هوندا

امیدهای هوندا به طراحی خشن‌تر ریجلاین و پاسپورت!

هوندا به منظور جلب نظر مشتریانی که هر روز بیشتر از دیروز مبالغ بالاتری را برای محصولات آفرود و خشن‌تر می‌پردازند اقدام به بازطراحی پیکاپ ها و شاسی بلندهای خود می‌کند. فورد در این موضوع پیشرو بوده و محصولات جدیدش یعنی برانکو و F-150 رپتور با طراحی خشن و گیرای خود بیش از پیش روی نظر مشتریان اثر گذاشته‌اند.

در طی چند سال گذشته مصرف‌کنندگان آمریکایی به وضوح به دنبال خودروهایی با سیستم‌های چهار چرخ محرک، سیستم‌های تعلیق متمایز، جلوپنجره‌های بزرگ و پوشش‌های بدنه گیرا بوده‌اند.

البته این تنها فورد نیست که از این تغییر ذائقه مشتریان استفاده می‌کند بلکه شرکت‌هایی همچون فیات-کرایسلر نیز با رونمایی از خودروهایی همچون جیپ گلادیاتور به دنبال کسب سود از این فرصت بوده‌اند.

طبق گفته رویترز بیش از ۷۰ درصد خودروهای فروخته شده در آمریکا در سال ۲۰۱۹ از نوع پیکاپ ها و شاسی بلندهای میان سایز بوده‌اند و ۵۳ درصد از تمامی محصولات هوندا در این کلاس‌ها قرار می‌گیرند. البته ژاپنی‌ها هنوز هم رقیب مستقیمی برای فورد F-150 و دیگر پیکاپ های بزرگ ندارند.

معاون بازاریابی هوندا در آمریکا می‌گوید: “ما دنباله‌روی روندهای صنعت خودرو نیستیم.”

با این وجود هوندا نیز تعداد محصولات میان سایز خود را دو برابر می‌کند و اخیراً از نسخه فیس لیفت شده پیکاپ ریجلاین رونمایی کرده خودرویی که دارای جلوپنجره بزرگ‌تر و برخی ویژگی‌های خاص خودروهای آفرود است.

هوندا امیدوار است با این روش میزان فروش ریجلاین را از حدود ۳۳ هزار دستگاه سال پیش به حدود ۵۰ هزار دستگاه در سال برساند.

دیگر محصول این برند که به‌روزرسانی می‌شود شاسی‌بلند میان سایز پاسپورت است که میزان فروش آن در آمریکا هم‌اکنون حدود یک‌هفتم جیپ گرند چروکی می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    به نظرم F-150 رپتور بهتر باشه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. OMID

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اون که معلومه ولی رقیب این نیست اصلا
      رقیب این رنجره البته رنجر هم بهتره از این واسه آفرود چون فریم روی شاسی داره

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. مزدا

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      به نظرت!!؟ رو دست اف 150 رپتور نیومده و نمیاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        من رام جدید رو بیشتر از اف ۱۵۰ دوس دارم (نظر شخصی)

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. مهدی موتورز

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    هیوندا هم یک دفعه خشن شد
    در واقع هار شد

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. AMG_73///

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      هوندا رو میگه??

      موافقم 8
      مخالفم 1
  3. sina

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    “ما دنباله‌روی روندهای صنعت خودرو نیستیم.”
    این خعلی حرف مهمی هست که اگه نبود تو این بازار کراس اور پسند هوندا سه تا سدان نداشت تو سبد محصولاتش.
    ریجلاین بنظرم با این طراحی رشد فروش رو تجربه خواهد کرد
    پاسپورت هم کلا خودروی بسیار موفقی بوده تا الان و تو اغلب ریوهای سایت های معتبر بهترین خودروی کلاس خودش شده

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. MC20

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    این کجاش خشنه خیلی هم زشته

    موافقم 10
    مخالفم 5
  5. net

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی ریجلان حس وانت نداره و و ابعادش کوچک هست و بیشتر شبیه ماشین کراس اور برای رانندگی روی اسفالت داخل شهر هست.تعجبه امریکا و کانادا به ریجلان علاقه دارند.در حال حاضر زیباترین و بهترین وانت میان سایز دنیا فورد رنجر مدل لاریات هست.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. AMG_73///

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    این کجاش خشنه
    این طراحی بیشتر بدرد خانمایی میخوره که وانت دوست دارن?

    موافقم 4
    مخالفم 4
  7. Ali

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    فقط چراغ عقب پاسپورت رو عوض کنه خیلی قدیمی میزنه طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا