خودروهای سنگین

تکنولوژی جدید برای رفع چاله‌های جاده در 8 دقیقه!

یکی از مهم‌ترین مشکلات زیرساخت‌های جاده‌ای به وجود چاله‌ها و ناهمواری‌ها در آن مربوط می‌شود. تراکتور جدید شرکت JCB طبق گفته این شرکت می‌تواند چاله‌ها را تنها در عرض ۸ دقیقه تعمیر و رفع کند.

این سرعت بالا به لطف راه‌حلی حاصل شده که به شرکت اجازه می‌دهد تا دست‌اندازها را جدا و تمیز کرده و اقدام به رفع آن‌ها نماید. به این ترتیب دیگر نیازی به ابزارهای دیگر و یا تیمی از کارکنان نخواهد بود و این امر در صرفه‌جویی زمان و هزینه تأثیر زیادی خواهد داشت.

JCB مدعی است این وسیله می‌تواند تنها در یک شیفت کاری ۲۵۰ مترمربع را پوشش دهد. حداکثر سرعت این وسیله نیز ۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

ماشین موردبحث می‌تواند دست‌اندازها و چاله‌ها را جدا نموده تا سطح بهتری برای آسفالت کردن وجود داشته باشد. همچنین رنده‌ی ۶۰۰ میلی‌متری این دستگاه نیز سطح جدید را تمیز می‌کند.

جاروی ۱۲۰۰ میلی‌متری این دستگاه نیز به خاطر کاهش گردوغبار باعث سرعت بخشیدن به کار شده و از کاربرد متریال جدید جلوگیری می‌کند.

رئیس این کمپانی گفته است:

واقعاً چاله‌ها در برخی جاده‌ها ناراحت‌کننده هستند. کشور ما (بریتانیا) کاملاً با این موضوع آشناست و ما راه‌حلی برای رفع آن پیدا کرده‌ایم. راه‌حل JCB ساده و کم‌هزینه است. زمانی که این ماشین کار خود را انجام دهد فقط کافی است که آسفالت اضافه شود.

این ماشین در تست‌های اولیه توانسته ۵۱ چاله را در ۲۰ روز رفع کند. این وظیفه در حال عادی و سنتی نیازمند کار ۶۳ روزه می‌باشد.

و سرعت در عصر کنونی بسیار مهم است. گفته شده در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حدود ۱.۵ میلیون چاله و دست‌انداز در جاده‌های انگلستان و ولز وجود دارند. با اینکه آمار قابل‌توجهی از چاله‌ها در این کشور وجود دارد اما قبلاً حتی بیشتر هم بوده است. با کاهش بودجه دستگاه‌های مختلف، یافتن راه‌حل‌های کم‌هزینه و سریع نقشی حیاتی را بازی می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    پدال از این دست مطالب خیلی بیشتر بذار

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      چند سال پیش یکی از آشناها یه رنو لتیتود خریده بود و اولین کاری که انجام داد ، این بود که لاستیک‌هاشو با ماک میشلن و فاق بلند‌تر عوض کرد ، ولی خداشاهده یک هفته بیشتر طول نکشید که یکی از لاستیک‌ها مثل قُلُمبه از کنار دیواره‌های رینگ زد بیرون و فهمید اگر بهترین لاستیک هم بندازه ، حریف چاله‌چوله‌های جاده‌ها نمیشه ??‍♂️ !

      پس ای کاش مسئولان ما خودشان یه فکری کنند و از این وسیله زیاد وارد کنند تا حداقل کمتر بشه چاله‌ها ، میدانید در سال چقدر هزینه روی دست مردم میگذاره از زیربندی خودرو گرفته تا رینگ و لاستیک و قشر فقیر هم آسیب میبینند چون خودروهای بیکیفیت سوار میشوند و هزینه‌هاشون بدتر هست !

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. افشار

        ۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (692 ديدگاه)

        این خاطرات تمامی نداره?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. دانیال

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (594 ديدگاه)

      پدال جان منم با کامنت آقا محمد هم نظرم ، این مطالب که در مورد ماشین آلات و ایده هاییه که حمل و نقل رو بهتر می‌کنه بسیار برام جذابه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    تکنولوژی خوبیه!!!??
    چون مردم برای اینکه ماشینی مثل بی ام و سری 7 آلپینا که با چاله چوله های جاده منطبق بشه باید پول زیادی بدن تا راحت تر رانندگی کنند و خیلیا ممکنه نتونن هزینه ی این ماشین ها رو پرداخت کنن و با بدبختی رانندگی کنن!!!??
    ولی حالا با این تکنولوژی خیلی سریع چاله ها پر میشه!!!??
    احتمالا این تکنولوژی در دنیا هم تبدیل به یک تکنولوژی پر فروش و معروف میشه!!!?????
    انشالله که پر فروش و معروف بشه!!!???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. challenger

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اگه ایران 1000 تا از این بیاره و تمام شب و روز کار کنن شاید بتونن چاله ها و چاه های خیابان های یه استان رو تو 7 سال تمام کنن ( البته اگه رئیس این پروژه و مسئولان ایرانی نباشند اگه ایرانی باشند برو واسه 70 سال

    آره

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (335 ديدگاه)

      دقیقا!!!!!!!??????
      خخخخخخ???????

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Ramin

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ما هنوز تو زلزله 3 سال پیش گیر کردیم….

    ببین قطار تکنولوژی چه قدر سریع پیش میره…

    حسرت فقط باید خورد…. ????

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا