هوندا

دگرگونی اساسی در هوندا، به دنبال حاشیه سود بیشتر…

تاکاهیرو هاچیگو مدیر اجرایی هوندا گفته که پس از فراخوان‌های هزینه‌بر و مشکلات کیفیتی، این خودروساز ژاپنی تغییرات اساسی در تجارت خود به وجود خواهد آورد.


رئیس این شرکت اعلام کرده باید تعداد خودروها، مدل‌ها و آپشن های سبد محصولات خود را کاهش دهد.

بنا به گفته منابع مطلع داخل کمپانی، مشکلات کیفیتی موجود باعث شده‌اند حاشیه سود عملیاتی این خودروساز در چند سال گذشته بین ۲ تا ۳ درصد کاهش یابد و بنابراین ژاپنی‌ها قدرت مانور کمتری در این عصر حیاتی و حساس صنعت خودرو داشته باشند.


حاشیه سود کم این خودروساز در تضاد واضح با بخش موتورسیکلت آن است زیرا این بخش از حاشیه سود ۱۳.۹ درصدی لذت برده و هاچیگو هم به‌شدت به دنبال ایجاد همین وضعیت در بخش خودروسازی است.

یکی از سخنگویان هوندا در پاسخ به برنامه‌های احیای این برند گفته است:

هوندا معتقد است تقویت تجارت خودرویی و اصلاح وضعیت کنونی برای ارائه نسل بعدی تکنولوژی‌های حمل‌ونقل مهم‌ترین وظیفه مدیریتی ماست. این یک اولویت است.


یکی از منابع هوندا که علاقه‌ای به افشای نامش نداشته گفته است:

تصمیم که امروز می‌گیریم سرنوشت نهایی ما را تعیین خواهد کرد. اینکه در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بازیگری مستقل در صنعت خودرو خواهیم بود یا خیر.

ریشه‌ی مشکلات هوندا به پیچیدگی دیوانه‌وار سبد محصولاتش و فرایندهای مهندسی آن مربوط می‌شود. این را یکی از مهندسان ارشد هوندا گفته است:

هوندا محصولات منطقه‌ای زیادی تولید می‌کند و به همه این‌ها باید سطح وسیعی از تریم ها، آپشن ها و نسخه‌های گوناگون را اضافه کرد. همه‌ی این‌ها سود را از بین می‌برند.

هاچیگو و مدیرانش به تأمین‌کنندگان گفته‌اند که از قطعات مشترک بیشتر از پیشرانه و گیربکس گرفته تا دستگیره درب، آینه وسط و دکمه‌ها و… استفاده کنند.


محصولات منطقه‌ای هوندا هم‌اکنون ۴۰ درصد فروش این خودروساز را تشکیل می‌دهند. از جمله این خودروها می‌توان سدان کرایدر در چین، برایو و موبیلیو در جنوب آسیا، WR-V در آمریکای لاتین و چین، شاسی‌بلند پایلوت در آمریکا و خودروهای Kei سری N در ژاپن اشاره کرد.

محصولات جهانی هوندا همچون سیویک، HR-V و CR-V باقی فروش این خودروساز را تشکیل می‌دهند اما خب ظاهراً این خودروها نیز نسخه‌ها و تریم های فراوانی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    وقتی مدیرا در مورد حاشیه سود بیشتر و تغییر ساختار صحبت می کنن می خوان چیزی رو قلع و قمع کنن. ممکنه محصول یا محصولاتی رو از بین ببرن یا کارگرانی رو اخراج کنن یا هر دو رو انجام بدن. البته در بازار رقابتی حرف اول و آخر و مشتری میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      و این که رقابت در این بازار شوخی بردار نیست. نمیشه با مدیریت انتصابی و دستورات دولتی و رانت و … در عرصه جهانی عرض اندام کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا