هوندا

هوندا سیویک تایپ R رکورد هانگارورینگ را هم زد!

چالش رکورد زنی هوندا سیویک تایپ R جدید در سال ۲۰۱۸ با ثبت رکورد جدید در پیست مسابقه هانگارورینگ تکمیل شد. قهرمان اسبق مسابقات فرمول ۱ یعنی جنسن باتن پشت فرمان این خودرو بوده است.


این راننده بریتانیایی توانسته یک دور پیست ۴.۳۸ کیلومتری هانگارورینگ را در ۲ دقیقه و ۱۰.۱۹ ثانیه طی کند و رکورد قبلی خودروهای دیفرانسیل جلو در این پیست را که به چهارمین نسل تایپ R تعلق داشت بشکند. رکورد قبلی در سال ۲۰۱۶ به دست آمده بود. هوندا همانند رکوردشکنی‌های قبلی خود از خودروی تولیدی استاندارد با لاستیک‌های جاده‌ای استفاده کرده است.


باتن خاطرات فوق‌العاده‌ای از این پیست دارد زیرا اولین گرندپری خود را در سال ۲۰۰۶ و با هوندا در هانگارورینگ پیروز شد. خب نظر باتن درباره عملکرد سیویک تایپ R در پیست پر پیچ و خمی که دارای پیچ‌هایی ۱۸۰ درجه و شیکانی پیچیده می‌باشد چیست؟


خب او از احساس توازن طبیعی تایپ R کاملاً سورپرایز شده است. باتن می‌گوید: “چیزی که بیش از همه باعث سورپرایز شدن من شد چگونگی دیر ترمز کردن با این خودرو است. گیربکس دستی تایپ R نیز واقعاً بسیار خوب است. این روزها خودروهای زیادی با گیربکس دستی عرضه نمی‌شود بنابراین حس راندن خودرویی دستی هنوز هم خوب است. شما همیشه احساس ارتباط بیشتر با خودرو را دارید.”


رکوردشکنی باتن پنجمین رکورد جدید خودروی دیفرانسیل جلویی است که توسط جدیدترین نسل هوندا سیویک تایپ R در مهم‌ترین پیست‌های اروپایی به دست آمده است. البته اگر رکورد سال قبل این خودرو را نیز حساب کنیم تعداد رکوردها به ۶ می‌رسد.


امسال این هاچبک داغ ژاپنی در پیست‌های استوریل، سیلورستون، اسپا فرانکوشمپس و مگنی کورس رکوردشکنی کرده است. هر رکورد با راننده‌ای متفاوت به دست آمده است. تیاگو مونتیرو در پرتقال، مت نیل در بریتانیا، برنارد باگت در بلژیک و استبان گوئریری در فرانسه پشت فرمان این خودرو بوده‌اند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    باشکوه، عملگرا، پیشرو
    چی ساخته هوندا، این یه مهندسی ناب و کم نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    اوج مهندسیه واقعا این ماشین
    هاچبک های چهارچرخ متحرک هم حریفش نمیشن تو پیست
    سیویک ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      سینا جان منتظر سیویک با قدرت بالای 350 اسب بخار خودشم AWD با شتاب حدود 4.5 هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تو خیابونای استانبول پر از نسل جدید هوندا سیویکه. همه مدلهای روز جهانی بخصوص اروپایی اونجا به وفور یافت میشه. حتی یک عدد خودروی چینی اونجا قابل مشاهده نیست و مدل‌های مختلف گروه فولکس بازار اونجا رو در دست دارن علی الخصوص پاسات. چرا ما باید از همچین لذتی محروم باشیم؟ چرا خودروی چینی هم دیگه غیر قابل دسترس شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من یه چندتایی تا حالا سمند دیدم ?
      و دو سه بار هم ام وی ام یا همون چری x33??? ولی تا دلت بخواد پورشه و ائودی و بنز بیمر
      لامبو هم خیلی زیاد دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فکنم فقط رکورد پیست ازادی رو نزده باشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا