خودروهای سنگین

معرفی ماشین زباله جدید آمریکای شمالی!

کمپانی دایملر تراک در حال عرضه کامیون ویژه اکونیک مرسدس بنز برای نیازهای خاص شهرداری‌های آمریکای شمالی می‌باشد. البته این کامیون در این قاره با نام فرایت لاینر اکونیک SD فروخته خواهد شد. این دو خودرو که دارای یک پلتفرم مشترک هستند در بزرگ‌ترین تأسیسات ساخت کامیون در ورث آلمان تولید خواهند شد. هر دو کامیون از همان کابین بسیار بزرگ و کم ارتفاع و میدان دید پانورامای ۳۶۰ درجه که در ترافیک‌های شهری بسیار مفید است سود می‌برند.


اما برخلاف نسخه آلمانی مرسدس بنز، مدل مونتاژ شده در آلمان که خاص بازار آمریکای شمالی بوده به گافنی کارولینای جنوبی فرستاده می‌شود جایی که شرکت شاسی سفارشی فرایت لاینر کارهای مونتاژ نهایی را بنا به نیازهای بازار محلی انجام می‌دهد. نیروبخش این کامیون پیشرانه دیزلی ۶ سیلندر خطی است که دارای توربو و اینترکولر بوده و حداکثر قدرت ۳۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها فرستاده می‌شود تا راننده تجربه راحت‌تری داشته باشد.

بی ترید دایملر به همراه برندهای فرایت لاینر و وسترن استار خود سلطان بی چون و چرای بازار آمریکای شمالی بوده و در کلاس کامیون‌های مدیوم دیوتی و هوی دیوتی حدود ۴۰ درصد از بازار را در قبضه دارند. بخش محلی این کامیون ساز با اکونیک SD جدید خود به کلاس جدیدی وارد می‌شود.


دایملر از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۱۲ هزار کامیون اکونیک را در نسل‌های مختلف به مشتریان اروپایی و استرالیایی خود تحویل داده است. این کمپانی در فوریه سال ۲۰۱۱ به رکورد مونتاژ ده هزار کامیون اکونیک رسیده است. این کامیون حدود ۲۰ سال است که بخشی از ساختار شهرداری‌ها و شهرهای اروپا بوده و مخصوصاً در آلمان و بریتانیا محبوبیت زیادی دارد. شایان ذکر است تولید این کامیون از سال ۱۹۹۸ آغاز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ویو ۳۶۰ ، چه هوشمندانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    طراحیش یه اثر سینمای برای خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Travel4ever

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من نمیدونم پول ها کجا خرج می شود ناوگان ماشین های شهرداری فک کنم به زمان جنگ برمیگرده ماشین اشغالی راه سازی حمل و نقل عمومی(امسال راسش یکم دیگه خجالت کشیدن (مشهد)) وضع خیابونا تو 10 سال اخیر هیچ تغییری نکرده تو 20 سال اخیر هم تقریبا دست نخورده شاید یکم خیابونا رو یه طرفه کرده باشن یا خط ویژه بزنن خیابونو کوچیکم بکنن.

    اقا خداوکیلی از پول سرمایه های ایران که مخصوص اقایون و دیگران هستند هیچ
    از مالیات و عوارض شهرسازی و نوسازی عوارض ساخت، پارکینگ کردن خیابونا و… یکم صرف رفاه هم بکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا