خودروهای سنگینمرسدس بنز

تست میدانی مرسدس آکتروس 1

مدل MP4 آکتروس یکی از کامیون‌های مهم و قابل‌احترام مرسدس بنز در تاریخ این شرکت است. در حال حاضر شش سال از عمر مدل‌های اولیه این کامیون افسانه‌ای می‌گذرد و وقت آن رسیده تا این اسطوره، جایگاه خود را به مدل Actros 1 تقدیم کند.
همچون دیگر تولیدکنندگان کامیون در دهه گذشته تولیدات مرکز اشتوتگارت نیز با همان طرح قدیمی عرضه می‌شوند.
نظر شما در مورد ظاهر کامیون‌ها قابل‌احترام است اما به نظر من آکتروس هنوز هم عالی به نظر می‌رسد.


آکتروس موفقیت و محبوبیت خود را بیشتر مدیون طراحی زیبایش است. آکتروس برای انواع حمل‌ونقل مناسب است، خواه برای حمل بارهای سبک خواه برای حمل بوژی‌هایی با وزن چند صد تن. اتاق‌ها تنها شامل سه نوع استریم اسپیس (Stream space)، بیگ اسپیس (Big space) و گیگا اسپیس (Giga space) می‌شوند.


آکتروس هیچ‌گاه درخواست راننده خود را بی‌جواب نمی‌گذارد. این کامیون به قابلیت اطمینان بالا با مصرف سوخت اقتصادی در بین کامیون داران مشهور است؛ اما رانندگان آن یا از آن بسیار راضی‌اند و یا بسیار ناراضی.


چیزی که آکتروس به آن نیاز دارد مدلی مخصوص برای نشان دادن توانایی‌های واقعی این کامیون است. آکتروس ۱ برای کسانی ساخته‌شده که در فکر ابتیاع رقبای سوئدی این اسب آلمانی هستند. حتی می‌توان آن را به‌عنوان نمونه‌ای مخصوص حرفه‌ای‌های وفادار به این برند در نظر گرفت. این کامیون قرار است به قلمرو اسکانیا V8 دست‌درازی کند و بنز امیدوار است که بیشتر مشتریان وفادار به سوئدی‌ها را به سمت خود بکشد.

تعداد آکتروس‌های ۶۳۰ اسب بخاری در جاده‌ها بسیار کم است؛ اما با تولید آکتروس ۱ این رویه تغییر خواهد کرد. این عدد حداکثر توان موتور ۱۵.۶ لیتری OM 473 LA است.
این مدل با موتور ۵۳۰ اسب بخاری ۱۲.۸ لیتری هم در دسترس است. نکته قابل‌ذکر در مورد کامیون‌هایی با موتور بزرگ، قابلیت فعالیت مداوم با بار متعارف ۴۴ تن با کمترین تنش و فشار به موتور است. این کامیون‌ها نه‌تنها زمان کمتری برای طی مسیرهای کوهستانی صرف می‌کنند، بلکه مصرف سوخت زیادی هم ندارند حتی کمتر از موتورهای بی هیجان ۴۴۰ اسب بخاری.

روی جاده


با صعود از تعداد زیادی پله و ورود به اتاقک آکتروس ۱، متوجه شباهت زیاد جلوداشبورد به مدل‌های قبلی می‌شوید. تغییرات شامل صندلی‌های چرمی لوکس، تعدادی جعبه در انتهای اتاقک و سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی و ناوبری ماهواره‌ای است.


آکتروس دارای فناوری‌های جدید زیادی است اما یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها کار سختی نیست. من به‌راحتی شیوه تغییر منوهای داشبورد با دکمه‌های تعبیه‌شده روی فرمان را به حافظه سپردم. اتصال تلفن همراه هوشمند با بلوتوث نیز تنها چند ثانیه زمان برد.

در مدل قدیمی آکتروس صندلی راننده ارتفاع زیادی داشت به صورتی که پاهای راننده به‌راحتی از پنجره کناری اتاقک دیده می‌شد. من درهنگام رانندگی احساس می‌کردم که با صندلی در هوا معلق هستم. آکتروس ۱ عملکرد بهتری در این زمینه ارائه می‌دهد. من می‌توانستم ارتفاع صندلی را با سیستم کنترل بادی تنظیم کنم.

داشبورد به‌طورکلی طراحی خوبی دارد؛ اما متأسفانه استفاده از پلاستیک مشکی‌رنگ، احساس خوبی به راننده منتقل نمی‌کند. استفاده از تعدادی قطعه طرح چوب یا فلز براق می‌توانست محیط داخلی را جذاب‌تر نماید.
انتخاب دنده با استفاده از دسته‌دنده در سمت راست از این راحت‌تر نمی‌شود. من قبلاً مشکلاتی در تعویض دنده در حالت خودکار مشاهده کرده بودم اما در نمونه‌های جدید با ارتقاء نرم‌افزار جعبه‌دنده برای مدل‌های یورو ۶ تعویض دنده‌ها سریع‌تر انجام می‌شود؛ سبک کردن دنده‌ها به نرمی و سنگین کردن آن‌ها نیز به‌سرعت هرچه‌تمام‌تر انجام می‌پذیرد.

آسودگی در رانندگی


جعبه‌دنده با کوچک‌ترین اشاره به پدال گاز عکس‌العمل نشان می‌دهد و دور موتور را در حالت بهینه نگه می‌دارد. این جعبه‌دنده هوشمند در هنگام کاهش سرعت، دنده‌ها را به‌نوبت سنگین‌تر می‌کند. باوجود ۳۰۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۰۰ دور در دقیقه راننده از یاد خواهد برد که در حال کشیدن کانتینری ۴۴ تنی است.
در هنگام عبور از سربالایی جعبه‌دنده برای نشان دادن بهترین عملکرد خود، دور موتور را در بهترین حالت حفظ می‌کند.

آکتروس کامیونی بی‌دردسر است. چیزی که از آن خوشایندتر است صدای موتور آن می‌باشد. گویی موتور دیزل قدرتمندی در زیر پاهایتان قرار دارد که البته این‌طور هم هست.
زمانی که به سراشیبی می‌رسید ترمز موتور کارآمد خواهد بود. در آکتروس‌های قدیمی جعبه‌دنده عادت داشت در هنگام نیاز به تمام قدرت ترمز موتوری برای کاهش سرعت با کاهش ۳ دنده‌، دنده نهم را انتخاب کند. با این کار ضربه‌ای ناگهانی متوجه کامیون و راننده می‌شد.
جعبه‌دنده جدید با معکوس‌های پیاپی در هنگام کاهش سرعت باعث کنترل بهتر و راحتی بیشتری شده است و به همین دلیل من در هنگام استفاده از این کامیون هرگز مجبور به استفاده از حالت دستی جعبه‌دنده‌ نشدم. حالت قدرت نیز در برنامه‌های جعبه‌دنده موجود است که باعث تعویض سریع‌تر دنده‌ها می‌شود اما در هنگام حمل ۴۴ تن بار به استفاده از آن نیاز نشد. روی‌هم‌رفته از به‌روزرسانی‌های جعبه‌دنده این کامیون تحت تأثیر قرار گرفتم. این جعبه‌دنده در هماهنگی کامل با راننده عمل می‌کند و عملاً نیاز به مداخله راننده را منتفی می‌سازد.

خسته‌کننده

فرمان سنگین احساس می‌شود و سیستم تعلیق در هنگام مواجهه با موانع ناراحت‌کننده‌تر از دیگر حریفان است. وقتی سوار آکتروس هستید احساس می‌کنید در ارتفاع زیادی قرار دارید و اتاقک در هنگام پیچیدن به طرفین خم می‌شود.

در هنگام پارک کامیون و استفاده از دنده‌عقب پدال گاز بسیار حساس است؛ اما از نمونه‌های پیشین عملکرد بهتری دارد. حالت خزش (Crawler mode) در منوی داشبورد قابل انتخاب است و در هنگام مانور بسیار کارآمد خواهد بود.
آکتروس از بیرون عظیم‌الجثه به نظر می‌رسد، اما فضای داخلی چنین حسی را منتقل نمی‌کند. کف اتاقک ارتفاع زیادی دارد به همین دلیل اتاقک آن‌چنان‌که فکر می‌کنید بزرگ نیست. اشتباه نکنید اتاقک دارای فضای زیادی است؛ جعبه‌های انتهای اتاقک به ارتقای فضای ذخیره کمک شایانی کرده است. ماکروویو هم در همین مکان تعبیه‌شده که خلوت شدن باعث جلو دست راننده شده است.

در پشت اتاقک مواد باکیفیت و راحتی به‌کاررفته است. تخت خواب آکتروس ۱ بارنگ قهوه‌ای روشن و سفید طراحی‌شده است. به‌طورکلی طراحی داخلی زیباست اما رقیبان طراحی بهتری ارائه می‌دهند. سیستم صوتی قدرتمند با ۷ اسپیکر و یک ساب‌ووفر می‌تواند راننده را به کنسرتی اختصاصی ببرد.

جمع‌بندی

اگر آکتروس ۱ برای افزایش دامنه مشتریان و نشان دادن توانایی‌های واقعی خود وارد کارزار شده باشد، باید گفت که موفق خواهد شد. این کامیون می‌تواند در جمع رقیبان خود باافتخار سرخود را بالا بگیرد. آکتروس عالی است و امروز به‌روزتر از همیشه پا به جهان گذاشته است. صندلی‌های آن عالی هستند اما فضای داخلی نیاز به یک فیس‌لیفت برای بهتر شدن دارد.

مشخصات فنی موتور OM 473 LA

حجم: ۱۵.۶ لیتر (۹۵۲ اینچ مکعب)
نوع موتور:  ۶ سیلندر خطی
توان: ۶۲۵ اسب بخار در ۱۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۰۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰ دور در دقیقه
توان ترمز موتوری: ۶۲۵ اسب بخار  سه مرحله‌ای ساخت شرکت جیکوبز (Jacobs engine brake)
ضریب تراکم: ۱۷:۱
طول موتور: ۱۴۲۵ میلی‌متر
عرض موتور: ۱۱۲۸ میلی‌متر
ارتفاع موتور: ۱۲۱۲ میلی‌متر
وزن موتور: ۱۲۸۴ کیلوگرم

منبع: truckingmag

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بسیار ماشین خوبیه ولی تو کشنده ها ولوو fh رو بیشتر دوست دارم .

    موافقم 3
    مخالفم 4
  2. Porsche & Mercedes

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کدوم برند ک سالی چند صد هزار تا ماشین تولید میکنه
    از هاچبک و کراس اور و انواع شاسی بلند و سدان با انواع سایز تولید میکنه
    لوکس سازی میکنه ک کسی به پاش نمیرسه
    کدوم برند ک یونیماگ میسازه?میاد جی کلاس رو مخصوص افرود میسازه
    ماشین 6 چرخ(g63 6*6) تولید میکنه ک قیمت میلیون دلار میزارن براش تو بازار کارکرده
    کدوم برنده ک slr تولید میکنه هنوز بعد از چند سال داره با قیمتای نجومی خرید و فروش میشه
    Sls و gt رو میسازه
    کدوم برنده ک با همه این کارا تو فرمول 1 شرکت میکنه و قهرمان میشه
    و همینطور میاد برای اولین بار تکنولوژی فرمول 1 رو در قالب یک ماشین ب نام پروجکت وان میسازه
    همین برند میاد آکتروس رو میسازه و بازم اگه بهترین نباشه قطعا جز بهتریناس
    و جز 3 برندیه ک ماشینای کلاسیکش قیمت میلیون دلاری داره(در کنار پورش و فراری)
    بازم کلی مدل رو از قلم انداختم
    واااقعا جمله The Best or Nothing رو معنی کرده❤
    #پدر_صنعت_خودروسازی

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. perspolis

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ولی اغراق رو با حقایق نباید اشتباه گرفت
      فولکس تولید میکنه
      هیوندایی کامیون میزنه
      ولوو هم میزد الانم میزنن فقط جدا شده
      تویوتام یه بازوی کامیون داره فکر کنم

      خودم معتقد به داشتن یک عدد از بهترین هستم. چه ساعت چه ماشین و انتخاب من بنز جی کلاسه تو ماشینا ولی نباید اغراق کرد. اغراق خودش باعث مسخره شدن میشه. اغراق باعث تندروی میشه که اخرش همه بر ضدت میشن. مثل کاری که امریکایی بازای پدال کردن و باعث شدن طرفی که تا دیروز اصلا براش مهم نبود بیاد به امریکاییا منفی بده
      چون اغراق یک نوع مسخره کردن و توهین به طرف مقابله. نمیدونم المان رفتین یا نه. ولی اونجا من دوستم زندگی میکنه میگه یه جو خیلی منفی بر علیه ایرانیا به خاطر رفتار خود ایرانیا هستش. طرف ایرانیه تو رستوران میشینه میاد میگه زبان ما بهتره. نژاد ما بهتره و غیره. خب هرکی باشه بهش بمیخوره.
      یا مثلا تو تلویزیون رسمی المان مجری المانی میاد به رفتاری که یکی از سلبریتی های ترک داشته گیر میده. این سلبریتی همش میگفته ما ترکیم ما بهترین ما نژادمون اینه ما اینطوریم. بعد تو تلویزیون دعوتش میکنن اونجام این اقا میگه ما از بقیه بهترین چون ما فلان امپراطور یعنی عثمانی رو داشتیم که قلمروش تا اتریش بود ما فلان پادشاها رو داشتیم. طرف گفته بود ما زبونمونم بهتر از بقیه هست چون اینطوریه اونطوریه.
      حالا رفتار ما ایرانیا در کل همینه. چیزی که دوست داریم و داریم و سلیقمون میکشه رو بهترین میدونیم و به خاطرش به همه عالم و ادم توهین میکنیم چون بهترینیم. یکبار شده فکر کنین شاید بنز بهترین نیست یا فورد بهترین نیست؟ یا تویوتا بهترین نیست؟
      من بارها شده گفتم با خودم. من بارها گفتم نژادمون بهترین نیست. زبونمون بهترین نیست. دینمون بهترین نیست. مذهبمون بهترین نیست. کشورمونم بهترین نیست. جالبه شما تو المان حتی یکبار نمیشنوی بگن المان بهتر از کشور شما هست. بلکه موسسات اماری میگن المان تو پیشرفت بهترینه. یعنی تو فاکتورهایی که همه ی کشورها میتونن بهترین بشن.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۱۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        یک اصلی هست به نام غار که ارسطو در فلسفه گفته . شما افرادی را در نظر بگیرین که در یک غار دست و‌پایشان رابسته اند و پشت به دیوار و روبروی مشعلی قرار دارند و در تمام طول عمر از این غار بیرون نرفتن حالا یکی از انها به دلیلی بتونه از این غار فرار کنه به محض مواجه شدن با دنیای بیرون متعجب به داخل برمیکرده و برای دوستانش از دنیای بیرون تعریف میکنه در حالیکه دوستانش بشدت در مقابلش میایستن و حرفاش تکذیب و او را متوهم و دروغگو خطاب میکنن این حکایت حال روز ما ایرانی هاس که سالها دور از دنیای خارج هستیم و هنوز مردم در توهم استقامت خودروهای ژاپنی و پر مصرف بودن امریکایی ها هستن هنوز مردم باور نکردن رنو هیوندا هم کامیون میزنن تصور میکنن هندی ها لباس محلی میپوشن و نمیدونن برق چیه به برسه به ساخت خودرو لوکس و الکتریکی و فکر میکنن امارات بیابانی هست که توش چارتا هتل داره و باور نمیکنن همین امارات یکی از تولید کنندگان دانش و تکنولوژی هوافضا در خاور میانه هستش

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو اروپا برندهای بزرگی مثل ولوو اسکانیا ، مان ، فورد، رنو و همین طور کاماز و ماز هم هستن ورقابت در اروپا بسیار سخته تازه به این جمع داف رو هم میشه اضافه کرد حتی کامیون های امریکایی هم بالاخره کم و بیش در اروپا کار می کنن با این حال مرسدس انصافا خیلی خوب خودشو در بین این همه اسم جا انداخته و از یه برند لوکس در رده سواری به یه کلاس اکونومی در عرصه کار و صنعت تبدیل میشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. mg

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      اون کاماز و ماز روسی جلو امثال این در حد پشمک حاج فلان در برابر بهترین برند شکلات سویسی هست دقیقا انقدر اختلاف شاید بیشتر

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Solid Snake

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    مطلب بسیار زیبایی بود
    لطفا از کشنده ها بیشتر مطلب بذارید
    بخصوص کشنده های آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. s.h

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یه چیزی بگم ببینید با اختلاف ولوو بهترین کشنده ها رو میزنه
    اینکه ظرفیت که رو کارت ماشین خورده واسه اف هاش 750 صد تن هست و واسه کار بری عادی و یه 750 8×4 به راحتی و تنهایی تو شیب 18 درجه 350 تن میکشه تازه نه مدل 10×6 یا مدل10×4 و همینی که گفتم رکورد کندن به تنهایی 750 تن بار و حمل به مسافت 100 مترو داشت و اونم همین مدل 8×4بود وجالبش اینجاست مصرفش از رقیب دوست داشنتی اسکانیا 730 هشت سیلندر هم کمتره تازه همه این تست هایی که انجام شده اصلا گیربکس i-shift که مخصوص خود ولوو هست لازم نبوده از همه توانش استفاده کنه و اسه افزایش تورک فقط 38-40 درصد تبدیل انجام داده
    البته تایتان قدیمی بنزمدل 4053 تو ایران یه موتور 12 سیلندر 20 لیتری داره که تنهایی یه بار 700 تنی رو کشید( تیونینک تایتانه یه چیزی مثل amg ) که فیلمشو دیدم دو تا ماک با گیربکس کمک دف نتونستند بکشند البته اینم بگم اون موتور صدی 35 لیتر گازوییل میسوزونه!!!! ولی تمام مسیر رو با حداکثر توان کار میکنه و در اصل واسه ارتش طراحی شده بوده که بار های فوق سنگینو سریع و بی دغدغه تو مسافت کوتاه ساخت تا مونتاژ حمل کنند و 6×6 هم هست ولی حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعتی داره جثه خیلی بزرگی هم داره بزرگتر از یه اکتروس
    یه هیولایی واسه خودش اکثر کامیونایی که تو روز ارتش رژه میند اگه بنز بودن از این مدل هستند ولی نسخه های سریع تر و به مراتب ضعیف تر
    البته fh 750 10×6 تا الان باری نبوده که نتونه بکشه
    و اینم بگم تو امریکا کنورث های سری t یا, یه مدل خاص از کنورث با یه موتور در حدود 20 لیتری (سری c) کشنده های بوژی سنگین هستند
    اما اون مدل بنز و این کنورث ها فقط گریبکس های به شدت سنگین و یه موتور پر مصرف هستند و فقط واسه یه بار بردن خوبند که دارند به لطف تکنولوژی fh تو امریکا کنورث ها از دور بوژی کشیدن خارج میشند !! چون جلو ishift چیزی ندارن که باعث میشه خیل راحت
    تو استرالیا وقتی کنورث ها t950 حداکثر 140 تن رو تو جاده صاف حمل کنند ولوو fh 650-700 به راحتی و بدون هیچ ددسری 200 تن تو مسیر افرود ببره !!!!!!!!! تازه 750 جای خود

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. shirko

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      s.hاطلاعاتتون خیلی مفید بود .

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. s.h

        ۱۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. Mad.z.Max

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      این حجم از منفی فقط میتونه از طرفداری متعصبانه باشه و بس!! وگرنه تو این کامنت، چیزی جز اطلاعات مفید وجود نداشت!

      موافقم 0
      مخالفم 2
  6. علی آقا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (572 ديدگاه)

    من ایویکو رو دوست دارم. از قدیم مدل یوروتک رو بخاطر طراحی ساده و دوست داشتنی دوست داشتم. ساخت ایتالیا هم هست و دیگه بهتر.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. net

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    فقط اسکانیا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Sina

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    از کامیون زیاد سر در نمیارم
    ولی از لحاظ قیافه و طراحی کامیون های پیتر بیلت رو بیشتر دوست دارم
    و اگر هم قرار باشه کامیونی انتخاب کنم قطعا مایک تایتان سخت جون رو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کشنده به قشنگیه کشنده رنو هنوز رو جاده نیومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی صالحی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنز هرچقدرم بنز باشه ولی انتخاب اکثرمون ولوو هست. ولی بنز یه کاری که میکنه اینه که مثلا میره یه ارگان تو کشورایی و مثلا صد تا کامیون رو تقریبا با سود ناچیز و یا بدونه سود میفروشه بهشون به صورت قسطی که خریدا فقط و فقط سود وام بانکی و قسط رو میده. چون دایملر یه بازوی اقتصادی داره که در عوض سودشو از اینجا میگیرن. چون خودم اصالتا کرد هستم میدونم تو کردستان عراق اینکار میشه. اتفاقا کار بدی نیست و خیلیم خوبه. یکی از روشهای معروف فروش محصولاته که خیلی از شرکتا انجام میدن. مثلا اچ پی یا اپل هم این کارا رو میکنن. بحث اینه که اگه بنز اینطوری کامیون نمیفروخت فکر نمیکنم فروشش خوبی رو میداشت. اوناییم که به صورت شخصی میخرن تقریبا سهم خیلی کمی دارن شاید زیر ده درصد کل فروش. تو خیلی از کشورا خرید کامیون به صورت شخصی اصلا نیست و شرکتهای باربری و یا بقیه شرکتها کامیون میخرن و فقط و فقط راننده استخدام میکنن.برا همین چه راننده شخصی بخره و یا برا شرکت کار کنه سودش یکیه. طرف کامیون شخصی بخره درسته سود بیشتری میکنه ولی هزینه های جانبی کامیونم باید بده. مثل ایران نیستن طرف هزینه ها رو نده و از زیرش در بره و پولو تو جیب خودش بزاره.
    حتی یه زمانی که رنو تراک معروف به اشغال فرانسوی بودش و وقتی رفت زیر مجموعه ولوو شد یکی از باکیفیت ترین خودروسازای سنگین اروپا با قیمت معقول.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mg

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      رنو فقط یه ظاهر زیبا داره وگرنه هنوز مونده تا برسه به حتی همین اکتروس
      و ولوو کمک خاصی بهش نمیکنه چون به خودش اسیب میزنه و ترجیح میده یه برند بمونه تا یه مجموعه سود ده
      وگرنه کامیونای رنو رو حتی تو اریان تا جایی که میدونم به خاطر ضفشون پلاک ترانزیت نمیدن ولی به مانهای مدل مثلا 82 و 84 هم دیدم پلاک دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. net

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    پدال جدیدا اسکانیا [درسا ]وارد ایران شده خیلی زیباست و در حال حاضر گرانترین و بهترین اتوبوس ایران هست ،سوارش شدم واقعا پیشرقته بود.یه پست در مورد اتوبوس پیشرفته اسکانیا درسا بزارید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا