خودروهای سنگین

اسنومبیل آمازون برای انتقال دیتا

انتقال حجم عظیمی از داده‌های ذخیره شده به صورت الکتریکی، در عین مشکل بودن، وقت زیادی نیز لازم دارد. تکنولوژی کنونی اینترنت دارای محدودیت‌هایی برای سرعت انتقال داده است. اگر چند قطعه عکس از گوشی شما ظرف چند ثانیه ارسال می‌شوند، ولی تهیه نسخه پشتیبان از تمام داده‌های یک کمپانی می‌تواند به سال‌ها زمان نیاز داشته باشد. این مشکلی است که «سرویس وب آمازون»، بازوی پردازش ابری فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون، در حال حاضر بر روی آن کار می‌کند و به یک راه‌حل در این زمینه رسیده است: یک «اسنومبیل» که در واقع، یک سرور غول‌آسای متحرک محسوب می‌شود.

snowmobile
snowmobile
اسنومبیل یکی از طرح‌های توسعه سرویس «اسنوبال» آمازون است. آمازون یک واحد ذخیره ۸۰ ترابایتی «اسنوبال» را به مشتریان خود تحویل می‌دهد. وقتی اطلاعات بر روی این واحدها قرار گرفت، مشتری این «اسنوبال» را دوباره به آمازون برمی‌گرداند تا داده‌ها مستقیماً به یک سرور منتقل شوند. آمازون «اسنوبال» را برای غلبه بر مشکلاتی نظیر هزینه بالای شبکه‌های با سرعت بالا، زمان طولانی انتقال دیتا و نگرانی‌های ناشی از امنیت ارسال داده‌های با حجم زیاد در بستر اینترنت، طراحی کرده است.

snowball
snowball
برای برخی از مشتریان، «اسنوبال» نمی‌تواند فضای کافی برای داده‌های آنها فراهم کند؛ موضوعی که آمازون را به سمت تسوعه «اسنومبیل» سوق داده است. اسنومبیل یک کامیون با ظرفیت ۱۰۰ پتابایت یا ۱۰۰ میلیون گیگابایت است که آمازون از آن برای دریافت مستقیم داده‌های دیجیتال از مشتریان و انتقال آنها به مراکز ذخیره‌سازی داده استفاده می‌کند. در واقع، آمازون یک هارددیسک در ابعاد یک کامیون برای مشتریان ارسال می‌کند که می‌تواند به صورت فیزیکی تمام داده‌های آنها را با خود جابجا کند. شاید استفاده از یک کامیون برای انتقال داده‌های دیجیتالی عجیب به نظر برسد، ولی این موضوع را نیز باید درنظر گرفته که جابجایی ۱۰۰ پتابایت از طریق شبکه اینترنت می‌تواند بیش از ۱۰ سال طول بکشد. این در حالی است که مطابق گزارش Wired، یک اسنومبیل می‌تواند مسیر لس‌آنجلس را نیویورک را در طول ۱۰ روز طی کند و در این حالت، حجم عظیمی از داده را نیز انتقال دهد.

قیمت‌گذاری این سرویس بر اساس میزان داده ذخیره در اسنومبیل در هر ماه است. آمازون مبلغی برابر نیم سنت برای هر گیگابایت درنظر گرفته که قیمت نسبتاً ارزانی است. امّا این هزینه را در تعداد گیگابایت‌های یک کامیون ضرب کنید، باید گفت که برای استفاده از یک اسنومبیل به صورت کامل، به ۵۰۰ هزار دلار نیاز است. آمازون در این سرمایه‌گذاری که بر روی اسنومبیل انجام داده، به میزان تقاضای موجود برای این سرویس، امید زیادی دارد.

سرویس وب آمازون دارای مراکز ذخیره‌سازی در نقاط مختلف دنیاست که برخی از آنها در سراسر ایالات متحده پراکنده شده‌اند. این به معنای آن است که زمان یک دور گردش اسنومبیل می‌تواند تنها چند روز، و نه چند سال، به طول بینجامد. آمازون در همین حال، برای امنیت و رمزگذاری اطلاعات، اهمیت زیاید قائل شده و به این منظور تمهیداتی نظیر پرسنل امنیتی ویژه، ردیابی GPS، سیستم پایش و هشدار و مراقبت ۲۴ ساعته ویدیویی درنظر گرفته است. ضمن اینکه مشتریان می‌توانند از آپشن اسکورت امنیتی برای همراهی اسنومبیل در هنگام جابجایی دیتا استفاده کنند. خودِ کامیون، مقاوم نسبت به ضربه و رطوبت و همین طور، با سیستم کنترل حرارتی است.

منبع: wired

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    در عکس اول اون پیتربیلت سفید زیبا واقعا روانم رو پریشون کرد
    اخه پیتر بیلت چرا اینقدر خوشگل کامیون میسازی؟؟؟؟
    اخه چرا این همه ابهت داری؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. volvo fh

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      فکر کنم مدل 389باشه
      هنوز کلاسیک ساخته میشن,صفحه کیلومترشون پر از آمپرهای عقربه ایی است
      برعکس اروپاییها که هر سال عقربه هاشون کمتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mori Ca.

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اگه داده های ارزشمندت داره رو اسفالت حرکت می کنه .. بتهره با همچین غولی جابجا بشه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سید

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به نظرم عکس اول کامیون کنورث باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا