هوندا

احتمال تولید هوندا E تایپ R وجود دارد

اکثر ما انتظار داشتیم هوندا به تولید نسخه پرفورمنس و سریع‌تر از خودروی الکتریکی E با پسوند تایپ R واکنش سرد و سختی نشان دهد اما ژاپنی‌ها به‌طور سورپرایز کننده‌ای از این درخواست استقبال کرده‌اند.

تاپ گیر با دستیار مدیر پروژه هوندا E در زمان معرفی این خودرو صحبت کرده است. وقتی تاپ گیر درباره تولید هوندا E تایپ R پرسیده پاسخ دریافتی مثبت‌تر از حد انتظار بوده است.

تاکاهیرو شینیا گفته است:

خب این یک پلتفرم جدید است و پیشرانه و لاستیک‌ها می‌توانند قدرت بیشتری را تحمل کنند.

او در حال باز کردن درب اولین هاچبک الکتریکی هوندا گفته است:

چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما تایپ R را دوست داریم زیر این خودرویی الهام‌بخش برای برند ماست. ما به عنوان یک مهندس می‌خواهیم نسخه تایپ R تمامی محصولات خود را بسازیم اما این موضوع به مشتریان بستگی دارد که از چنین مدل‌هایی استقبال کنند یا خیر.

کوهئی هیتومی مدیر پروژه این خودرو نیز قبلاً گفته بود که تایپ R به هوندا E راه نخواهد یافت. فهمیدن اینکه چرا هوندا آماده تولید نسخه پرفورمنس این خودرو نیست سخت نبوده زیرا این برند هنوز از وجود بازاری مناسب برای چنین خودرویی مطمئن نشده است.

البته تا زمان تصمیم‌گیری قطعی درباره تولید چنین مدلی باید گفت نسخه استاندارد این هاچبک الکتریکی با دو قدرت ۱۳۴ و ۱۵۲ اسب بخاری عرضه خواهد شد. هوندا E طبق گفته‌ها شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیه‌ای خواهد داشت. به این مورد باید تنظیمات پیشرانه و دیفرانسیل عقب، سیستم تعلیق کاملاً مستقل و سواری جذاب را اشاره کرد.

هر دو مدل با یک مجموعه باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی استفاده خواهند کرد و با یک‌بار شارژ حداکثر برد ۲۲۰ کیلومتری خواهند داشت. البته شاید این یکی جزو ناامیدکننده‌ترین ویژگی‌های هاچبک دوستی داشتنی هوندا باشد.

شینیا همچنین اعلام کرده هوندا قبلاً در حال کار روی نسخه‌ای سطح بالاتر از E بوده است. او گفته است:

شما چنین خودرویی را که تایپ R نیست احتمالاً در سال‌های آینده خواهید دید.

آیا معنی گفته‌های او تولید مدلی مثل تایپ S یا Si یا چیزی شبیه آن است؟ فقط زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    برای یه ماشین شهری، 220 کیلومتر برد خوبیه و کاملا کافیه. هرکسی هم که بیشتر نیاز داره میتونه از فست شارژ استفاده کنه ولی اکثریت به بیشتر از این برای داخل شهر نیاز ندارن. نیازی به بیشتر نیست چون هم گرونتر و سنگینتر میشه و هم از هدفش (حفظ محیط زیست) دورتر میشه. قدرت 134 اسب بخار هم کاملا کافیه و 152 اسب که واقعا خیلی خوبه.
    هرچی تلاش بشه این اعداد و ارقام رو بالاتر ببرن قیمت هم بالاتر میره و از دسترس افراد بیشتری خارج میشه.
    مزدا هم همین روند رو در پیش گرفته یعنی باتری متناسب با کاربری خودرو.
    بنظر من این حرکت کاملا درستیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    به طراحیش توجه کنید
    هیچی نداره ، سادست ، اما دوست داشتنیه ، دلنشینه ، با چشم آدم بازی میکنه ، نمای جلو مثل جُغد خیره شده اما با چاشنی مهربانی .
    این هنر ژاپنی هاست که با سادگی تمام دل میبرند .
    برای استفاده شهری حرف نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا