خودروهای سنگینولوو

مشخصات ولوو FH16

کشنده جدید شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و راحتی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه کامیون هایی  است که تا به حال جاده ها به خود دیده اند. موتور جدید D16E/D16C، با گشتاور و توان فوق العاده، FH16 را به استاد بخش حمل ونقل سنگین بدل ساخته است.

FH16

* موتور دیزلی ۱۶.۱ لیتری
* ۵۴۰، ۵۸۰ یا ۶۶۰ اسب بخار
* ۵۵۰ یا ۶۱۰ اسب بخار
* با گشتاور به ترتیب ۲۵۰۰، ۲۶۰۰، ۲۸۰۰ یا ۳۱۰۰ نیوتن متر
* اتاق ثابت یا کشنده
* ۳ کابین متفاوت، انواع مختلف کابین

وزن کل:
تا ۱۰۰ تن
کابین دارای جای خواب
کابین دارای جای خواب، محل راحتی برای اقامت شبانه یک یا دو نفر است و فضای زیادی برای نگهداری وسایل دارد.

اقامت شبانه:
* تختخواب های سفری راحت برای دو نفر، یک تختخواب سفری پایین (۱۶×۲۰۰×۷۰ سانتی متر) و یک تختخواب سفری بالا (۸×۱۹۰×۶۰ سانتی متر)
* تختخواب بالا در یک نوع راحت (۸×۱۹۰×۷۰ سانتی متر) نیز موجود است

volvo-FH16

اتاق کار/مجموعه اتاقک ناهارخوری:
* کابین های Globetrotter را می توان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق کار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع کرد

Globetrotter XL
کابین Globetrotter XL با ارتفاع زیاد و فضای بیشتر، آسایش بیشتری را فراهم می سازد. جای زیاد برای نگهداری وسایل، به علاوه وجود فضای بیشتر در بالای سر، حرکت در کابین را آسان می کند و دو نفر به راحتی می توانند در آن بخوابند.

محل نگهداری وسایل:
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم و چهار جای رادیو در بالای شیشه جلو که یکی از آنها برای تاخوگراف در نظر گرفته شده است
* کمد بزرگ با محفظه های بازشونده به جلو و جا برای یخچال یا اجاق مایکروویو روی دیواره عقب
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم زیر تختخواب سفری که دو محفظه بیرونی آنها از بیرون قابل دسترسی است


مجموعه اداری:
* کابین های Globetrotter XL را می توان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق کار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع کرد

تعلیق بادی
سیستم Volvo ECS (تعلیق دارای کنترل الکترونیکی) آسایش فوق العاده ای برای شما فراهم ساخته و از محموله شما محافظت می کند. این سیستم، به طور خودکار خود را تنظیم می کند تا کامیون در یک ارتفاع ثابت باقی بماند و بارهایی را که به طور یکنواخت توزیع نشده اند، جبران کند.

کنترل دستی ارتفاع، تنظیم ارتفاع سکوی بار را برای تناسب با ارتفاع سکوی تخلیه و بارگیری، آسان تر می کند. حتی می توان این سیستم را برای سکوهای بارگیری با ارتفاع های مختلف برنامه ریزی کرد.

ECS در دو نوع موجود است: تعلیق بادی همه جانبه برای همه چرخ های کامیون و تعلیق بادی فقط-عقب برای سیستم تعلیق عقب.

فنرهای تخت (فنرهای شمشی)
فنرهای تخت نوع پارابولیک یا نوع متعارف را می توان روی Volvo FH16 نصب کرد. فنرهای تخت متعارف برخی اوقات برای دستیابی به ثبات مناسب و هنگامی که وزن زیاد اکسل مورد انتظار است، در کامیون های مخصوص ساخت و ساز به کار می روند. از فنرهای تخت پارابولیک اغلب در تعلیق های اکسل جلو استفاده می شود و می توان آنها را با تعلیق عقب بادی، پارابولیک یا متعارف ترکیب کرد.

موتور
Volvo D16

* موتور D16E؛ ۵۴۰، ۵۸۰ یا ۶۶۰ اسب بخار
* موتور D16C، ۵۵۰ یا ۶۱۰ اسب بخار
* با SCR (دودگیر انتخابی)، موتور با معیارهای Euro 4 مطابقت پیدا می کند
* ترمز موتور Volvo+ به عنوان گزینه قابل انتخاب
* با گشتاور به ترتیب ۲۶۰۰، ۲۸۰۰ یا ۳۱۰۰ نیوتن متر
* ۹۰% گشتاور در عرض ۲ ثانیه موجود است
* تهویه کارتر بسته انتخابی

ترسیم مجدد نقشه
D16E/D16C، یک موتور دیزلی ردیفی نوع تزریق مستقیم ۱۶ لیتری با شش سیلندر است. این موتور دارای یک سرسیلندر تکی، میل بادامک بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و ان‍‍ژکتورهای واحد دارای کنترل الکترونیکی است. مکانیسم زمان بندی در عقب موتور قرار گرفته است. همانطور که در Volvo رایج است، D16E/D16C، توربوشارژ شده و دارای خنک کننده میانی است. نسبت تراکم D16E، ۱۷.۳:۱ است. نسبت تراکم D16C، ۱۸:۰۱ است.

منبع: سایت ولوو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. bahram abbasi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    salam , lotfan ghaimat ra ham baraiam mail benemaeid .
    ba tashakor

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. حمید فرجامی قاین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    در مورد خودرهای دیزل بیشتر بنویسید من پدرم راننده است قیمت خودرو های کامیون روز به روز بیشتر میشود الان قیمت اکسور بالای 200میلیون رفته قیمت همین اف هاشی که این بالا وجود داره دقیق نم دانم ولی بالای 200میلیون تومن هست
    حمید بچه ی قاین پایتخت طلای سرخ جهان(زعفران و زرشک)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دمت گرم همشهری!به نظرت آکسوربهتره یا FH؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. hossein

    ۲۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    kheyli khob bod ye barname amozeshi bargh khastm

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ADNAN

    ۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خیلی خیلی باهال است آرزو میکنم یکی مال من یاشد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. سید علیرضا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    من +بر ماشین کلکسیون خودرو سنگین هم دارم و سلطان جاده هست من بار کشی نمی کنم و اگر این ماشین بدون کانتینر سوخت کمتری مصرف می کند همان تخت 2 نفره 3 ملیون روی ماشین می زاره و این ماشین +بر تختخواب یک ماکروفر.یک اجاق گاز دو شعله که خود کمپانی کپسول کوچکی را به شما می دهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۲۹ سال دارم، بچه شوفرم و ۳ ساله که خودم هم شوفر شدم و زدم به جاده، من رانندگی رو با ولوو n12 یاد گرفتم و عاشق ولوو ام.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مرسده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      منم عشق ولوو هستم ولی نه بابام شوفره و نه میزاره من یاد بگیرم ، فوق لیسانس برق دارم ولی از درس متنفر شدم ، آرزوی یه FH تک محور با کانتینر مارال دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      آفرین ولوو توی ایران حرف اول رو میزنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. عشق تریلی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی زحمت قیمت ماشین هاروهمبنویسید.سعی کنیدازمدل هایscaniaهم مطلب بذارید.باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    fh16دیگه سلطانه. دانشجو مهندسی شیمی هستم ولی شوفر هم هستم 24سالمه.اخه بچه شوفرم.ماشینمfh 440.اقا فقط ولووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو از بچگی با انواع ولوو بزرگ شدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. A!ireza TAKRIM

    ۱۹ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عـــــــــــــاشق volvo fh16 هستمبه نظر من رودست ولوو نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق ولوو هستم و میدونم رو دست نداره
    اطلاعات کاملی بود
    مر30

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. یاشار شیرانی

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دس خوش بابا دس خوش،سلطان جاده ها که می گن اینه،عاشق این اف هاش هستم اگه مقدوره قیمتشم به ایمیلم بفرستید،من اردبیلی ام و شیرانی هستم کل تایفه ما ماشین سنگین دارن و فقط من ارزش این ماشینو می دونم بازم ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. یاشار شیران

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دس خوش به این می گن سلطان جاده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      حرف نداره روندیش تا حالا…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. اصغر

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نگفتی چند سیلندره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ریاض

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 4تا اف اچ 440دارم ولییییییییییییی از هرچی ماشین متنفر شدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. SALAR

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      راست میگی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ramin

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چه تو ماشین های سواری چه تو کامیون ها سلطان جاده بنززززز مخصوصا مدل جدید axor

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. هیراد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی میتونه قیمت این ماشین رو به من بگه ؟؟
    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. روح الله

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق ولوو f16 هستم.من خودم fh 460دارم.و ارزو دارم یک روز f16 داشته باشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      انشاالله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ما یه FH16 جفت دارم
    باهاش بوژی میکشم. قدرتش فووووووووووووق العاده زیاده…
    احتیاجی به این همه قدرت نیست آقا…
    با 240 تن بار تا 90 تا ام گازوندمش
    البته فشار میبینه ولی میره لعنتی…
    خلاصه بگم…
    تا حالا کسی جرأت رقابت نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Truck 20

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام . آقا قدرت موتور این بوژی کش تون چقدره ؟ میتونید تصاویری از این fh16 خودتون به این آدرس بفرستید ؟ ( Bonab.mohammad@yahoo.com )

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. منوچ

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اخه مگه میشه با 240 تن بار ترافیکی 90 تا بری اینجا ترمز کنی طبس وایمیسه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حمیدقاین

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        کجا ترمز کنی؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. پرشکوه

      ۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      ۲۴۰ تن بار؟
      ۹۰ تا گازوندیش!
      یا خود اسطوخدوس راستگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. رضااسماعیل زاده

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی ته هرچی تریلی اف 480

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      اختیار داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مرتضی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عکس بیشتری رو نشون بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sadighmirhkyan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خیلی علاقه زیادی به ولوو fh16دارم ولی پدرم نمی زاره رانندگی کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمید‏ ‏عشق‏ ‏کامیون‏ ‏اف‏ ‏اچ‏ ‏۱۶ با‏ ‏کانتین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام‏ ‏لطفا‏ ‏قیمت‏ ‏و‏ ‏توضیحاتی‏ ‏بیشتری‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏این‏ ‏کامیون‏ ‏را‏ ‏برام‏ ‏ایمیل‏ ‏کنید‏ ‏با‏ ‏تشکر‏ ‏من‏ ‏هم‏ ‏عاشق‏ ‏این‏ ‏کامیون‏ ‏هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. معین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. منم عاشق رانندگیه سنگینم ولی هنوز سنم نمیرسه پایه یک بگیرم. 23سالمه, خسیس و پول دوست. با هزار منت کشی تونسم بابامو راضی کنم یه خاور برام بخره تا بزنم تو جاده ها. ان شاءالله پایه یکممو بگیرم ی اف اچ میخرم. میگن بنز هم استهلاکش پایینه هم قطعاتش ارزونه ولی زور ولوو رو نداره. موندم چیکار کنم. اگ لطف کنین از طریق وایبر یا واتساپ راهنماییم کنین ممنون میشم. 09154806116

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. رضا شوفر

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکرکنم بالای 300

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من بچه شوفر هستم. و دانشجو سال اخر مهندسی مکانیک خودروام. هر سوالی در زمینه خودرو های سنگین دارید بپرسید جواب میدم. بیش از ده ساله که سابقه تعمیرات این خودرو هارو دارم و سفر های زیادی هم با خودرو سنگین داشتم. و به همه ی خودرو ها و شرکت های خودرو سازی جهان احترام میزارم. ولوو یکی از شرکت هایی هست که نسبت به المان و امریکا در زمینه خودرو های سنگین سابقه کمتری داره ولی خوب تونسته بیاد تو بازار رقابت و خودرو های بسیار خوبی تولید کرده. اما دوستان به یاد داشته باشید که خودرو و هر برندی روی یک زمینه و قسمت بطور تخصصی کار کرده و خریداران و استفاده کننده ها باید بدونن که چی نیاز دارن و میخوان از خودرو مورد نظرشون چه استفاده ای کنند.البته قیمت های خودرو های سنگین تو ایران به شدت بالا رفته و مثلا اف اچ بین پانصد تا شش صد میلیون یا حتی بیشتر بسته به مدل در بازار خرید فروش میشه.هر سوال فنی داشتید در خدمتم اگه بتونم جواب بدم.اما یه نصیحت، فکر راننده شدن رو از سرتون همگی بیرون کنید تجربه من که از نه سالگی با ماشین بودم اینو میگم. امیدوارم موفق باشید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    یه رقیب سرسخت برای آکتروس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیرمحد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتربن کشنده اروپاواسیا.اف هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مسلم

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ کشنده ای زیبایی وقدرت ومحبوبیت اف اچ نداره و اف اچ 500دیگه محشرهههههههههههههههههه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mohammad fm

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    عشقم اینه که یه اف هاش 750داشته باشم با یخچال ماموت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. 09150546238

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کابین GigaSpace بزرگ تر از سایر کابین ها می باشد که برای ورود به داخل آن باید 4 پله را زیر پا بگذارید. کیفیت بالای کابین به وضوح مشهود است. محفظه های نگهداری وسائل بسیار جادار است و با در نظر گرفتن مسطح بودن کف کابین، به راحتی می توان از حداقل فضا استفاده بهینه کرد. در بالای تخت نیز ساعت، چراغ مطالعه، دکمه های تهویه مطبوع و لوازم رفاهی دیگری به چشم می خورد. تودوزی به رنگ بژ کمی برای نظافت، راننده را دچار مشکل می کند ولی نمای زیبایی به کابین می دهد. صندلی های مرسدس بنز بدن را به خوبی در خود جای داده و حفاظت می کند.
    مایشگر راننده با رزولوشن بالا به راحتی قابل استفاده می باشد و سیستم تهویه مطبوع و بخاری درجا نیز از طریق دکمه های روی کنسول وسط در دسترس راننده می باشند. ریزه کاری های زیادی در این کشنده وجود دارد که بسیار کاربردی هستند و از میان آن ها می توان به میزهای کشویی و قفسه های مختلف داشبورد اشاره کرد. آفتاب گیر نیز به راحتی توسط یک دکمه بالا و پایین می رود.
    در مقابل ولوو FH16 را می بینیم که جایگاه خوبی در میان کشنده ها دارد. این کامیون موفق با این که بارها فیس لیفت شده، همچنان اصالت خود را حفظ نموده است. بزرگ ترین مدرک که جدید بودن این ولوو را گواهی می کند ستون کنار شیشه جلو (ستون A) است که حالت عمودتری گرفته است. البته تمام تغیرات به همین مورد ختم نمی شود و موارد دیگری نیز دستخوش تغییر گردیده اند که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش فضای کلی داخل کابین اشاره کرد که این مورد مدیون طراحی جدید است.
    این درحالی است که نام گذاری کابین های مختلف این کشنده مانند سابق می باشد و حجم کلی آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کابین موسوم به Globetrotter جدید به بزرگی Globetrotter XL قدیمی می باشد. موتور توبودیزل این کشنده 16.1 لیتری با توان تولید 750 اسب بخار نیرو است. گیربکس نیز 12 سرعته با کد AT03512D است که بسیار کارآمد و دقیق است. کابین Globetrotter XL با پکیج مخصوص راننده مجهز به یک تخت خواب، مایکروویو، تلویزیون LCD، یخچال داخل کابین و کیت تجهیزات امدادی و حفاظتی می باشد.
    قیمت پایه این کامیون 132,540 پوند می باشد که با سفارش امکانات رفاهی اضافی، قیمت هریک از آن ها به مبلغ پایه افزوده می شود. پکیج امکانات رفاهی موسوم به Drive 16+ با قیمت 700 پوند، یک تخت خواب به اضافه پکیج لوازم زندگی 3,600 پوند، کیت بادگیر 1,650 پوند، ترمز موتور ولوو پلاس 1,950 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,800 پوند از جمله امکانات قابل سفارش برای این سوئدی کهنه کار است.
    ر داخل کشنده ولوو که مدل Special Edition این کابین است، امکانات رفاهی و کاربردی بسیاری به چشم می خورد. ورود به کابین از طریق 3 پله امکان پذیر است. درب راننده که شعاع باز شدن آن کم تر از حد انتظار است، ورود فردی با عرض شانه پهن تر را کمی با مشکل مواجه می کند. موقعیت قرارگیری در صندلی راننده با هرجثه ای که باشید خوب و بسیار راحت است. طراحی داشبورد ساده و کاربردی است و صفحه نمایش راننده اطلاعات را بسیار واضح و خوانا به نمایش می گذارد. استفاده از موس روی غربیلک فرمان نیاز به کمی زمان دارد تا به آن عادت کنید ولی بسیار کاربردی و مفید است و البته نباید از ترمز الکترونیکی که برای اولین بار بر روی یک کامیون نصب شده است غافل شد.
    در کابین این کشنده که تنها یک تخت خواب دارد، از حداقل فضا استفاده بهینه گردیده است. البته در فضای کف، سوئدی ها به اندازه کافی سخاوت به خرج نداده و اگر پای شما برهنه باشد، باید به برخورد انگشت شصت خود به اطراف کمی عادت کنید! در خاتمه باید ذکر کنیم که رقابت این دو حریف قدر به پایان رسیده و باید منتظر نظر داوران که خود شما هستید نشست. البته قبل از آن که نظر خود را اعلام کنید، توجه شما را به جدول امتیاز دهی زیر جلب می کنیم:
    http://forum.elitemods.net/topic/20798-مدل-fh16/ این فقط از عکس اف هاش است نه مشخصاتش
    h16/ http://forum.elitemods.net/topic/20798-مدل-fh16/ لطفا این را نگاه کنید و بعد به دوستانتان نشان دهیدhttp://www.aparat.com/v/DITV9 این هم کلیپ اف هاش
    http://paytakhttransit.blogfa.com این هم اف هاش است
    http://www.aparat.com/v/7t2q9 اف هاش است
    http://www.aparat.com/v/Q5r1A اف هاش سری جدید مدل 2013 میلادی
    http://www.aparat.com/v/r6T79 این اف هاش 500 است ولی در ایران نیست
    http://www.pedal.ir/خودروهای-سنگین/ولوو-fh-برنده-بهترین-کامیون-سال-2014/

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا