیکی مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است.

bluebird
کِبِک و GO-Biz طبق برنامه‌های مقابله با آلودگی کربنی خود، به این پروژه کمک کرده‌اند و لایِن باس قصد دارد که همراه با توسعه خط تولید، eLion را در کالیفرنیا تولید کند. مدارس ماساچوست نیز در میان مراکز آموزشی‌ای هستند که از این اتوبوس‌های مدرسه الکتریکی استفاده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. masoud v12

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (145 ديدگاه)

    در اکثر نقاط دنیا همیشه ایمن ترین اتوبوس ها رو به سرویس مدارس بچه ها اختصاص میدن مانند همین اتوبوس مورد ملاحضه تصویر بالایی و لی در اینجا با یک پراید 10 سال پیش که بیست تا بچه رو مثل هندوانه روی هم چیده اسمش رو میذارن سرویس مدارس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خوشم میاد که اینقدر به فکر هستند و برمنامه ریزی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (190 ديدگاه)

    یاد کارتن سفرهای علمی افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtaba

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از این سرویسای مدرسه ام آرزوست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا