خودروهای سنگین

اسکانیا RV، یک خانه سه‌خوابه متحرک

شاید اسکانیا RV به اندازه یک موتورهوم مجلل مسافرتی لااقل در ظاهر جذاب نباشد اما در باطن آن می‌توانید چیزهای دوست‌داشتنی زیادی پیدا کنید.

اسکانیا RV درواقع نسخه موتورهوم و تغییر یافته کامیون R480 است. یک کامیون/کشنده اروپایی معروف که به کابینی آلومینیومی شامل چندین اتاق و تجهیزات مجهز شده است.

شرکت VAEX که در هلند مستقر است تغییرات مورد نظر را بر روی این کامیون انجام می‌دهد. کابین راننده دارای تجهیزاتی چون سیستم ناوبری، دوربین‌های عقب، سنسور پارک و کابین خواب با تخت خواب کشویی است. این قسمت به صورت مجزا از خانه‌ای است که پشت کامیون قرار می‌گیرد. وقتی به قسمت پشتی بروید، اوضاع به‌مراتب بهتر می‌شود. آشپزخانه‌ای با کابینت و کشوهای زیاد و اتاق نشیمن لوکس و اتاق‌های خواب.

در آشپزخانه جمع‌وجور این خانه متحرک، یک اجاق گاز چهار شعله الکتریکی، فر، سینک، یخچال و فریزر ۱۸۵ لیتری و در قسمت نشیمن یک مبل بزرگ و یک تلویزیون ۳۲ اینچی مشاهده می‌شوند. دو تلویزیون دیگر نیز در اتاق‌ها جای گذاری شده‌اند. یکی از اتاق‌ها به‌عنوان اتاق مستر و یک اتاق برای بچه‌ها طراحی شده‌اند که دومی مجهز به کنسول بازی پلی‌استیشن است.

حمام با ابعاد کامل و با دیواره‌هایی به شکل سنگی تزئین شده است. توالت نیز ابعاد استانداردی دارد. برای تأمین آب مورد نیاز از یک منبع ۷۵۰ لیتری برای آب شیرین و یک منبع ۴۲۰ لیتری برای آب بازیافتی و یک مخزن ۲۰۰ لیتری فاضلاب استفاده می‌شود. سیستم مخزن آب گرم هم برای دوش و گرمایش از کف تعبیه شده است. یک ژنراتور دیزلی هم برق مورد نیاز را تأمین می‌کند.

در قسمت پشتی اسکانیا RV کابینت ابزار، یخچالی کوچک و سینک و دوش آبی برای شستشو در فضای آزاد در نظر گرفته شده و همچنین یک ماشین لباسشویی و خشک‌کن نیز در اینجا یافت می‌شود. هرچند اطلاعات و تصاویری بیشتری از این بخش‌ها منتشر نشده‌اند.

مطمئناً این خانه متحرک اسکانیا بسیار جالب و مفید است. مخصوصاً برای کسانی که از تفریحات دور از خانه و سفرهای دور و دراز لذت می‌برند. با وجودی که قیمت این مدل اعلام نشده اما می‌توان مطمئن بود که قیمتی بسیار بالا خواهد داشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    R500 بود صدای 8 سیلندرش هم گوش نواز تر بود :)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    بهشت خودروهای کمپر و این مدلی را باید در آمریکا جستجو کنید .

    یکبار یه فیلم نیم ساعته تو یوتیوب میدیدم که گزارشگرش ایرانی بود در کالیفرنیا و به نمایشگاه‌های مخصوص این خودروها میرفت و فیلم میگرفت ، البته بیشتر شرکتها خصوصی ساز بودند که مثل اسکانیا یا ولوو نیست که شناخته شده باشه و بیشتر برای بازار خود آمریکاست اما با بالاترین حد نهایی کیفیت که باور کنید اسکانیا یا ولوو یا حتی بنز و داف هم در برابرش از لحاظ ظاهر و عملکرد پائینتر هستند و کلاً تراک‌ها در آمریکا با اروپا آسیا و بقیه جاها متفاوته .

    باورتون نمیشه ، تجهیزاتی که نشون میداد از هتلهای لوکس پنج ستاره هم بیشتر داره با متریال درجه یک از سنگ چوب آلومینیوم چرم پارکت و….. .

    جالبیش ، نحوه فروش بود که با تخفیف ‌های بسیار زیاد و شرایط چندین ساله بدون بهره به فروش میرسه و از ۳۰ هزار دلار شروع میشد تااااااا ۵۰۰هزار دلار ، اما یه چیزه ناب و معقولش را میشد در حدود ۲۰۰ هزار دلار تهیه کرد که خداشاهده در حد خونه‌های لوکس و بالاتر تجهیزات داشت که من فقط موندم از این همه آزادی در خرید وسایل نقلیه در آمریکا که لذت نهایی از هر مَقوله‌ای را میبرند ، البته اگر کاری و زرنگ باشید در آمریکا به همه چیز میرسید و اگر نه که آدم بی‌عرضه داخل دَبه‌ی عسل تو بهشت هم بیوفته غرق میشه و دستوپا میزنه .

    در ایران قبل تحریم‌ها داشت راه میوفتاد ساختن این کمپرها در شرکت ایویکو و خصوصی سازها اما با شروع تحریم همه چیز به فنا رفت و به تاریخ تا اطلاع ثانوی پیوست .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. سعید سابق

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فقط پارک کردن و یا سر بریدگی ها دور زدنش مصیبته

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. حسین دهمرد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    زیادی بزرگه. من باشم یه ون با اندازه معقول و قیمت معقول رو ترجیح میدم. باید فکر رانندگی هم باشی بعدم کمپر باید تا حدودی بتونه خارج جاده هم بره.
    حتی با همین اندازه هم بخوای درست کنی از یه اتوبوس شهری استفاده کنی پله هاش قابل دسترس تره و سوار و پیاده شدن ازش راحت تر از اینه.
    یکی از فانتزیای ضایع بچگی این بود که یه اتوبوس شهری بگیرم صندلیا رو وردارم پارتیشن بندیش کنم که شبیه چندتا کوپه قطار درستش کنم توشون مبل بزارم مسیر سیستان به گلستان مسافر جابه جا کنم.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا