هوندا

مسابقه درگ 4 نسل هوندا سیویک تایپ R

معنی یک هاچبک داغ چیست؟ آسان‌ترین راه برای توضیح این واژه محبوب تصور یک هاچبک رده میانی از خودروسازی بزرگ است که به کیت بدنه اسپورت پلاستیکی، ترمزهای بزرگ‌تر و پیشرانه بنزینی پرقدرت حداقل ۴ سیلندر مجهز شده باشد. خب این پیش‌نیازها اجباری نیستند (بله فورد فیستا ST را می‌گوییم) اما خب برای الآن آن را نادیده بگیرید.


خب حالا که می‌دانیم معنی یک هاچبک داغ چیست بیایید درباره بهترین‌های این کلاس حرف بزنیم. احتمالاً اولین حروف مخففی که به ذهن می‌آید حروف RS هستند که به فورد و رنو مربوط می‌شوند. GTI نیز به فولکس‌واگن و پژو ارتباط داشته و البته یکی دیگر از نام‌های بسیار محبوب این کلاس تایپ R است که تنها و تنها به هوندا اختصاص دارد.


سیویک تایپ R که در پنجمین نسل خود قرار دارد یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. این خودرو بر پایه موفقیت نسل‌های قبلی خود ساخته شده و میراث هوندا در ساخت هاچبک های داغ از جمله افتخارات این خودرو محسوب می‌شود؛ اما آیا جدیدترین نسل تایپ R واقعاً سریع‌تر از نسل‌های قبلی است؟

CarWow در یک ویدئوی بسیار جالب‌توجه چهار نسل سیویک تایپ R را در مسابقه درگ شرکت داده و تنها نسل اول آن با کد شاسی EK9 در درگ حضور ندارد اما خب این خودرو هرگز به‌صورت رسمی در بریتانیا عرضه نشده است.


همان‌گونه که انتظار داشتیم رقابت برگزار شده بسیار نزدیک بوده و در کل تمامی خودروها پیشرانه‌هایی با قدرت بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار داشته و قابلیت شتاب گیری چشمگیری داشته اما خب کدام مدل سریع‌ترین است، جدیدترین نسل؟ خب بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم و با هم به تماشای این جنگ هاچبکی داغ می‌نشینیم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    آقا یکی که فیلم رو دانلود کرده نتیجه رو به ما هم بگه. من الان تو شرایط صرفه جویی در مصرف حجم هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. REVENTON

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    داشه گلم به ترتیب نسل رد شدن
    13.9
    14.2
    14.4
    15.2

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. me84

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      حاجی دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمید فورد

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ندید بهت میگم تایپR نسل پنجم خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    یاد اون صحنه فیلم “سریع و خشن” افتادم که اون سیویک های 1995 شب میخواستن از اون کامیونه دزدی کنن. با اون چراغ های سبز زیرماشین عجب جلوه ای داشتن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AURA

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    پسر صحنه اخر با یکیشون با سرعت زیاد دستی میکشه و پیچو رد میکنه.یه لحظه توی ذهنم گفتم اگه ماشین ایرونی بود……هیچی دیگه موهای تنم سیخ شد بهش فکر کردم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا