هوندا

علاقه وافر سارقان به ایربگ‌های هوندا آکورد و سیویک!

مالکان خودروهای نسبتاً جدید هوندا با مشکل غیرعادی‌ای در آمریکا مواجه شده‌اند: دزدی کیسه‌های هوا!


سارقان در آمریکا محصولات هوندا را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها این قطعات را در اوراق فروشی‌ها و یا بازارهای آنلاین به فروش می‌رسانند.

بنا به گزارش پلیس و همچنین تحقیقات یو اس ای تودی، این پدیده به یک اپیدمی تبدیل شده است. تعداد رو به افزایش سرقت کیسه‌های هوا در مناطقی همچون میامی، نیویورک سیتی و واشنگتن دی سی به یک مشکل تبدیل شده است.


بنا به گزارش موسسه بیمه ملی NICB هرساله حدود ۵۰ هزار کیسه هوا در آمریکا به سرقت می‌رود. البته این موسسه دقیقاً نمی‌داند چرا محصولات هوندا ریسک بیشتری درباره این سرقت‌ها دارند. سیویک و آکورد در بحث سرقت کیسه‌های هوا رتبه‌های بالا را به خود اختصاص داده و در بین سارقان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.


علت علاقه‌ی سارقان به سرقت کیسه‌های هوا سودده بودن این قطعات است زیرا قیمت آن‌ها گاهی اوقات به ۱۰۰۰ دلار هم می‌رسد. سارقان معمولاً کیسه هوای راننده را بیشتر می‌دزدند زیرا تقاضا برای آن بالاست چراکه بیشترین احتمال باز شدن کیسه هوا به سمت راننده مربوط می‌شود. کیسه‌های هوای سرقتی در بازار سیاه با قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار فروخته می‌شوند. اکثر خریداران هم افرادی هستند که خودروی خود را در خانه تعمیر می‌کنند تا هزینه‌ی کمتری داشته باشند.

NICB می‌گوید:

به خاطر سوددهی بالا، کیسه‌های هوا را به سادگی می‌توان جدا و به عنوان قطعه‌ای جدید در اوراق فروشی‌ها به خریداران قالب کرد. این افراد سپس قیمت کامل قطعه را از خریدار می‌گیرند.

شاید افزایش شدید فراخوان کیسه‌های هوا یکی از دلایل افزایش سرقت این قطعات باشد. البته بازهم دلیل اینکه چرا محصولات جدیدتر هوندا در بین سارقان محبوب هستند مشخص نیست.


هوندا می‌گوید شاید دلیل این کار به فروش بالای محصولات شرکت مربوط باشد؛ اما این دلیل هم نمی‌تواند گویای علاقه‌ی زیاد سارقان به محصولات این خودروساز باشد. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند فراخوان بزرگ کیسه‌های هوای تاکاتا شاید ارتباطی با این قضیه داشته باشد. بیشترین خودروهای فراخوان شده در این قضیه به محصولات هوندا مربوط هستند که حدود ۱۲ میلیون دستگاه را در آمریکا شامل می‌شوند.

فعلاً سرقت کیسه‌های هوا در آمریکا به یک راز بدل شده اما یک حسی به ما می‌گوید که در آینده اطلاعات زیادی از این پدیده غیرعادی منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    جالب بود…راستش ایرانم ایربگ قیمتش بالاست…برای 206 تقریبا 1.5 میلیون شده بود شایدم بیشتر شده باشه…خلاصه اگه بغییر از ضبط و سیستم و خالی شدن داشبورد دیدین ایربگ رو هم بردن تعجب نکنید…چون ماشالا دزدان این سرزمین حالا از هر نوعش بسیار آپدیت هستن !!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کلا ایربگ خیلی گرونه نسبت به سایر تجهیزات حتی ای سی یو جالبه که این سیستم که باید حافظ جان باشه و در اختیار همه با این قیمت ها عرضه میشه
    ۱۰۰۰ دلار پول کلی اپشن دیگه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3684 ديدگاه)

    اونجاهایی ک نشون میدن دزدی نیس راسته یا همونم فوتوشاپه؟

    یاد فیلم Gangs of NewYork میفتم.که گروه های یاغی و دزد همه جا بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. UNAS

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    وای !
    امریکا عجب کشوری بدی می باشد ، و ما چقدر امنیت داریم که چند سال است کیسه هوای پراید من را حتی کسی نگاه چپ هم بهش نکرده است چه برسد به دزدین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هوندا می‌گوید شاید دلیل این کار به فروش بالای محصولات شرکت مربوط باشد؛ اما این دلیل هم نمی‌تواند گویای علاقه‌ی زیاد سارقان به محصولات این خودروساز باشد.
    یعنی به ذهنشون نرسیده که شاید راحتتر دزدیده میشه؟!
    یا من خیلی باهوشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا